Gå til innhold

P-sprøyte


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått på p-sprøyte i snart 6 mnd, men skal ikke ta neste nå fordi jeg reagerer veldig på den. Er derfor naturlig nok veldig spent på hvor lang tid det tar før den er ute av systemet igjen. Har lest at folk sier den er ute når man får igjen menstruasjonen. Jeg mistet ikke min før etter litt over 2 mnd på første sprøyte, men fikk menstruasjon igjen for 3 dager siden. Betyr det at kroppen min har støtt ut alt allerede? Er en uke til jeg skulle tatt neste. Hva skal jeg ev se påfor å vite at alt stoffet er ute? I og med at jeg har fått igjen menstruasjonen nå kan jeg jo kanskje ikke se på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte p-sprøyte før og så vidt jeg vet er du sikker på at den virker i 3 mnd etter at du satt den. Etter det har du ingen garanti uansett om mensen har kommet tilbake eller ikke. Da må du finne en ny prevansjonsmetode (i tillegg til "restene" av p-sprøyta som er igjen i kroppen).

Så vidt jeg vet...

Skrevet

Den skal garantert virke i 3 mnd, men en del opplever at man ikke er fruktbar etter 3 mnd + 1 dag. Det er veldig individuelt, men som Mirabella83 sier, bruk annen prevensjon når de 3 månedene er ute.

Skrevet

Hei..

Jeg gikk på sprøyta i 9 mnd, og fikk veldige bivirkninger.. Jeg var kvalm og uvel, og det tok tid før vi kobla det med p sprøyta.. Når jeg endelig slutta med den, tok det over 2 år før jeg var kvitt plagene..(mener ikke å skremme deg!!) :sukk: Men dette er veldig individuelt..

Sjekk den svenske legemiddel katalogen, den er mye mer utfyllende enn den norske..

FASS.SE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...