Gjest Gjest_Gjest1_* Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Veninnen min har hatt ubeskyttet sex med en mann i utlandet, og er ikke sikker på om hun er smittet eller ikke. "Sexen" ble aldri fullbyrdet og varte i kun noen få sekunder, som betyr at han var inni henne men trakk seg ut igjen (han fikk ikke utløsning). Kan dette ha vært nok til å smitte henne om han er HIV-positiv? Hilsen "engstelig"
venus* Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Ja, hun kan ha blitt smittet. Derfor må hun sjekke seg og bruke kondomer ved samleier til hun får svaret. Mest sannsynligvis har hun ikke blitt smittet, men hun må uansett teste seg.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Et fullbyrdet vaginalt samleie med en hivsmittet person vil for kvinner føre til smitte ca. 10 av 10 000 ganger. Jeg er ikke sikker på hvor mye risikoen minker når det ikke er sædavgang, men man må vel anta at det er snakk om en betydelig reduksjon.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Et fullbyrdet vaginalt samleie med en hivsmittet person vil for kvinner føre til smitte ca. 10 av 10 000 ganger. Jeg er ikke sikker på hvor mye risikoen minker når det ikke er sædavgang, men man må vel anta at det er snakk om en betydelig reduksjon. Som er det samme som ca. 1 av 1000 ganger, eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå