Gå til innhold

Lei av å svette!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, gutt 18 her.

Jeg har et problem når det gjelder svetting som plager meg!

Jeg svetter så mye, overalt på kroppen bla hodet,armene,rumpa, og på føttene mine. Jeg dysjer både morgen og kveld men jeg kan allerede når jeg er ute av dysjen og holder på å tar vox i håret at jeg begynner å svette, dette er plagsomt. Jeg bruker ikke deodoranter fks axe for da setter det seg bare en sterkere lukt.

Hva skal jeg gjøre? :regn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg :klem:

Hvis du søker på svette her på kropp og helse-forumet vil du finne en del tråder, og mange tips.

Skrevet

På apoteket finnes det noe som heter aluminiumsklorid. Tror det selges som en roll-on. Den stopper svette.

Skrevet
På apoteket finnes det noe som heter aluminiumsklorid. Tror det selges som en roll-on. Den stopper svette.

Skal prøve det ut, men det hjelper ikke så mye siden jeg svetter andre plasser også.

Skrevet
Skal prøve det ut, men det hjelper ikke så mye siden jeg svetter andre plasser også.

Det kan brukes under armer, hender, føtter, osv. Men om det er så sunt/lurt å smøre det over hele kroppen vet jeg ikke.

Du kan jo også høre med fastlegen din hvis du er veldig plaget med svetting. Kan jo være det finnes noe behandlingstilbud.

Skrevet

Mange har hatt suksess med botox mot svetting. Da sprøytes det inn i svettekjertlene der du syns du svetter for mye, og svettekjertelen lammes. Det er IKKE farlig, men det kan være lurt å prøve det på et sted først for å se om du får ønsket virkning. Det koster litt, men mange trenger ikke å gjenta behanslingen så ofte .

Snakk med fastlegen din, eller ta kontakt med en hudlege for å snakke om problemet.

Aluminiumklorid kan være et godt alternativ til rygg, armhuler og bryst. Men vet ikke om jeg ville brukt det i ansiktet...

Skrevet

Det går an å få utført operasjon mot svette, hvor man kutter over noen nerver(til ulike svettekjertler? Er usikker på hva de faktisk gjør). Hør med legen din om det kan være et alternativ, dersom ikke andre ting fungerer. Men vær obs på at det kan være endel bivirkninger, sett deg inn i dette før du vurderer operasjon.

Skrevet

Jeg ville brukt det der det luktet fortest, IKKE "overalt"!!! Svetten finner seg et nytt sted å komme ut, den blir ikke borte.

Selv har jeg vært veldig plaget med svette under armene/ digre våte flekker, aluminiumskloriden har hjulpet meg der. Men jeg svetter generelt mer over resten av kroppen.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Trekker frem denne gamle tråden istedenfor å lage ny:)

Våren og sommeren står for døren , det skal være en herlig tid , men jeg kvir meg istedenfor.

Svetter mye under armene sånn at det synes , og må velge klesfarge og tøy som ikke er lett å oppdage svetteflekker på.

Kunne godt tenke meg å prøve aluminiumsklorid , men er redd for at svetten finner andre steder. Det er kun under armene jeg er plaget med svette når det blir varmt og det er sikkert vanlig, men jeg synes det er sjenerende.

Er det noen som har prøvd aluminumsklorid og fått det problemet at svetten kommer på andre plasser?

Skrevet
Trekker frem denne gamle tråden istedenfor å lage ny:)

Våren og sommeren står for døren , det skal være en herlig tid , men jeg kvir meg istedenfor.

Svetter mye under armene sånn at det synes , og må velge klesfarge og tøy som ikke er lett å oppdage svetteflekker på.

Kunne godt tenke meg å prøve aluminiumsklorid , men er redd for at svetten finner andre steder. Det er kun under armene jeg er plaget med svette når det blir varmt og det er sikkert vanlig, men jeg synes det er sjenerende.

Er det noen som har prøvd aluminumsklorid og fått det problemet at svetten kommer på andre plasser?

Glemte å ta med at hvis noen har positive erfaringer med aluminimumsklorid, er det like interessant :)

Skrevet

Svetten må ut. Bruker du aluminiumsklorid under armene så vil du bli generelt litt mer klam over resten av kroppen. Men det er under armene det lukter verst, hos meg hvertfall. Har brukt aluminiumsklorid siste 2 årene og sverger til det. Det er noe helt annet å våt og lukte vondt under armene enn å bli litt klam ellers. Men det er jo bare å prøve, effekten opphører... NB: Følg bruksanvisningen NØYE. Dvs på 100% tørr hud, et TYNT lag og ikke på nybarbert hud.

Skrevet
Svetten må ut. Bruker du aluminiumsklorid under armene så vil du bli generelt litt mer klam over resten av kroppen. Men det er under armene det lukter verst, hos meg hvertfall. Har brukt aluminiumsklorid siste 2 årene og sverger til det. Det er noe helt annet å våt og lukte vondt under armene enn å bli litt klam ellers. Men det er jo bare å prøve, effekten opphører... NB: Følg bruksanvisningen NØYE. Dvs på 100% tørr hud, et TYNT lag og ikke på nybarbert hud.

Litt klam høres ikke så ille ut, da er det verdt et forsøk :)

Skrevet

Jeg brukte aliminiumsklorid under armene for noen år siden. Svetten måtte ut, og den kom ut andre steder, ryggen f eks. Ikke kult. Dessuten ble jeg helt rød og sår, åpne sær etter litt tids bruk. Jeg ville aldri i verden brukt det mer.

Jeg føler meg deg, dere, som har dette problemet. Jeg vet alt om det, dessverre.

Noen tipset om svetteoperasjon. Jeg har tatt en slik operasjon, i Sverige, for 10 år siden ca. Jeg tok den pga ansiktsrødming. Jeg møtte ei anna jente, som operertet pga ekstrem håndsvette. Det rant formelig av hendene hennes. Hun ble helt kvitt dette etter operasjonen. Jeg vet ikke omd denne operasjonen hjelper for andre typer svetting.

De kutter nervetråder under armene, kikhullsoperasjon. Bivirkningene KAN være mange. I mitt tilfelle ble EKSTREM svetting på HELE kroppen. Ryggen, under puppene, underlivet, mellom bena, nakken, osv osv.

Jeg rødmer aldri lengre. Jeg kan ikke det, nervetrådene er jo kuttet. jeg svetter ALDRI i hendene.

Men på kroppen ellers er det bare grusomt. Helt forferdelig, og det gjør livskvaliteten min dårlig. Særlig om sommeren.

Skal gifte meg snart ogsp, og lurer på om jeg kommer til å bli den første i verden som svetter igjennom bryllupskjolen. SKikkelig fint. Gjør at jeg gruer meg.

Håper du finner en løsning som passer deg.

Ville bare fortelle om mine erfaringer.

Lykke til

Skrevet
Jeg ville brukt det der det luktet fortest, IKKE "overalt"!!! Svetten finner seg et nytt sted å komme ut, den blir ikke borte.

Selv har jeg vært veldig plaget med svette under armene/ digre våte flekker, aluminiumskloriden har hjulpet meg der. Men jeg svetter generelt mer over resten av kroppen.

Jeg har også hatt bra hjelp av aluminiumsklorid. Ikke gøy med svetteringer under armene bare man går opp en trapp omtrent...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...