maia39 Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg er i utakt med syklusen min, og lurer fælt på hva det er som skjer. For ett par år siden begynte jeg med hetetokter ( først trodde jeg det var angst, men...fant ut at det hele var fysisk) Jeg begynte også å blø oftere (kraftige blødninger hver tredje uke) Helt siden jeg stabiliserte meg i syklusen min i puberteten har jeg hatt blødninger ca hver 30-32 dag. Til poenget: I våres begynte jeg med to måneders mellomrom på blødningene, og gikk til legen, som tok celleprøver som ikke var helt bra. Jeg følte meg veldig irritabel, sint og nevrotisk i denne perioden. Det endte med at jeg fjernet livmortappen i juni. Jeg fikk mens 17 august, og har ikke hatt det siden. Jeg er tørr i underlivet ( litt sår og tynn hud, føles det som) og dette er helt nytt for meg. Jeg lurer på: Kan man bare plutselig slutte å blø og på den måten bare være i overgangsalderen? Er det noen flere som har erfaring med denslags? Takknemlig for svar:-)
Brunhilde Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Det å sjekke om man er kommet i overgangsalderen er en enkel blodprøve hos lege/gynekolog. Da får du sikkert svar. Det du beskriver høres ut som overgangsalder, og ja, jeg kjenner flere som bare plutselig mistet mensen og så var overgangsalderen der. Det mer vanlige er vel at det går lenger og lenger mellom hver mens. Ta deg en tur til legen, det er bedre enn å gå å fundere på ting alene.
maia39 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2007 Takk for svar, Brunhilde:-) Jeg får ta meg en tur til legen og sjekke dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå