Amalie_85 Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Plutselig grep panikken meg her, opptatt av andre ting så kommer jeg på at jeg skal ha en aktivitet i barnehagen i morgen! Tema innenfor kropp og de er 4 år. Er 14 barn visst alle kommer. Vet virkelig ikke hva jeg skal finne på og håper noen kan komme med ett forslag! Noen flinke og kreative sjeler der ute? edit: glemte å si at det gjerne skal være noe å lage eller lignende da vi er på ett rom med masse maling, papirer, tråder, ja alt nesten Endret 22. oktober 2007 av Amalie_85
Gjest Blondie65 Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Fingermaling? Håndavtrykk, fotavtrykk, tegne med fingrene?
Amalie_85 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2007 Hadde fingermaling sist gang. Gangen før det tegnet vi kroppen! Å jeg føler meg skikkelig dårlig på det her. Blir det ikke ille klin med sånne fotavtrykk? Ser for meg 14 barn som ikke hører på meg og løper rundt for å sette avtrykk på gulvet
Gjest Blondie65 Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Jo det blir klin. Men temaet kan jo være fotspor ...?
Gjest poff Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Hva med å tegne selvportrett der hvert barn kan se seg selv i et speil.? Underveis kan dere snakke om hvor mange øyne, ører, farger på hår øyne etc. En liten sang feks "du har to øyne" eller en annen bevegelses-sang....??????
Amalie_85 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2007 Det kan det absolutt være! F.eks sette foten ned på ett papir og tegne rundt!
Gjest Blondie65 Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Du kan jo bruke føttene og farger - f.eks. fotspor i skog: grønt og brunt. Fotspor i sjø - blått, fotspor i sol - gult, osv. Mindre klin, like gøy.
liv Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 eller hva med å tegne rundt hendene og klippe de ut og lage en montasje?
Amalie_85 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. oktober 2007 Hva med å tegne selvportrett der hvert barn kan se seg selv i et speil.? Underveis kan dere snakke om hvor mange øyne, ører, farger på hår øyne etc. En liten sang feks "du har to øyne" eller en annen bevegelses-sang....?????? De tegnet seg selv for 2 uker siden! Da tegnet de hvor mange øyne man hadde og ører o.s.v.!
Amalie_85 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. oktober 2007 Du kan jo bruke føttene og farger - f.eks. fotspor i skog: grønt og brunt. Fotspor i sjø - blått, fotspor i sol - gult, osv. Mindre klin, like gøy. Det hørtes litt gøy ut!
Gjest Blondie65 Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 Litt av poenget er at de selv skal finne fargene for de rette settingene. (Gosj jeg er kreativ i dag ...)
Amalie_85 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 22. oktober 2007 Det er helt supert :D Flinke og kreative dere er! Tenkte de kan tegne sine hender og føtter og tegne ansikter på dem. F.eks tegner de foten sin blir tærne håret, og så tegner man på ører og øyne o.s.v, det samme med hendene, så får man en liten hånd/fot familie De kan godt klare det :D
Kayli Skrevet 22. oktober 2007 #14 Skrevet 22. oktober 2007 Hva med å tegne omrisset av hverandres kropper? Legge tegnepapir fra rull på gulvet, la ungene legge seg nedpå og tegne rundt. Etterpå kan de fylle ut kroppen med ansikt, hår, klær osv.
Amalie_85 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 22. oktober 2007 Tenkte på det og, men er usikker på om vi har sånne ruller, jeg har en rull her hjemme jeg kunne tatt med, men den er så smal så jeg vet ikke om det går. Hvor bred er en 4 åring?
Aurela Skrevet 22. oktober 2007 #16 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har en sånn rull, og får plass jeg.. Er 18 år og tynn da, men, med mindre du har noen store fireåringer, tror jeg det skulle gå fint. Bare du har nok igjen.. Ellers, så kan dere jo ha et avbrekk i alle disse kunstnerriske aktivitetene med "hode, skulde, kne og tå" og en annen versjon av den som er "hode, skulder, mage, lår, rompa går (risting på rompa når den "går")" Lykke til
Amalie_85 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 22. oktober 2007 Denne rullen jeg har er ganske smal egentlig, har sett breere ruller, men trengte ikke det da jeg kjøpte den! Så vanskelig å velge tror det blir en laaaang kveld
ATV Skrevet 23. oktober 2007 #18 Skrevet 23. oktober 2007 hva med og få med deg ungene? er jeg tom får ideer så spør jeg ofte ungene. "her har vi maling og en rull med papir, hva vil dere gjøre med dette?" du får ofte utrolig bra forslag da:-) om det ikke går så kan du plasere en gutt på ene siden og ei jente på andre, så skal de male hverandre (på papiret). du kan fortelle et eventyr også skal de male det de hører. du kan gi hver unge et sugerør, lit tynn maling og hversegod, arket er deres... det elsker unga "minne" hvertfall... finn stokker i skogen, la de tørke og lag så slanger, drager og div dyr av de med og male de (litt kort tid nå, men får neste gang) om du ikke absolutt må male så er det utrolig mye annet du kan gjøre og selv med maling er det kunn fantasien som setter begrensingene. men mest av alt, unger er enklere og ha med og gjøre om de er med i prosessen (barns rett til medbestemelse i sin egen hverdag) så ta de med på dette og få et resultat de føler de er en del av:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå