Gå til innhold

Urinveis infeksjon!


Fremhevede innlegg

Gjest Jentepusen
Skrevet

Bedriftslegen kom for 1 uke siden og tok de vanlige testene.

Sykepleier mente jeg hadde litt høyt bakterienivå i urinen, og sa at dem skulle komme tilbake etter 1 uke. Hun sa at det muligens brøt ut noe det neste dagene men da var det bare å ringe.

Merkelig tenkte jeg,,,, men men.

Det jeg ikke kom på var at jeg ikke var på jobb i dagmorges når legen var her.

Nå på jobb merker jeg at det begynner noe nedentil og er redd for at det faktisk er noe på gang.... Sist jeg hadde dette var det helt forferdelig!!!!

Hvor får jeg hjelp så sent på kvelden? Kan jeg ringe legevakta???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg dro på legevakta sist jeg hadde urinveisinfeksjon! hadde så utrolig vondt at jeg ikke orka vente til legen hadde åpent. han hadde også antibiotika der så jeg fikk begynt på kuren den kvelden :-D

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Hvis man har skikkelig uvi holder det ikke med sitron. Jeg holdt det i sjakk med c-vitaminer og tranebær de gangene jeg kjente at det murret litt, i en periode hvor jeg var utsatt for å få dette gjentatte ganger. Men hvis det har brutt ut, bør man oppsøke lege. Ubehandlet uvi kan utvikle seg til bekkenbunnsbetennelse (er det ikke det det heter?), noe som er vondere og mer alvorlig.

Skrevet
Hvis man har skikkelig uvi holder det ikke med sitron. Jeg holdt det i sjakk med c-vitaminer og tranebær de gangene jeg kjente at det murret litt, i en periode hvor jeg var utsatt for å få dette gjentatte ganger. Men hvis det har brutt ut, bør man oppsøke lege. Ubehandlet uvi kan utvikle seg til bekkenbunnsbetennelse (er det ikke det det heter?), noe som er vondere og mer alvorlig.

nyrebekkenbetennelse? tror det heter det..

Skrevet

Det er bare å pelle seg til legen, UVI er vooondt!

Tranebær og c-vitaminer tar ikke nødvendigvis knekken på en allerede utbrutt infeksjon, men det fungerer veldig bra som forebyggende for oss som er mye plaget.

Skrevet

Hvis jeg kjenner det er noe på gang med UVI, å tar jeg en skvett eplecidereddik i et glass med vann, 3-4 ss, og bøtter innpå med vann. De fleste ganger virker det, men ikke alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...