Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hvor lang tid bruker et par som gjerne tar seg en dram, men som ikke drikker mye på en gang, på å tømme den?
Leo Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Det kommer vel an på hvor ofte de tar seg en dram. Er flasken på 0,7 l og de tar hver sin 4 cl. drink hver dag er flasken tom etter en drøy uke.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Det stemmer nok. Jeg uttrykte meg nok litt uklart. saken er at jeg ikke liker noe sterkere enn vin og ikke aner hvor lang tid en flaske holder hos andre. Jeg lurer på å gi en flaske i gave til et eldre par som skal være på et sted i fire uker etter at de har fått gaven. Siden de skal ta fly tilbake, bør vel flasken være tom før de drar hjem. Er da da dumt å dette i gave til dem? Hvor lenge holder en slik flaske seg hos dere?
Leo Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Hvis du kjøper noe de liker og de er på ferie, kan jeg ikke tenke meg at det er noe problem "å bli kvitt" en flaske på fire uker med mindre de er av det svært måteholdne slaget. Selv om de nøyer seg med en drink annenhver dag vil jo flasken være tom i god tid før de skal hjem.
mysan Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Kommer jo an på om de kommer til å drikke hver dag, annen hver dag eller hvor ofte de kommer til å ta én dram dette da... Hadde jeg fått en flaske ville den antakelig blitt stående i årevis...
Frk Johansen Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 De kan da pakke inn flasken i kofferten og fly den hjem om de ikke drikker den opp?? Jeg ville ikke klart å få i meg en flaske cognac i løpet av en måned selv om jeg synes det er godt. Det er vel godt fordi man ikke drikker det hver dag... Selv om man har ferie er det jo ikke sikkert man føler for å drikke bart brennevin hver dag en hel måned. Jeg ville ikke klart det i alle fall. To uker er mer enn nok for meg med øl eller vin til maten hver dag. Da er jeg dritlei alkohol den neste måneden selv om jeg ikke har blitt beruset en eneste dag i ferien.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 De drikker verken øl eller vin, så det kommer ikke i tillegg til annen alkohol.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg ville syntes det var kjipt å dra på ferie og ikke kunne velge hva jeg selv skulle drikke. Med en slik gave "må" de jo drikke bare den.
Gjest Kaya83 Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Cognac eller vodka er alternativene? Med mindre de er ungdommer, russere eller polakker ville jeg gått for cognac.. Sånn litt off topic..
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg tenkte på konjakk eller vodka fordi jeg vet at det er det de liker. Takk for synspunkt. jeg har ennå ikke bestmt meg, så jeg håper på flere innspill.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå