LilleLy Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Hei Noen som har peiling på mageproblemer her? Jeg kan jo begynne med å si at jeg foreløpig ikke har oppsøkt lege fordi jeg ofte er av den tro at "det går nok over"... I tillegg så synes jeg de aller fleste jenter jeg kjenner opplever mageproblemer i større eller mindre grad, og kanskje de som har størst mageproblemer, har enten allergi av noe slag eller så er mageproblemet knyttet til en form for mentalt stress (ja, jeg vet selvsagt at det er farlig å generalisere). Selv har jeg i en del år (er 26 nå) slitt med treg mage og forstoppelse i perioder. Sannsynligvis har dette noe med stressnivå å gjøre. I sommer var jeg på ferie (juni) og fikk en skikkelig matforgiftning uten at jeg oppsøkte lege. Fikk diare som varte omtrent fem dager, stor væskemangel, feber osv. Men har egentlig ikke hatt veldig vondt etter det. Samtidig har ikke magen mn gått tilbake til sin normale tilstand (treg).. har jo ikke diare fremdeles, men opplever å måtte gå på do opptil fire ganger i døgnet... som er litt rart når det normale er maks annenhver dag... Har som sagt ikke vondt, og er igrunn glad for at systemet mitt endelig har satt igang igjen.. samtidig lurer jeg jo litt på om dette med løs mage kan være farlig... eller om det kan være en form for allergi. Jeg håper jeg ikke har matintoleranse av noe slag siden jeg er veldig glad i å lage mat + at jeg ikke er så flink til å holde meg til en streng diett. Egentlig så vet jeg ikke helt hva jeg lurer på, men kanskje noen har noen gode råd til "hjemmebehandling"? Jeg gikk på idoform ganske lenge da jeg kom hjem, og tenkte jeg i første rekke skulle begynne med Biola fast hver eneste dag nå.
Gjest nextlife Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Det kan vel enten være magen som ikke greier å gjennopprette normal funksjon etter historien i sommer, eller at det fortsatt er noen uønskede mikrooranismer igjen. Biola er uansett en kjempebra ting å spise for magen, så det bør du spise. Hadde jeg vært deg ville jeg levert et par glass med avføringsprøver til legne, så kan de undersøkes for evt. bakterier, virus og parasitter. God bedring
LilleLy Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2007 Takk for svar! Jeg har tenkt å levere prøve dersom det ikke er borte innen et par-tre uker... idag har jeg kjøpt biola, så får jeg om det virker!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå