Gå til innhold

Lykkeligst sammen


mamut75

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trives best sammen med bare menn.

Det gjør jeg også, som kvinne. Som kvinne å jobbe med bare menn er bare helt skjønt. I mange år har jeg jobbet mixed, med det som det innebar. Med kvinner som baksnakket, og hvisket om hun på regnskap som rota med han på it.. osv.. Eller all snakkingen med trening og slanking, og nei-nå-som-jeg-har-skeiet-ut-med-denne-pastillen

-på-en-mandag-må-jeg-leve-på-suppe-og-salat-resten-av-uken.. type snakking, hele tiden. Og mote og ting... Ble så lei..

Nå jobber jeg bare med 1 kvinne og 13 mannfolk.. skjønt med ikke noe sånt snakk. Nå går det i fotball og bil/båt.. men det er helt greit. Jeg hører på og nyter snakket..

Endret bredden på innlegg.

Lillebøll-mod

Endret av lillebøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er en god kjønnsfordeling positivt. Kvinner og menn har av og til forskjellige tilnærminger til utfordringene, og da utfyller man hverandre godt.

Jeg leste for øvrig forskning på dette en gang, og der ble det antydet at en 50/50 fordeling ikke var det beste. Det var bedre med en 65/35 fordeling fordi det viste seg da et majoriteten i større grad tok hensyn til minoriteten. Når man har en 50/50 fordeling, så kunne det medføre blokkdannelser og kjønnspolarisering isteden for samarbeid.

Men jeg er helt enig i at ett kjønn fungerer dårligere enn to kjønn i de aller fleste sammenhenger. Det som ellers selvfølgelig er en faktor, er den enkeltes samarbeidsevne,- uavhengig av kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I studietiden hadde jeg sommerjobb på et sykehjem hvor det vel ca var 90 % damer og 10 % menn . Jeg har aldri hverken før eller siden jobbet på et sted med så pill råttent arbeidsmiljø som der .

Nå var akkurat den avdelingen jeg jobbet på beryktet for dårlig arbeidsklima , så det er ikke sikkert at alle helse institusjoner er slik som den , men jeg har hørt ca det samme fra andre som har hatt tilsvarende jobber .

Jeg vet ikke om jeg er så veldig mye mere interessert i å høre om båter , biler , verktøy enn helse , slanking og sminke , men jeg syntes også arbeidsplasser med blandede miljøer er best .

Mulig at menn sladrer om andre ting enn kvinner , men ingen skal komme å si til meg at de ikke sladrer de også . :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har jobbet i bhg noen år nå, og er på leit/vurdering etter noe annet, får makan til sjalusi, baksnaking, bedrevite egosentriske folk skal du leite lenge etter!

og jobbe med ca 35 damer har sinne fordeler, men de oppveier på langt fra alle bakdelene, og det er en av hovedgrunnene til at menn sjelden blir lenge i dette yrket. det som er lit skremende er at utrolig mange damer i bhg føler det slik også, at det er en evig sladring og baktaling uanseth hvem du prater med.

jobbet før på et sted det var ca 80% menn og likte meg utrolig godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kvinner er utrolig snare til å baksnakke hverandre. Mange ganger uten å mene noe vondt med det, men det sårer likevel den det gjelder. Vi har hatt en del saker på min arbeidsplass, men det har sjefen tatt tak i. Vi er bare kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge deler, jeg også.

Jobbet i et stort firma med overvekt av menn, der var det lite baksnakking.

Jobbet i et annet mellomstort firma med overvekt av kvinner, det var det mye baksnakking.

Jobbet i et lite firma med overvekt av kvinner, der var det ikke baksnakking i det hele tatt fordi ledelsen hadde innført kjøreregler for hvordan det er akseptabet å oppføre seg på jobb.

Det jeg prøver å si, tror jeg, er at baksnakking og sladder er like mye persons- som kjønnsavhengig og at ledelsen i en bedrift har det overordnede ansvaret for å stoppe denne typen oppførsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber nå i en avdeling hvor vi er 3 kvinner og 29 menn - og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har jobbet en plass med bedre arbeidsmiljø :) Det er helt fantastisk og baksnakking finnes ikke i det hele tatt. Menn er så mye mer reale, finnes ikke så sjalu og grusomme som kvinner kan være.

For endel år siden jobbet jeg et sted hvor kjønnsfordelingen var omtrent motsatt, altså 3 menn og 25 kvinner .. det var bare helt forferdelig. Det var en sånn utrolig baksnakking, og endte med at en ung jente ble langtidssykemeldt .. hun ble rett og slett ødelagt av en del av disse kvinnene .. aldri mer skal jeg jobbe på en typisk "kvinnearbeidsplass" ..

Det er noe som heter "kvinner er kvinner verst" og det stemmer på en prikk .. kvinner kan være alldeles fryktelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn sladrer da like mye som kvinner, bare på en litt annen måte.

Jeg synes også det er greit med ca like mange av hvert kjønn. Der jeg jobber nå, er det flest menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn sladrer da like mye som kvinner, bare på en litt annen måte.

Jeg synes også det er greit med ca like mange av hvert kjønn. Der jeg jobber nå, er det flest menn.

Nei - menn sladrer ikke like mye som kvinner. Etter 25 år i arbeidslivet har jeg sett hvor stor forskjell det er på kvinne- og mannsdominerte arbeidsplasser - og gapet er digert når det gjelder sladder og baksnakking .. Menn er mye mer redelige .. er det noe som plager dem så sier de det rett til vedkommende - selvom det kan være sårende nok så er det så mye, mye mer realt enn å bli frosset ut av baksnakkende, middelaldrende kvinner - noe jeg har sett unge jenter har blitt ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - menn sladrer ikke like mye som kvinner. Etter 25 år i arbeidslivet har jeg sett hvor stor forskjell det er på kvinne- og mannsdominerte arbeidsplasser - og gapet er digert når det gjelder sladder og baksnakking .. Menn er mye mer redelige .. er det noe som plager dem så sier de det rett til vedkommende - selvom det kan være sårende nok så er det så mye, mye mer realt enn å bli frosset ut av baksnakkende, middelaldrende kvinner - noe jeg har sett unge jenter har blitt ..

Jeg har vært på en arbeidsplass der det var mennene som var sladrehønene :fnise: og dette var i et omsorgsyrke der det var flest kvinner som jobbet, likevel så baksnakket ikke de like mye som mennene.

Jeg er blitt mer og mer sikker på at dette kanskje har litt med hvor i landet man befinner seg, og kanskje kulturen på arbeidsplassen. Jeg har hatt en del sommerjobbing på kvinnedominerte arbeidsplasser der det ikke var utfrysing, og sladder, men desverre gjelder det ikke alle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på en arbeidsplass der det var mennene som var sladrehønene :fnise: og dette var i et omsorgsyrke der det var flest kvinner som jobbet, likevel så baksnakket ikke de like mye som mennene.

Jeg er blitt mer og mer sikker på at dette kanskje har litt med hvor i landet man befinner seg, og kanskje kulturen på arbeidsplassen. Jeg har hatt en del sommerjobbing på kvinnedominerte arbeidsplasser der det ikke var utfrysing, og sladder, men desverre gjelder det ikke alle da.

Det er mulig det er annerledes i omsorgsyrker. Jeg jobber i det private næringsliv i et veldig maskulint miljø. Og selvom vi har en sterk overrepresentasjon av menn så har jeg aldri opplevd baksnakking. Det har vært et tilfelle av krasj mellom to ansatte - da endte det opp med en samtale - de to + lederen .. og ferdig med det ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - menn sladrer ikke like mye som kvinner. Etter 25 år i arbeidslivet har jeg sett hvor stor forskjell det er på kvinne- og mannsdominerte arbeidsplasser - og gapet er digert når det gjelder sladder og baksnakking .. Menn er mye mer redelige .. er det noe som plager dem så sier de det rett til vedkommende - selvom det kan være sårende nok så er det så mye, mye mer realt enn å bli frosset ut av baksnakkende, middelaldrende kvinner - noe jeg har sett unge jenter har blitt ..

Der hvor jeg jobber er det flest menn, og jeg synes da de kan sladre. Men noen er verre enn andre, akkurat som hos kvinner, Tror det er veldig personlighetsbetinga, mer enn kjønnsbetinga. Hos oss feks, er folk veldig glade i "saftig" sladder, type N.N skal slutte, er gravid, har sagt det og det om den, er uvenn med den, har et forhold til den, har fått kjeft av sjefen osv. Og ofte mannfolka som er verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...