Gå til innhold

Den transsibirske jernbanen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kan dele erfaringer?

Jeg vil vite alt! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke bestill hestebiffen i resturantvognen. Det gjorde jeg, og jeg angrer den dag i dag.

Endret av SnillMito
Skrevet

Jeg lurer på alt fra pris, fine steder å hoppe av på veien (jeg regner med at man kan stykke opp turen også hoppe på igjen når man vil?), om det virkelig er så jævlig som folk sier... Og så videre.

Skrevet
Ikke bestill hestebiffen i resturantvognen. Det gjorde jeg, og jeg angrer den dag i dag.

Reiste du med pinglevogna "kinaekspressen" du da?

Til ts:

Ta med oppvaskbørste, vaskemiddel og gummihansker. Når vasken og doen går tett etter noen dager, kan det være godt å få vasket litt rundt av og til.

Jeg reiste med 'mongoliaekspressen' - ei skikkelig mjølkerute hvor man kom tett innpå det lokale livet på toget og på stasjonene. Vet ikke om den er modernisert i de senere år.

Skrevet
Jeg lurer på alt fra pris, fine steder å hoppe av på veien (jeg regner med at man kan stykke opp turen også hoppe på igjen når man vil?), om det virkelig er så jævlig som folk sier... Og så videre.

Hvor jævlig sier folk det er?

Mange juger på seg utrolige historier når de er ute på tur.

Skrevet

Ehm, hva gjør man på et tog når doen går i stykker? Setter seg i vinduet?

Hvor mye må jeg regne med å bruke på en slik tur?

Skrevet
Hvor jævlig sier folk det er?

Mange juger på seg utrolige historier når de er ute på tur.

Vel, det er mange som sier at det er jævlig uhygienisk, stappfullt, man får ikke gått på do (noe som observante lesere har skjønt at jeg har en viss iboende angst for :ler: ), ja - ikke noe ålreit.

Men så er det jo mulig at det er de samme folka som helst vil ha en ferdigpakke til "Syden". Det vet jeg ikke. Jeg reiser jo på tur for å oppleve noe nytt og gjerne rart.

Skrevet
Ehm, hva gjør man på et tog når doen går i stykker? Setter seg i vinduet?

Les nåm hva jeg skriver da. Det er forskjell på å gå i stykker og å gå tett.

Hvor mye må jeg regne med å bruke på en slik tur?

Er denne tråden bare et plutselig infall av en reisedrøm, eller har du søkt rundt på nettet først?

Du forstår kanskje at det ikke går an å fortelle deg hvor mye du må regne med å bruke, når du ikke skriver noe annet enn at du skal reise med den transsibirske jernbane?

Skrevet (endret)
Vel, det er mange som sier at det er jævlig uhygienisk, stappfullt, man får ikke gått på do (noe som observante lesere har skjønt at jeg har en viss iboende angst for :ler: ), ja - ikke noe ålreit.

Men så er det jo mulig at det er de samme folka som helst vil ha en ferdigpakke til "Syden". Det vet jeg ikke. Jeg reiser jo på tur for å oppleve noe nytt og gjerne rart.

Fikk du denne idèen etter den artikkelen i Mag om Jeanette og Destiny?

Endret av SnillMito
Skrevet
Les nåm hva jeg skriver da. Det er forskjell på å gå i stykker og å gå tett.

Ja. Men den kan også gå i stykker.

Er denne tråden bare et plutselig infall av en reisedrøm, eller har du søkt rundt på nettet først?

Du forstår kanskje at det ikke går an å fortelle deg hvor mye du må regne med å bruke, når du ikke skriver noe annet enn at du skal reise med den transsibirske jernbane?

Jeg har søkt litt, ja.

Jeg er ute etter erfaringer, som jeg også har skrevet. Hva gjorde dere? Hvor mye brukte dere på det?

Jeg skal klare å finne ut hva jeg selv skal gjøre på egenhånd, men først har jeg lyst til å høre hva slags opplevelser andre har hatt.

Skrevet

Det er en do på hver vogn. Reiser man på luksusklasse som de vognene med to senger i hver kupe heter, så er det halvparten så mange mennesker på hver do som de som reiser på vogner med fire pers. pr. kupe. Doene går altså garantert tett, men de går senest tett på luksusvognene.

Skrevet

Mag? Eh, nei. Jeg leser ikke Mag. ;)

Skrevet
Mag? Eh, nei. Jeg leser ikke Mag. ;)

Jeg bare gjør narr av deg. Ingen grunn til å svare meg seriøst, selv om det er sjarmerende.

Skrevet
Det er en do på hver vogn. Reiser man på luksusklasse som de vognene med to senger i hver kupe heter, så er det halvparten så mange mennesker på hver do som de som reiser på vogner med fire pers. pr. kupe. Doene går altså garantert tett, men de går senest tett på luksusvognene.

Ok.

Skrevet
Jeg bare gjør narr av deg. Ingen grunn til å svare meg seriøst, selv om det er sjarmerende.

I har verken humor eller sjølironi, så vennligst ta hensyn. ;)

Skrevet
Ja. Men den kan også gå i stykker.

Jeg har søkt litt, ja.

Jeg er ute etter erfaringer, som jeg også har skrevet. Hva gjorde dere? Hvor mye brukte dere på det?

Jeg skal klare å finne ut hva jeg selv skal gjøre på egenhånd, men først har jeg lyst til å høre hva slags opplevelser andre har hatt.

Ok, lykke til videre. :roll:

Jeg har tatt turen to ganger, men når du knapt gidder å google før du ber andre bruke av sin tid på å fortelle deg om ting du en gang ikke gidder å spesifisere, så sier jeg takk for meg.

Hva med å heller vurdere interrail til Spania?

Skrevet
Ok, lykke til videre. :roll:

Jeg har tatt turen to ganger, men når du knapt gidder å google før du ber andre bruke av sin tid på å fortelle deg om ting du en gang ikke gidder å spesifisere, så sier jeg takk for meg.

Hva med å heller vurdere interrail til Spania?

Du høres ut som en perfekt reisepartner, i hvert fall.

Skrevet

Sikkert, hun virker iallefall ikke seriøs.

Skrevet
Du høres ut som en perfekt reisepartner, i hvert fall.

Du er nok inne på noe der. Jeg hadde nok kastet trådstarter ut av vinduet før vi hadde kommet til Uralfjellene. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...