snooops Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg prøver å gå ned litt (les:mye) i vekt. Vil spise så sunt som mulig, og få i meg masse antioksidanter og vitaminer. Er ikke så veldig glad i grønnsaker, men prøver å tvinge ned litt. Er derimot veldig glad i frukt, og det blir til at jeg spiser en god del om dagen, mest ananas og mango for tiden. Hvor mye av dette kan jeg egentlig spise før det begynner å bli for mye sukker og for mange kalorier?
Gjest Elfrida Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 I følge matvaretabellen er det 47 kalorier i 100 gram ananas og 65 i mango. Ananas har 10 gram karbohydrater og mango 14. Det er jo så klart summen av kalorier du får i deg som tilsier om du går ned eller ikke, men jeg tror du kan kose deg meg frukt med god samvittighet. For øvrig syns jeg at rød/gul paprika er kjempegodt - og ganske søtt. Der har du bare 28 kalorier, og maasse antioksidanter. Appelsiner er også litt 'lettere' enn mango f.eks. Variasjon er greia!
Supraspinatus Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Tenk også på at overdrevet inntak av frukt (egentlig det meste) gjør magen din litt opprørsk. Frukt og grønnsaker med mye karoten i bør du ikke spise for mye av.
Gjest Gjest_sandra_* Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Tenk også på at overdrevet inntak av frukt (egentlig det meste) gjør magen din litt opprørsk. Frukt og grønnsaker med mye karoten i bør du ikke spise for mye av. hvorfor ikke?
Supraspinatus Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 hvorfor ikke? Karoten omdannes til A-vitamin i kroppen, men jeg tror faktisk ikke man klarer å ta overdose a-vit på den måten, men grunnen til at man ikke skal spise uendelige mengder feks gulerot er at huden faktisk kan få en oransje-aktig farge.
Gjest Gjest_sandra_* Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 ja, man får farge av gulrøtter vet jeg men jeg synes det er bare fint med litt farge jeg da.
Supraspinatus Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 ja, man får farge av gulrøtter vet jeg men jeg synes det er bare fint med litt farge jeg da. Må le litt av deg, hvis du er seriøs, så kan du ikke mene det er pent å se ut som en gulrot? man får ikke samme farge som av solen..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå