Gjest tregen Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg bæsjer ca 2 ganger i uka. Jeg slanker meg for tiden, men spiser mellom 1300-1500 kcal (Grete rodes anbefalte mengde for meg siden jeg har et kaloribehov på ca 1800 om dagen)). Problemet er at jeg føler meg så utrolig oppblåst bortsett fra de dagene jeg faktisk får tømt magen. Jeg drikker 2-3 kopper kaffe/te hver dag som tidligere har vært et virkningsfullt avføringsmiddel for meg. Jeg spiser grovt brød, grønnsaker og frukt så fiber burde jeg få i meg. I tillegg drikker jeg en del vann. Kan det være min lave forbrenning som er årsaken? De dagene jeg har vært på do går vekta gjerne ned 1-2 kg (har ellers svært stabil vekt hele uka. Har testveid meg hver dag en lang periode og jeg går kun opp og ned 1-300 gram)
Kayli Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Siden du slanker deg, går jeg ut fra at du også trimmer litt? Det er viktig med fysisk aktivitet for å få "systemet" til å fungere. Du sier du drikker en del vann, men er du sikker på at det er nok? Fiberrik kost kan være med på å lage vanskeligheter med tarmsystemet dersom du ikke drikker nok. Ellers anbefaler jeg at du spiser svisker, rosiner, linfrø (gjerne oppbløtt i vann) for å få fart på magen, og drikker litt Cultura for å stabilisere tarmfloraen.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har hatt det samme problemet tidligere. Nå drikker jeg Cultura hver dag, trener fast, spiser mye fiber, holder meg unna melk og sover jevnt og nok. Men jeg merker at spesielt Cultura har god effekt.
Aurela Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Vet ikke om det nødventigvis må være noe galt, kommer kanskje ann på hvordan du pleier å være når du ikke slanker deg. Jeg har også skjelden avføring, kanskje to ganger i uka (?). Spiser mat, trener sjeldent, spiser brød med linfrø og masse lakris (hørt at det kan være lakserende om det er det det heter). Det kan kanskje ha noe med at jeg spiser til jeg er ikke sulten mer, og veldig skjeldent propp mett. Vet ikke om dette ver noe hjelp, men jeg har det også sånn minus oppblåstheten da.. Endret 24. oktober 2007 av jente89
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå