Gå til innhold

Hva er vanlig å veie ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da tenkte jeg i forhold til høyde?

Hvis du er 150 cm så skal en jo veie mindre enn den på 170..

Men hva er normalt når du er på 167 cm(jada, meg :ler: ) ?

(prøver liksom å leve et sunnere og bedre liv, men det er neimen ikke lett når en har pågangsmot på 0 :sjenert: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Kristin_
Skrevet (endret)

Det er nesten et umulig spørsmål, for det avhenger av så mange forskjellige faktorer :)

BMI er jo et forferdelig dårlig mål så det bør egentlig ikke tas i betraktning en gang, men ut i fra det skal en på 167 ikke veie mer enn ca 70 kg og ikke mindre enn 50. Det er som sagt et mål som nesten ikke passer noen, men det nærmeste man kommer et konkret "tallmål".

Hva som riktig vekt for deg er nærmest et umulig spørsmål, en mye mer pålitelig kilde er det du ser i speilet. Jeg er 170 og veier 68 kg, som gir en BMI sånn litt over midt på normalfordeling MEN når jeg veier såpass lite ser man ribbein på meg. I tillegg har jeg en del muskler som veier litt. Hadde jeg veid 60 kg hadde jeg gjerne hatt bein som stakk ut alle veier, nettopp fordi jeg er relativt bredt bygget. Andre kan være like høy og veie like mye og se helt normale ut.

Hvis man tenker på gjennomsnittvekten i samfunnet så kjenner jeg ikke den for din aldersgruppe, men den trenger jo heller ikke være særlig representativ. Du får kanskje ikke så mye konkret ut fra dette ut over den relativt viktige konklusjonen at det ikke går an å si noe om hva noen så og så høye personer skal veie. Men det er jo viktig nok. Tenk på at vekten din ikke står skrevet i pannen din, og det som er viktig er det du og andre folk faktisk ser. Det du ser er om du er bra eller dårlig trent ;)

Endret av Kristin_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...