Gå til innhold

Julegavetips

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vrient er ikke slemt ment, det er bare så vanskelig å kjøpe gaver til dem.

De skal feire jul i utlandet og være der en stund etter at julen er over også. Gaven må derfor være enten slik at den er lett og liten å transportere både før og etter jul, eller slik at de kan bruke den opp i løpet av en måned mens de fortsatt er der.

De vil ikke ha noe "skapfyll", dvs. pyntegjenstander, kopper, kar og slike ting. Det har de nok av.

Hun er allergisk mot dufter, så parfymerte ting utgår for dem begge.

Det er mulig jeg må komme med flere ting som ikke egner seg etterhvert, men det var det jeg husket nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg dessverre ikke tilgang på (det burde jeg nok ha nevnt), men de skal til et sted hvor det er mulig å få kjøpt en del norske produkter. I tillegg kommer de nok til å ta med det de vil selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fotokalender fikk de i fjor og vi har ikke tatt noen fine bilder i år. De leser ikke, de har egentlig ingen hobbyer. De gjør stort sett ingenting. :(

Bilder fra "før" har jeg ikke her, jeg oppholder meg for tiden i et annet land selv.

Ikke meningen å være vanskelig, jeg setter virkelig pris på at dere forsøker å hjelpe meg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annen mat, da? Dyrere ting de kanskje ikke tar seg råd til selv? Gavebilletter på kino/teater/restaurant/etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teater, kino og annen kultur interesserer de seg ikke for. Restaurant er litt vanskelig å organisere for meg siden jeg er så langt unna, men jeg skal sjekke om jeg finner noe.

Når det gjelder mat, er de litt kjedelige. Kjøtt eller fisk med brun eller hvit saus og kokte poteter. Jeg har forsøkt å få dem til å smake på andre ting, men da heter det seg alltid at de ikke "tåler" det for magen eller at det er for sterkt. (Hvordan kan en vanlig pastasalat eller pizza være for sterk?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke helt om vi skal besøke dem der. Hvis vi drar, blir det en flytur, med alle restriksjonene det medfører med sikkerhetsbestemmelsene. Ellers sender vi det per post, og det kan ta lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ekstra pent og spesielt lys kanskje?

Da kan de jo bruke det opp før de kommer hjem, og tenke på deg/ dere mens de brenner det :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DVD med en av disse gode gamle TV-seriene alle gamle liker? Jeg jobber i platebutikk, og selger veldig mye av typen "Anna fra Bjørkely" og "Mot alle Vindar", eller "Midsomer Murders" og Poirot/Miss Marple-seriene. Billig og bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...