Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg prøver å gå ned litt (les:mye) i vekt. Vil spise så sunt som mulig, og få i meg masse antioksidanter og vitaminer. Er ikke så veldig glad i grønnsaker, men prøver å tvinge ned litt. Er derimot veldig glad i frukt, og det blir til at jeg spiser en god del om dagen, mest ananas og mango for tiden. Hvor mye av dette kan jeg egentlig spise før det begynner å bli for mye sukker og for mange kalorier?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

I følge matvaretabellen er det 47 kalorier i 100 gram ananas og 65 i mango. Ananas har 10 gram karbohydrater og mango 14.

Det er jo så klart summen av kalorier du får i deg som tilsier om du går ned eller ikke, men jeg tror du kan kose deg meg frukt med god samvittighet.

For øvrig syns jeg at rød/gul paprika er kjempegodt - og ganske søtt. Der har du bare 28 kalorier, og maasse antioksidanter. Appelsiner er også litt 'lettere' enn mango f.eks.

Variasjon er greia! :)

Skrevet

Tenk også på at overdrevet inntak av frukt (egentlig det meste) gjør magen din litt opprørsk.

Frukt og grønnsaker med mye karoten i bør du ikke spise for mye av.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet
Tenk også på at overdrevet inntak av frukt (egentlig det meste) gjør magen din litt opprørsk.

Frukt og grønnsaker med mye karoten i bør du ikke spise for mye av.

hvorfor ikke?

Skrevet
hvorfor ikke?

Karoten omdannes til A-vitamin i kroppen, men jeg tror faktisk ikke man klarer å ta overdose a-vit på den måten, men grunnen til at man ikke skal spise uendelige mengder feks gulerot er at huden faktisk kan få en oransje-aktig farge.

Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet

ja, man får farge av gulrøtter vet jeg men jeg synes det er bare fint med litt farge jeg da. :)

Skrevet
ja, man får farge av gulrøtter vet jeg men jeg synes det er bare fint med litt farge jeg da. :)

Må le litt av deg, hvis du er seriøs, så kan du ikke mene det er pent å se ut som en gulrot?

man får ikke samme farge som av solen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...