Gå til innhold

Å misbruke utropstegn


Gjest Vinduskarmen

Anbefalte innlegg

Gjest Vinduskarmen

Jeg kjenner jeg irriterer meg grenseløst over de som bruker utropstegn etter hver eneste setning :roll:

Da leser jeg som en fortis snakker, og da må jeg bare slutte å lese brukerens innlegg.

Kan dere utropstegnmisbrukere la det stakkars tegnet være i fred? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med de som bruker kraftutrykk på en litt merkelig måte da?

Sånn som å irritere seg grenseløst over bagateller forsjempel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg irriterer meg grenseløst over de som bruker utropstegn etter hver eneste setning :roll:

Du tuller! D er da bare kult! Får lissom litt ekstra vekt og snert! Syns nå jeg!

Sorri, kunne ikke la være. Det ser bare slitsomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg irriterer meg grenseløst over de som bruker utropstegn etter hver eneste setning :roll:

Jeg er enig, men synes det nesten er verre med de som bruker mange utropstegn etter hverandre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det virker litt "fjortis" når hver eneste setning ender med et utropstegn. Dessuten gir det et masete inntrykk. Utropstegn skal brukes når man vil gi en setning ekstra ettertrykk- og da sier det seg selv at hvis alle setningene får det ekstra ettertrykket, så forsvinner selve meningen med det.

Tips: sjekk tegneserier. Særlig Donald er ille på dette, det finnes omtrent ikke et punktum i hele bladet. Men jeg steiler mer når privatpersoner overbruker det, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinduskarmen
Hva med de som bruker kraftutrykk på en litt merkelig måte da?

Sånn som å irritere seg grenseløst over bagateller forsjempel? ;)

Kanskje jeg faktisk irriterer meg grenseløst over det? ;) Det er faktisk en av de skrivemåtene som irriterer meg mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Jeg har en tendens til å bruke !? mye, men det er mest fordi jeg er ganske sikker på utsagnet jeg kommer med, samtidig som jeg gjerne kunne tenke meg kommentarer fra andre. Får jeg lov til å fortsette og gjøre sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinduskarmen
Jeg har en tendens til å bruke !? mye, men det er mest fordi jeg er ganske sikker på utsagnet jeg kommer med, samtidig som jeg gjerne kunne tenke meg kommentarer fra andre. Får jeg lov til å fortsette og gjøre sånn?

Selvsagt! Det handler mer om de som skriver sånn jeg gjør nå! Med utropstegn etter hver eneste setning!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tendens til å bruke !? mye, men det er mest fordi jeg er ganske sikker på utsagnet jeg kommer med, samtidig som jeg gjerne kunne tenke meg kommentarer fra andre. Får jeg lov til å fortsette og gjøre sånn?

hæ?!

spørrende imperativ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Jeg syns bare det er vittig å lese jeg, spesielt hvis det er sånn:

"Hei!!!!!!!!!!!!! Meg og sambo liker å gjøre ting sammen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! men vi er tom for ideer...................................HAR NOEN NOE TIPS TILL OSS??????????????????????????????????????????????????????"

Det ser så hysterisk ut :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...