Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har gått på p-sprøyte i snart 6 mnd, men skal ikke ta neste nå fordi jeg reagerer veldig på den. Er derfor naturlig nok veldig spent på hvor lang tid det tar før den er ute av systemet igjen. Har lest at folk sier den er ute når man får igjen menstruasjonen. Jeg mistet ikke min før etter litt over 2 mnd på første sprøyte, men fikk menstruasjon igjen for 3 dager siden. Betyr det at kroppen min har støtt ut alt allerede? Er en uke til jeg skulle tatt neste. Hva skal jeg ev se påfor å vite at alt stoffet er ute? I og med at jeg har fått igjen menstruasjonen nå kan jeg jo kanskje ikke se på det?
Mirabella83 Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg brukte p-sprøyte før og så vidt jeg vet er du sikker på at den virker i 3 mnd etter at du satt den. Etter det har du ingen garanti uansett om mensen har kommet tilbake eller ikke. Da må du finne en ny prevansjonsmetode (i tillegg til "restene" av p-sprøyta som er igjen i kroppen). Så vidt jeg vet...
Catzy Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Den skal garantert virke i 3 mnd, men en del opplever at man ikke er fruktbar etter 3 mnd + 1 dag. Det er veldig individuelt, men som Mirabella83 sier, bruk annen prevensjon når de 3 månedene er ute.
Yougogirl Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Hei.. Jeg gikk på sprøyta i 9 mnd, og fikk veldige bivirkninger.. Jeg var kvalm og uvel, og det tok tid før vi kobla det med p sprøyta.. Når jeg endelig slutta med den, tok det over 2 år før jeg var kvitt plagene..(mener ikke å skremme deg!!) Men dette er veldig individuelt.. Sjekk den svenske legemiddel katalogen, den er mye mer utfyllende enn den norske.. FASS.SE
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå