Gå til innhold

Prosjektet leif er født

Amalie_85

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg en PM om at jeg hadde jo vunnet på julekalenderen, og det viste seg å være en tur med DFDS :hoppe: ble kjempegla jo :hoppe: hadde jeg aldri trodd, så da blir det vel tur på meg og sambo da en gang på nyåret :)

Skal bli kjempe kos tror jeg. Hadde ikke trodd at jeg skulle vinne! :hakeslepp:

Vet ikke om det er noe spessiel tid vi må dra på eller om vi kan velge det litt selv, så det blir spennende å se :)

Var en tur innom jordmor i dag og for å få noen nåler, var deilig for jeg har blitt så stiv i nakken. Har og vært litt småkvalm i dag, og det er ikke noe gøy. Var innom jobben og for å vaske bil og sjekke noe greier, og da sa sjefen at visst jeg var usikker på om jeg kom til å bli sykemeldt etter f.eks 14 dager på jobb syns ho det var bedre å bare være sykemeldt fordi det koster jo dem litt for hver gang man blir sykemeldt, og det er jeg jo helt enig i. Jeg får jo dårlig samvitighet. Så jeg får ta meg en tur til legen den 2.

Og jeg fikk høre hjertelyd i dag og, sterkt og godt, masse bevegelse og hjerterytme som forandret seg når den lille beveget seg og det var virkelig bra sa hun, sunnhetstegn. Så nå gleder jeg meg virkelig til å se den lille :)

Tror fremdeles det er en gutt, så det blir virkelig spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er liv i magen, det er jeg 10000000% sikker på! Kjenner en masse rart. Kjenner noe, så er det stille leeeenge, så kjenner jeg noe igjen! Enda så få uker jeg har! Har aldri kjent noe sånt før :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuuh....må ha en pust i bakken. Holder på å rydde så alt er klart til besøk i morgen. Blir helt sjokkert over hvor rotete vi egentlig er! Er skikkelig lei nå, og jeg bare "bare" fått vaska og rydda kjøkkenet.....

Men jeg kjenner det godt i hoftene nå altså! Skikkelig sliten, og det gjør vondt, så setter meg ned og titter på KG jeg når det blir for ille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe gøy, men vanskelig å forklare dem for sambo da! Stakkars, han kjenner ingen ting han jo :( men vet ikke når man begynner å kjenne sparkene utenpå magen! Han gleder seg hvertfall!

Nå er jeg kjempe sliten i rygg og hofter, holder på å rydde huset til i morgen, og det går virkelig sakte, og jeg er nå virkelig bekymra for bekkenløsning og å gå tilbake på jobb. Skal ikke jobbe før den 9, men bare når ejg er så sliten nå og jeg kan tross alt sette meg ned når jeg vil tørr jeg ikke tenke på hvordan det blir 5 timer i strekk med å stå! JEg kan jo ikke være sykemeldt frem til fødsel :( mister jo masse penger på det å være sykemeldt! *frustrert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar nok sin tid før samboeren kjenner noe... Mannen min er ganske utålmodig han også... Han legger hånda på magen, men når jeg bare så vidt merker noe inni magen tar det nok lit tid før man kjenner noe på utsiden...

Kanskje greit å ta seg en tur til legen... Synd om det går veldig utover grunnlaget for permisjonen, men går det ikke så må du jo nesten la vær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom og ønsker deg godt nytt år jeg! Litt tidlig men.. Bedre sent enn aldri tenker jeg da vet du :)

Kjempe morsomt at du merker liv! Må være utrolig spesielt!

Forstår din frustrasjon ang. det med plagene og fødselspenger. Kjedelig at systemet er sånn at man må pine seg gjennom arbeidsdager for at man ikke skal miste penger.

Håper det ordner seg greit for dere. Ordner seg gjør det vel uansett på et eller annet vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det første svangerskapet mitt kjente ikke mannen noe på utsiden før i uke 23 eller 24 tror jeg. Denne gangen kjente han det i uke 19, så man kan jo ha flaks og kjenne det tidlig. Kommer jo litt an på hvor langt ute babyen ligger og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så moro med de første bevegelsene! Det var tidlig, du var heldig der ;) Tar nok litt tid før mannen kjenner det ja. Min kjente på meg i uke 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende da når han kan kjenne og! :hoppe:

Kjente ingen ting i går da.....var vel for opptatt med å vaske å rydde! Skulle egentlig stå opp for en time siden men var såååååå trøtt fordi jeg var litt for lenge oppe, men kl 09:35 starter naboen bilen sin og lar den stå å gå i 35 min :frustrert:

Hva er meningen med det?? tine bilene rundt og? jeg kan forstå 5-15 min, men 35 min :klaske:

En ting er miljøet, ikke bra ikke bra. Så har du da naboene som hører det, og da naboer som sover, vet at ene naboen har nattevakt (vet jo ikke om ho jobba i natt da) men ååå så irriterende å ligge å høre på. (hvertfall da jeg skulle prøve å sove i 15 min til) :fnise: klarte jo ikke det med den duringa!

I dag er jeg uggen igjen, lenge siden jeg har vært så uggen så måtte sette meg ned i sofaen nå før jeg drar meg inn på kjøkkenet for å spise frokost! Tatt på meg mamma-buksa og, blir jo ikke akkurat mindre gravid med den :ler: lager jo så fin kul av all magen jeg har! hahahaha......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkun må være noe av det ekleste som finnes før det stekes! Lukta, fasongen, fargen, kosistensen for ikke å snakke om innmat som kommer i en pose inni i kalkunen igjen! ÆÆÆÆÆSJ!!!!!

Klarte jo så vidt å få den over på rista :ler:

Så er spent på hvordan det her blir!

Ellers har vi vært på en liten handletur i dag, kjøpte sånn "mamma-belte" i dag. :fnise: besafe er merket. Er sånn at du ikke skal få det belte over magen men under magen! Men syns det var vanskelig å få på knappen så tørr ikke tenke på hvordan det blir med stoooor mange.

Men det var ikke ubehagelig hvertfall :) så det er jo bra! Greit å være forsiktig, til og med når vi kjørte hjem så vi noen som hadde kjørt inn i bilen forann! Så ting kan skje fort om man er aldri så forsiktig, er jo andre traffikanter og. Så heldigvis ut til å gå bra med alle, bare bilen som ble litt smadra forann, mens den bilen som ble påkjørt fikk bare en liten bulk! Skulle sett merke på bilen, må være solid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet! Kalkunen er skikkelig ulekker... :fnise: Går det ellers bra med kokkeleringen? :kokk: Har det meste under kontroll her.. Tror vi spiser sent idag :)

Sånn BeSafe belte som du har kjøpt idag har jeg også.Er ikke vanskelig å klikke på knappen, men det er tungt å finne den du fester beltet i når du veier 20 kg ekstra og må føle deg frem mens du står sånn halvveis oppreist, jeg blir iallfall ille sliten av det nå.. :fnise:

Kos dere masse ikveld da.

Niesen min og stesønn stter nå å lager konfekt av marsipan, og har nettopp tatt knekken på pepperkakehuset! :ler:

GODT NYTTÅR TIL DEG OG DINE! ØNSKER DERE EN GOD OG TRIVELIG FEIRING.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off så treg jeg er.. har jo ikke oppdaget at du har fått deg ny dagbok... :flau: Men det sier vel litt hvor lite jeg er på kg for tiden.. :sjenert: men nå får jeg huke den opp mine innlegg, så får jeg oppdatere meg her inne også med tid og stunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTT ÅR !!

Og gratulerer med premien i KG kalender. Tror du har fått den beste premien. :)

Jeg har ikke kjøpt meg en gravid bilbelte. Tenkte på det flere ganger, men foreløpig kjører jeg bed belte under magen. Vet ikke helt om jeg skal investere i en nå som det er mindre enn 2 måneder til terminen. Og spesielt siden vi bruker ikke bil så veldig ofte. Men det blir nok brukt oftere jo nærmere termin jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er jeg sliten enda dagen min egentlig ikke har begynt en gang. Sto opp litt for sent, men jeg klarte bare ikke! Sikkert fordi vi har snudd døgnet. Drømte ikke mindre enn 3 ganger i natt at jeg skulle føde, kom jo aldri så langt som å føde, men var ikke langt unna! Når jeg sto opp var jeg helt matt i hele kroppen, og etter bare en liten stund måtte jeg kaste opp. Jeg som ikke har gjort det på en stund :( så nå sitter jeg her og er kjempe trøtt og orker ingen ting. Skulle egentlig vært på vei inn til sentrum fordi jeg må innom Nav og legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Høres ut som om du trenger en hvile dag hjemme. Du får utsette det som kan utsettes og bli hjemme og bli frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...