Gjest vsn Skrevet 24. oktober 2007 #21 Skrevet 24. oktober 2007 Det er ikke bra å irritere seg sånn. De aller fleste er hønemor med sitt første barn. Det blir bedre når man får nr 2. Nr 3 og 4 går for lut og kaldt vann...
Gjest Moncler Skrevet 24. oktober 2007 #22 Skrevet 24. oktober 2007 Tydeligvis en del hårsåre mødre her også. Finnes ikke bare hysteriske mødre, men finnes en del hysteriske folk generelt. Nå er ikke flertallet av mødre hysteriske, men det finnes noen. På våren er voksne ofte hysteriske og kler på ungene mer enn de ønsker, men om barna fryser på vinteren får de bare svaret "Du må bevege deg litt."
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #23 Skrevet 24. oktober 2007 *Gjesp* Tipper pipa til trådstarter får en annen lyd den dagen hun selv får barn. Det er alltid like moro å se hvor mange kameler barnløse besserwissere må svelge den dagen de selv står der med egne barn.
Gjest nimbus Skrevet 24. oktober 2007 #24 Skrevet 24. oktober 2007 For øvrig følte jeg meg ikke særlig truffet av poengene i listen, bortsett fra det med sukker og nugatti. Heller overhysterisk enn overvektige barn med dårlige tenner. Ja, hva i all verden har sukker og nugatti med hysteriske mødre å gjøre? Jeg spiser det ikke selv, det skal ikke inn i mitt hus, og jeg hadde aldri i livet gitt det til en unge!
Donpedro Skrevet 24. oktober 2007 #25 Skrevet 24. oktober 2007 Hvis TS ikke har barn, vet hun ihvertfall ikke hva hun snakker om..Da sier jeg bare, get a life. Ikke enig. Mine holdninger er de samme som før jeg fikk barn. Mulig de endrer seg udnerveis, men det vil isåfall være i takt med at barnet mitt endrer seg. Og siden barn er ulike, så besitter ikke en forelder per ce all mulig kunnskap som folk uten barn ikke har.
Tusenfryd Skrevet 24. oktober 2007 #26 Skrevet 24. oktober 2007 Ikke enig. Mine holdninger er de samme som før jeg fikk barn. Mulig de endrer seg udnerveis, men det vil isåfall være i takt med at barnet mitt endrer seg. Og siden barn er ulike, så besitter ikke en forelder per ce all mulig kunnskap som folk uten barn ikke har. Helt enig. Jeg har også barn - og er endatil førstegangsmor - og tuter gjerne i pipa sammen med ts.
Gjest Helen Parr Skrevet 24. oktober 2007 #27 Skrevet 24. oktober 2007 Ja, hva i all verden har sukker og nugatti med hysteriske mødre å gjøre? Jeg spiser det ikke selv, det skal ikke inn i mitt hus, og jeg hadde aldri i livet gitt det til en unge! Det var igrunn trådstarter som bragte uttrykket hysteriske mødre på banen. La meg endre det til: Heller forbud mot nugatti og sukker hver dag enn overvektige barn og dårlig tannhygiene.
Gjest imli Skrevet 24. oktober 2007 #28 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg synes det er greit å ikke være for overbeskyttende når det gjelder lek - synes mange barn blir overstimulert og vant til å bli underholdt hele tida. Det er faktisk sunt for dem å kjede seg, da utvikler de fantasien og kreativiteten sin. Men når det gjelder for mye godteri og brus er jeg helt enig med dem som heller vil ha lite sukker enn overvektige unger med dårlige tenner.
jannamor Skrevet 24. oktober 2007 #29 Skrevet 24. oktober 2007 Hvis TS ikke har barn, vet hun ihvertfall ikke hva hun snakker om..Da sier jeg bare, get a life. vel det er folk som kan mye om barn, selvom de ikke har barn selv.. jeg jobber på sfo selv, men har ikke barn, alikevel passer jeg på alle de barna så godt jeg kan, med alt jeg evner hver eneste dag. men, betyr dette at jeg ikke vet noe om barn fordi jeg ikke har barn selv? jeg er enig med ts i mye av det ser hysteriske mødre hver eneste dag, skal jeg tolke det slik at , fordi jeg ikke har barn kan jeg ikke sette meg inn i situasjonen? jeg kan ikke være oppgitt over endel av mødrene som overbeskytter så til det grader at det går ut over barna? interessant og patetisk i såfall
Gjest Gjest_lille my_* Skrevet 24. oktober 2007 #30 Skrevet 24. oktober 2007 *Gjesp* Tipper pipa til trådstarter får en annen lyd den dagen hun selv får barn. Det er alltid like moro å se hvor mange kameler barnløse besserwissere må svelge den dagen de selv står der med egne barn. Hva vet du om jeg har barn eller ikke? Jeg tok ikke opp temaet om jeg har barn eller ikke for jeg finner det uvesentlig for diskusjonen. Til informasjon til dere som skylder på min uvitenhet i forhold til mine utsagn, så har jeg en gutt på 1,5 år. Jeg jobber og i en stor barnehage. Poenget er ikke at barn skal få fritt noe av det jeg nevner, men det skader ikke med en skive nugatti en gang, det skader ikke med en bolle i banrehage en gang. snakker om måtehold. men mange mødre er helt vanvittig blåst i hodene sine. Det blir rett og slett for mye. et eks fra barnehagen en mor et barn, moren sier alt jeg nevner nå mitt barn får ikke spise banan, yogurt, (det er sukker i og skadelig) mer enn en halv frukt om dagen, ingen retter som inneholder sukker, dvs at hvis vi har en bursdagsfeiring en gang i mnd, for alle barna som hadde bursdag den mnd, og det tilfeldigvis skulle dukke opp noe med sukker da, kan hun ikke få, ikke frukt engang, og ikke mat utenom måltider, så hun får sitte og se på hun kan heller ikke få saft eller noen annen drikke enn vann. det er mat biten. dette er også det samme med klær og aktiviteter, sosialisering, og vår interaksjon med hennes barn. like strenge regler som er umulig og overholde. hun krangler høylydt til oss om vår inkompetanse, hvilket er greit men hun snakker nedlatende om sitt barn foran oss, og utsetter sitt barn for veldig mye unødig som fører til at barnet blir nesten umulig og hanskes med. stakkars barn, må lyve for å få en klem. vil ikke gå videre inn i detaljer pga gjenkjennelse. Og la meg si det sånn dette er en mor!! vi har i hvertfall 10 som er av samme kaliber. ingen problem og tenke på kosthold eller barns beste MEN LA DE VÆRE BARN FOR GUDS SKYLD! TENK PÅ ALT VI FIKK LOV TIL, ER IKKE VI BLITT GODE OG ORDENTLIGE MENNESKER MED GOD MORAL? beklager mine skrivefeil, er typisk at hysteriske mødre reagerer på det hahaha nei fysj å fy
venus* Skrevet 24. oktober 2007 #31 Skrevet 24. oktober 2007 Prøver du å fremstille barnehage-ansatte så dårlig som mulig? I såfall lykkes du godt. Jeg anser meg verken hysterisk eller overhysterisk (...), men jeg hadde nok foretrukket å tro at de som jobber i barnehagen ikke mislikte opptil flere av foreldrene! Er du virkelig i riktig yrke..? Men hva vet jeg, er vel bare en blåst mor.
Gjest Helen Parr Skrevet 24. oktober 2007 #32 Skrevet 24. oktober 2007 Lille My. Hvis du opplever alle mødre som dem du refererer til, synes jeg det er synd. Du ser sikkert mer enn de fleste av oss, men jeg synes likevel det du skriver høres nokså spesielt ut. Jeg velger å tro at det tross alt ikke er så mange av dem.
jannamor Skrevet 24. oktober 2007 #33 Skrevet 24. oktober 2007 Prøver du å fremstille barnehage-ansatte så dårlig som mulig? I såfall lykkes du godt. Jeg anser meg verken hysterisk eller overhysterisk (...), men jeg hadde nok foretrukket å tro at de som jobber i barnehagen ikke mislikte opptil flere av foreldrene! Er du virkelig i riktig yrke..? Men hva vet jeg, er vel bare en blåst mor. hva har dette med å fremstille barnehage ansatte dårlig? jeg jobber selv med barn, og dette froundrer meg ikke, i større eller mindre grad pr "årskull", er det opptil felre slike foreldre som td beskriver. Og tror ingen ansatte hater eller misliker de av den grunn, ja vi kan bli irritert og føle oss utilstrekkelige i jobben vår og ikke vite hvordan vi skal takle slike mødre, for vi kan ikke gi spesialbehandlingen de krever, i så stor grad som de ønsker. hele den personlige biten med å bli rakka ned på for vår person og mangle på likt syn, er jo en helt annen sak, men kan føre til frustrasjon, synes ikke det er rart enig med ts over frustrasjonen over behandlingen slike foreldre gir sine barn, og behandlingen vi som jobber med det må ta på vår personlige kappe for den strekker seg så laangt over noen profesjonalitet
estrella Skrevet 24. oktober 2007 #34 Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Nå er jeg vanvittig lei av alle dere trangsynte småbarnsmødre og andre mødre der ute Selvfølgelig er man glad i barnet sitt og vil det det aller beste men herreguuud våkn opp av ammetåka og kom ned på planeten jorden!! barna knuser ikk om de faller og slår seg. de dør ikke om de suttter på votten og det er sand på den de blir ikke dårlige mennesker fordi du sier nei til barna så lenge du forklarer hvorfor barn blir ikke nødvendigvis engstelige hvis dere ikke bærer de 24/7 De hater dere ikke mindre når de blir store om de får alt de har lyst på De dør ikke av litt sukker det er ikke farlig med nugatti på brødskiva det er ikke nødvendig å måtte bruke lue fast på en 7 åring fra august uansett, så lenge barnet er ute ingen barn dør eller blir syke av å bli våte på beina for så å være det i 5 min til man får skiftet De blir ikke utrygge barn av anderledes dag rytme, så lenge den er stabil og trygg De blir ikke skada for livet hvis de ikke vil ha på sseg votter fordi det er vanskelig å leke med sanden da Dere trenger ikke hisse dere opp som noen forvokste hormonepler og skjelle ut gud og hvermannsen fordi ungen deres aldri har gjort noe galt og det har selvfølgelig ikke dere heller!!! la barn være barn. slapp av kos dere slutt å gledre så j.... for alt og definitivt ingenting De dør kanskje ikke av litt sukker, men fakta er at barn og unge i Norge har et kosthold som inneholder for mye sukker, for mye fett, for lite fiber og for lite frukt og grønt. Nugatti på skiva bidrar ikke til sunne tenner. Tannråte(karies) er blitt veldig utbredt blant små barn. Men det er riktignok ikke kun maten som gjør det, men drikker som juice, saft og brus. Det er ikke uten grunn at statsmelding nr 16, som er kalt Resept for et sunnere Norge finnes.. nettopp for å bli kvitt faktorer som fører til dårlig helse og livsstilssykdommer. Det at foreldre prøver å lære barna poenget med at pålegg som nugatti med mye sukker er "farlig" er bare bra. Hvis barn vokser opp med gode rollemodeller hjemme, i barnehage og på skole så vil valget være lettere for dem når de blir eldre, å velge en sunn livsstil. Da vil de unngå hjerte- og karsykdommer, kreft, fedme osv.. okei, det kan godt være at de får kreft fordi om, men det betyr ikke at de har hatt et usunt liv og har en dårlig helse! Ble litt rotete dette svaret, er litt trøtt, men dere forstod nok litt hva jeg prøvde å si (har hatt prøve i helsefremmende arbeid ) Endret 24. oktober 2007 av estrella
Donpedro Skrevet 24. oktober 2007 #35 Skrevet 24. oktober 2007 Litt pussig å generalisere veldig. Men jeg skjønner godt at man blir oppgitt over mitt barn får ikke spise banan, yogurt, (det er sukker i og skadelig) mer enn en halv frukt om dagen, ingen retter som inneholder sukker, dvs at hvis vi har en bursdagsfeiring en gang i mnd, for alle barna som hadde bursdag den mnd, og det tilfeldigvis skulle dukke opp noe med sukker da, kan hun ikke få, ikke frukt engang, og ikke mat utenom måltider, så hun får sitte og se på hun kan heller ikke få saft eller noen annen drikke enn vann. (med mindre det er som følge av allergi el)
venus* Skrevet 24. oktober 2007 #36 Skrevet 24. oktober 2007 hva har dette med å fremstille barnehage ansatte dårlig? Jeg har ingen problemer med å forstå at ansatte i barnehager kan bli oppgitte over foreldre, men det er utrolig uprofesjonelt å skrive det som TS skriver. Mange mødre er blåste? Ærlig talt. Slikt sier man ikke, med mindre en bevisst prøver å fremstille seg i et dårlig lys. Som sagt, jeg har ingen problemer med å tro at noen mødre er overbeskyttende, men måten TS fremstiller seg som barnehage-ansett er mer bekymringsfullt for min egen del..
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #37 Skrevet 24. oktober 2007 Mange mødre er blåste? Ærlig talt. Slikt sier man ikke, med mindre en bevisst prøver å fremstille seg i et dårlig lys. Men det er jo sant...
Gjest Deb Skrevet 24. oktober 2007 #38 Skrevet 24. oktober 2007 Hysteriske foreldre finner man overalt, i alle barnehager, nabolag og skoler. Dere som irriterer dere over foreldre som kritiserer ett og alt: Se det positive i det, de får dere til å skjerpe dere og dere gjør en bedre jobb. Det diskuterers nugatti på brødskiva her, men hva med prim og brunost, det inneholder også en del sukker.
Susan Sto Helit Skrevet 24. oktober 2007 #39 Skrevet 24. oktober 2007 Hysteriske foreldre finner man overalt, i alle barnehager, nabolag og skoler. Dere som irriterer dere over foreldre som kritiserer ett og alt: Se det positive i det, de får dere til å skjerpe dere og dere gjør en bedre jobb. Det diskuterers nugatti på brødskiva her, men hva med prim og brunost, det inneholder også en del sukker. Min unge kommer ikke til å få hverken prim eller brunost av meg... Jeg takler ikke de ekle greiene... Om mannen gir det er vel en annen sak. Og i motsetning til Nugatti, så inneholder i det minste brunost og prim jern. Nugatti og tilsvarende er jo nærmest bare lørdagsgodt. Nå er jo min fortsatt veldig grei i matveien, men jeg kommer nok til å måtte være veldig kreativ med maten hvis han blir like kresen som jeg var. Nugatti som pålegg i barnehage synes jeg forøvrig er en uting. Kanskje spesielt fordi de ungene som ville spist av det hver dag mest sannsynlig er de som ikke hadde hatt godt av det. Å pålegge barnehagen uendelig mye regler forstår jeg ikke. Min lille gutt begynner forhåpentligvis i barnehage om noen måneder, og da er det kun få restriksjoner på hva han kan og ikke kan spise. (Og alt på grunn av allergi.) Stort sett er vi nemlig overlykkelige bare han spiser, for han er ikke ungen som tar til seg for mye næring. Men samtidig ønsker jeg jo at det han faktisk får i seg inneholder det kroppen hans trenger.
Gjest Deb Skrevet 24. oktober 2007 #40 Skrevet 24. oktober 2007 Min unge kommer ikke til å få hverken prim eller brunost av meg... Jeg takler ikke de ekle greiene... Om mannen gir det er vel en annen sak. Og i motsetning til Nugatti, så inneholder i det minste brunost og prim jern. Nugatti og tilsvarende er jo nærmest bare lørdagsgodt. Det er bare Litago brunost og prim som inneholder jern. I barnehagene får ungene som oftest vanlig G35 brunost og vanlig prim.
Fremhevede innlegg