Jinx Skrevet 8. april 2003 #1 Skrevet 8. april 2003 Lurer du på hva du skal kjøpe til de som har alt ?? Her er svaret : http://www.moonshop.nu/Norway/home.html "I tillegg til eiendomsretten til selve tomten, inkluderer prisen på kr. 350,- (inkl. porto) følgende dokumenter: Lunar Deed (eierbeviset) Lunar Map (kart over Månen med påførte lengde- og breddegrader for tomten) Planetary Constitution / Bill of Rights (lover, rettigheter og plikter) Declaration of Ownership (avskrift av et registrert dokument i FN) Mineral Rights (mineralrettigheter)" Tror søren meg at jeg skal kjøpe en bit selv jeg
Joplaya Skrevet 8. april 2003 #2 Skrevet 8. april 2003 Hva med skatt da? En eiendom på over 4000 kvm må da bety litt i skatter og avgifter eller?
Midnattsol Skrevet 9. april 2003 #3 Skrevet 9. april 2003 Hmmm...det var jammen meg ikke så dumt du....
MarianneE Skrevet 9. april 2003 #4 Skrevet 9. april 2003 En kammerat av meg kjøpte e stjerne til dama si. Jeg synes det egentlig var litt søtt (men jeg er veldig glad i og se på stjernene), og hun ble driiiit sur!!!! Hun syntes det var en skikkelig dritt-gave! :x Jeg hadde blitt glad om jeg hadde fått det jeg, da.......
jordbær Skrevet 9. april 2003 #5 Skrevet 9. april 2003 Øøøøhhh... Hvem eier månen og stjernene da? Hvorfor skal man betale penger for noe ingen kan eie? Altså.. Jeg kan ikke plutselig si.. Hvis du betaler meg 1000kr, skal du få den stjernen...eller?
Joplaya Skrevet 9. april 2003 #6 Skrevet 9. april 2003 Øøøøhhh... Hvem eier månen og stjernene da? Hvorfor skal man betale penger for noe ingen kan eie? Altså.. Jeg kan ikke plutselig si.. Hvis du betaler meg 1000kr, skal du få den stjernen...eller? Jeg vil tippe pengene går til forskning av planeter og utstyr jeg Er jo litt kult da, ha papirer på at en eier litt av en planet eller en stjerne? Det du sier er jo det som var før i tiden da ingen eide landet - alle bare brukte det. Så kom da eiendomsmegleryrket og tok land fra indianere o.l. (mine historiekunnskaper er ikke så gode, men var noe i den duren i alle fall). Og i dag blir jo områder eid av mennesker...
Jinx Skrevet 9. april 2003 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2003 Kan vel ikke være noe mer romantisk å få i gave av mannen sin enn en stjerne eller en tomt på månen vel ?
Loolaa Skrevet 11. april 2003 #9 Skrevet 11. april 2003 Sorry, men ingen kan kjøpe og eie noe som er i verdensrommet, iallfall ikke vanlige folk. http://www.astro.uio.no/~kjetikj/skogen/st...stjernetur.html Loolaa
Gjest sexysadie Skrevet 11. april 2003 #10 Skrevet 11. april 2003 En gave som fikk min X`s fulle oppmerksomhet var maleriet av meg selv naken, og i helfigur..... Han elsker d bildet fremdeles noe hans nye what ever ikke er så glade for....
MarianneE Skrevet 11. april 2003 #11 Skrevet 11. april 2003 En gave som fikk min X`s fulle oppmerksomhet var maleriet av meg selv naken, og i helfigur..... Han elsker d bildet fremdeles noe hans nye what ever ikke er så glade for.... Dødsbra, SS!!!!
Mrs. K Skrevet 11. april 2003 #12 Skrevet 11. april 2003 Min svigerinne har investert i noen m2 regnskog. Det er jo også en fin gave. Hilsen Trille
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2003 #13 Skrevet 19. april 2003 Sorry, men ingen kan kjøpe og eie noe som er i verdensrommet, iallfall ikke vanlige folk. http://www.astro.uio.no/~kjetikj/skogen/st...stjernetur.html Loolaa Der sto det om stjerner... Ingenting om måner og planeter som Månen, Mars og Venus... Kanskje disse er "lovlig" til salgs da?
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2003 #14 Skrevet 19. april 2003 Joda, det er jo mulig! Har jo vært i media for en del år siden at en kan kjøpe eiendommmer på mars o.l. Og, her på denne siden er hovedembassaden for hele opplegget: http://www.lunarembassy.com/lunar/shops.la...ken.skip=&-show Welcome to the computer center of the Lunar Embassy, the leaders in extraterrestrial real estate and the ONLY company in the world to be recognized to possess a legal basis for selling and registering extraterrestrial properties! If you are looking for an extraterrestrial property, you have come to the right place! This really is the cheapest real estate in the universe! (And if you think this must all be a really good joke....please know that it is not... for more info see the Whats it all about? section.) We also warmly welcome you to our organization, which, with over 2'000'047 members, is now the largest organization of space enthusiasts worldwide. Perhaps you can't own it here....but you can, own it up there!
Gjest Vega Skrevet 19. april 2003 #15 Skrevet 19. april 2003 Er i mot at noen skal eie noe som helst i verdensrommet. Stjernehimmelen er til for oss alle. Er jo ikke noe romantisk i det om alle skal ha et skjøte på litt hver. Et multinasjonalt selskap prøvde for noen år siden å få løyve til å ha reklame oppe i atmosfæren - heldigvis ble de stoppet. Amerikanerne påberoper seg at de har vært på månen, men det tror jeg heller ikke på (mange andre også som tror det) - hvorfor har de ikke vært der etterpå - de elsker jo å ha jubileum - ??? Dessuten, på et bilde fra månen da de sier de var der, vaiet det amerikanske flagget i vinden - det finnes ikke vind på månen.
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2003 #16 Skrevet 20. april 2003 Dessuten, på et bilde fra månen da de sier de var der, vaiet det amerikanske flagget i vinden - det finnes ikke vind på månen. Ingen vind på månen nei Men ingen gravitasjon = flagget trenger ikke henge ned etter stangen. Og helt i ro trenger vel ikke flagget henge selv om der ikke er noe vind, eller? Er det ikke litt paranoid å tro at de IKKE har vært der??? :o
Gjest Ikke innlogget Vega Skrevet 20. april 2003 #17 Skrevet 20. april 2003 Nei - ikke paranoid akkurat - men en deilig tanke å leke med at ingen har vært på månen, at det ikke er fotspor der osv.... Da er fullmånen fortsatt like romantisk uberørt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå