Gå til innhold

Kaifa's gravidedagbok


Kaifa

Anbefalte innlegg

Etter å ha tittet masse rundt i Forumet her på KG, først mht prøverne og nå i gravide forumene, tør jeg å skrive litt selv... :sjenert:

Jeg er blitt gravid! Oj, så rart... Er ingen ung jente lenger, traff mannen i mitt liv først da jeg var tippet 30 og det gikk fem år før vi bestemte oss for å utvide familien. :rødme: Vel, ikke helt riktig, vi har to hunder, så det er masse liv i huset allerede...

Jeg har hatt ustabile sykluser store deler av mitt liv, sikkert mye relatert til en del år i yngre alder med spiseproblemer, og nå etter at jeg tok ut hormonspiralen synes jeg at jeg hadde ganske korte sykluser (den lengste var på 26 dager), og jeg var så bekymret at jeg bestilte time hos gynekologen min til samtale og utredning. I mellomtiden ble vi gravid, så nå har jeg endret timen til gravidesamtale (ekstra oppfølging pga alder og førstegangsgravid). :sukk:

Jeg har fått masse fornuftig informasjon når jeg har vært inne på de ulike samtalene her på forumet, det er masse kloke jenter her! :jepp:

Er veldig glad for å være gravid nå selv, og håper at alt vil gå bra i tiden frem til jul, er bare i sjette uke så langt.

Nå er det snart begynnelsen på helgen og svigers kommer på besøk. Så tenkte å stikke litt tidligere fra jobb og dra innom en bra butikk og kjøpe inn masse god mat til svigers kommer...

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Vi er flere førstegangsgravide her :)

Så stilig ticker du har forresten.

God helg!

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner imli og linky! :)

Er dere førstegansgravide også? Spennende!

Dere har kommet litt lengre enn meg, ser virkelig frem til å komme over til den 'sikre' siden!

I dag har jeg en litt tøff dag, det kvalmeste jeg har vært på lenge! Huff... :tristbla: Og i tillegg oppdaget jeg litt lyst 'blod' da jeg var på do i morges. Håper det bare er litt spotting som ikke har noe å si...altså ikke en begynnende SA....skummelt...Er det noe som vet noe om slikt? Var bare litt lyst blod, som kanksje lett spotting en dag før mensen??? bekymret...Var veldig trøtt og småkvalm i går og la meg litt over ni i går kveld!!!

For komme meg i dusjen nå og glemme at jeg er kvalm... dagen må starte...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg var og kjempe kvalm i går og måtte bare gå å legge meg, og det er ikke noe bedre i dag. Men jeg er bare 5+2 visst jeg har regna det riktig. Har da ikke blødd. Men jeg mener å ha hørt at har man en SA så kjenner man det. Altså jeg tror det gjør veldig vondt??!! :klø:

Men jeg vet ikke! Får håpe at det er bare litt festeblødninger eller noe. Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er førstegangsgravid ja, så det er utrolig spennendes :jepp:

I uke 6 tror jeg det var så fikk jeg også bittelitt lyserosa blod på papiret og fikk jo helt sjokk. Men det kom ikke noe mer og jeg hadde ikke noe smerter. Har hørt det er ganske vanlig, er vel noe med ekstra skjøre slimhinner...

Håper kvalmen kommer seg, det er ikke kjekt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe at det er bare litt festeblødninger eller noe. Lykke til :klem:

Takk for oppmuntring! :)

Hva er en festblødning egentlig???

Er du bedre i dag? Ikke så kvalm??? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er førstegangsgravid ja, så det er utrolig spennendes :jepp:

I uke 6 tror jeg det var så fikk jeg også bittelitt lyserosa blod på papiret og fikk jo helt sjokk. Men det kom ikke noe mer og jeg hadde ikke noe smerter. Har hørt det er ganske vanlig, er vel noe med ekstra skjøre slimhinner...

Håper kvalmen kommer seg, det er ikke kjekt :klemmer:

Håper du har rett! :sjenert: Jeg blir litt lett bekymret nå for tiden...siden kroppen min ikke her helt ung lenger (...) og så er det alle disse nye tingene som skjer med kroppen da! Hormoner og store pupper og allverdens!!! Og tiden som går så sent.... :gråte:

takk for alle positive ord som finnes på dette forumet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nå at festeblødninger er visst bare når egget setter seg, altså før en positiv test :fnise:

Så jeg vet ikke. Trodde bare at man hadde det senere. Altså at det setter seg litt ekstra fast, og da kunne man blø litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet utrolig dårlig i natt, sikkert mest på grunn av 'stormen' som river og sliter i hus og trær her på vestlandet nå... :regn:

Hører at det uler rundt hjørnene og vått løv som klistrer seg til vinduene...huff... I tillegg var jeg vel på do tre ganger i natt! Regner med at jeg tusler tidlig til kassa i kveld... :søvn:

Aller helst vil jeg krype opp i sofaen med aviser og fyr i peisen og tente stearinlys i vinduet og glemme den våte høsten ute, og gi klar beskjed til hundene at det ikke blir tur i dag... :kaffe: men nede i stuen er det kaos!

Jeg overtalte min kjære at det var på tide å erstatte den gamle 80-talls vedovnen med ny og sexy innebygget peis, og fikk selvsagt viljen min der :fnise: men på den andre siden fikk han viljen sin på å gjøre det selv heller enn å ha fagfolk inn... Han har en veldig behov for å gjøre ting i huset selv...selv om jeg sier at han er like mye mann for meg selv om vi får inn folk til å gjøre ting... :love:

Så nå står Mannen i stuen sammen med svigerfar og borer i pipen og lager kaos i stuen, mens jeg har tatt tilflukt på kontoret i annen etg... og svigermor har tatt sofaen i tv-stuen sammen med bikkjene... jeg lurer rett og slett på om jeg skal ta med meg aviser og krype til sengs igjen... kanskje ikke så sosialt av meg...? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover alltid ekstra godt når det blåser og regner ute, syns det er så koselig :fnise:

Høsten er en koselig tid med mye hjemmekos.

Ha en fin søndag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten at du er fra stavanger, jeg er fra samme området :fnise:

Så kjekt linky! Jeg er innflytter til området, 'siddis' nå på 5te året... rart at man skal få barn med en annen dialekt enn en selv...Mannen er heller ikke herfra, opprinnelig, men har bodd her lenger enn meg og etterhvert er nok dialekten blitt litt broket... :ler:

Kanskje vi treffes etterhvert? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne morgenen var tøff gitt! :tristbla: Trodde at vi hadde forsovet oss, og slepte meg ut av senga... :søvn: men det viste seg at vi ikke hadde stilt vekkerklokken tilbake (klassisk!), så vi hadde ikke forsovet oss likevel :ler:

Var helt fin helt til jeg kom til jobben. Da kom jammen kvalmen kastende over meg! :sukk: Skulle tro jeg har blitt allergisk for jobben også... Mitt kontor er selvsagt nesten lengst inne i første etg, og jeg må labbe gjennom hele etg (forbi hele management og resepsjon) for å komme meg til toalettet... Så da måtte jeg gå, som om ingenting skjer, gjennom hele halve kontoret, finne et avlukke og håpe at ingen kom... og at jeg ikke spydde påveien (gikk greit). Hørte noen på herredoen ved siden, men tror at jeg ikke ble oppdaget... :fnise:

Gikk bedre rundt lunchtider, og nå kan jeg ikke klage over annet enn generell jobb-allergi...(fri fra karriere en tid blir sikkert ikke dumt!!!) :ler:

Og nå er det møte igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt linky! Jeg er innflytter til området, 'siddis' nå på 5te året... rart at man skal få barn med en annen dialekt enn en selv...Mannen er heller ikke herfra, opprinnelig, men har bodd her lenger enn meg og etterhvert er nok dialekten blitt litt broket... :ler:

Kanskje vi treffes etterhvert? :jepp:

Ja, hvem vet, kanskje vi treffes en dag. Kunne jo vært koselig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er snill, Mannen min... :rødme: Jeg hadde en litt pyton dag i går, den mest kvalme dagen jeg har hatt så langt (er ikke så flink med kvalme og oppkast sånn generelt..) og trøtt som en spade... :søvn:.

Og oppi dette har mor laget dramatikk. Vi fortalte om graviditeten til mine foreldre for to uker siden, da vi traff de noen dager i sør-Europa på ferie (hadde vært fryktelig vanskelig å holde det hemmelig...), men ba dem om å ikke spre nyheten på uker enda, siden det er ganske så tidlig enda (og ting kan gå galt...). Hun er jo snill moderen, men holder på å sprekke av glede for at hun endelig skal bli bestemor...jeg har måttet flere ganger minne henne på om at vi venter med å spre nyheten til tidlig desember... :filer:

Selvsagt sprekker hun...meldinger sendes til utlandet til min tante, som ringer mormor, som så ringer meg. Tatt litt på senga ba jeg mormor om å ikke feire, og ikke spre nyheten, før jeg sier noe mer... og så går minuttene og meldinger tikker inn...mine brødre er informert...hvem flere..? :nei:

Selv gamle damer må en vel forvente at kan respektere ens ønske? Nå er mor lei seg (på mine vegne) og sint (på meg, for at jeg ringte mormor og sa at dette var skuffende og at jeg var lei og sint).

huff. :tristbla:

Er det ingen av disse kvinnene i familien min som forstår at jeg er redd for at ting kan gå galt og at jeg vil vente med å si noe til resten av verden?? Forstår de ikke at ved å gjøre som de gjør har de tatt fra meg gleden av å kunne fortelle denne nyheten selv? Og hvordan har jeg blitt den stygge ulven oppe i dette? :gråte:

Men Mannen min var snill i går altså :rødme: , han var superoppmerksom, kosete og snill! Laget en av sine to supermiddager (1.grøt, 2.grove pannekaker); pannekaker med bacon... deilig. Og tok hundene ut på tur mens jeg lå på sofaen...så får jeg håpe at resten av kvinneflokken i familien min lager mindre dramatikk for meg for resten av graviditeten.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, gamle damer har det med å sladre! Min mor (som for så vidt ikke er så gammel) fortalte det til alle venninnene sine med en gang hun fikk vite det... Da var jeg 11 uker på vei da, så jeg hadde jo kommet litt lengre enn du har. Skjønner godt at du synes det er litt ekkelt at så mange vet det, siden så mye kan skje ennå. Men jeg skjønner moren din og - hun er vel så glad at hun ikke kan la vær å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gamle damer har det med å sladre! Men jeg skjønner moren din og - hun er vel så glad at hun ikke kan la vær å si det.

Jo, det er jo sant Imli...men kunne ikke la vær å bli skuffet...men kanskje hormonene forsterket opplevelsen også...! :jepp:

Iallefall, bedre nå, men er avventene fra å si det til noen andre! Det er det med ild i tørt gress.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen tidlig skal jeg til fastlegen, første time som gravid...jeg er kjempespent! :dåne:

Hva kommer til å skje og hva kommer han til å si...gruer meg til å måle vekten, er ikke noe jeg er glad i iutgangspunktet (hvem er vel det?) og føler at kroppen (mage-hofte-rompe parti) har est ut de siste to ukene! :vekt: Spiser det samme som før (ikke noe diller eller rare smakslyster), prøver å være bevisst (har ikke lyst til å gå opp uholdbart mye), men sliter med treningen... :trene:

I stedet for jogging har jeg gått samme strekningen med hundene :hund: men det blir jo ikke helt samme effekten da! Og Elixia har jeg ikke klart å motivere meg for i det siste...er skikkelig støttemedlem! Utrolig vanskelig å gå ut og trene etter middag, når det er vått og guffent og alt jeg vil er å småsove på sofaen...! :sukk: Satser på en økt i dag... Grei måte å få ut tanker på iallefall! :pisk:

Forresten drømte jeg i natt at legen sa at vi venter tvillinger!!! Mon tro om det er sant...? I såfall blir det mye action her i huset med to hunder og to babyer!!!! :fnise: Oj, tror en holder lenge...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...