Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 First off, ja jeg har tenkt meg til lege, men har vært hos lege ofte i det siste (for andre ting enn dette) uten at de har funnet noe galt, så nå kvier jeg meg litt. Så, her er historien min: Har en stund nå hatt plager i nese. Plagene begynte for ca et år siden etter en forkjølelse. Ble frisk, men fortsatte å ha tett nese, noen dager verre enn andre (noen dager tilogmed helt bra). Så etter noen mnd fikk jeg plager i panne og rundt nese, følte meg "tett" og ør. Gikk ut ifra at det var allergi da det var midt i sesongen, men allergimedisiner hjalp ikke 100% (for å være helt ærlig så husker jeg ikke om de hjalp i det hele tatt). Plagene ble verre utover dagen, vanligvis rundt kl 14-16. Nå de siste mnd (siden juli/august) føler jeg det har blitt verre, men vet ikke om det er dette eller stress som plager meg mest. Har vært svært stresset i en periode og merker "trykket" i panne blir verre når jeg stresser. Kjennes av og til litt stramt som om jeg spenner musklene eller noe. Symptomer jeg har nå er "halv-tett" nese, trykk i panne og av og til rundt nese og øverst på kinnene mot nesen, ørhet, ømhet når jeg trykker over øyenbryn, resten av pannen, ved nese og av og til andre steder i ansiktet som kinnben og mellom øyne. Kjennes "tett" mellom øyenbryn. Muligens litt hoven over øyenbryn, er ikke helt sikker. Noen ganger er det verre enn andre ganger, av og til merker jeg nesten ikke noe til symptomene. Tror muligens de blir dempet når jeg oppholder meg på steder med høy luftfuktighet. Føler meg slapp og sliten til tider, ikke noe feber. Er øm og vond i nakke, særlig øverst og også i skuldre (men dette kan jo også ha noe å gjøre med stress og at jeg ikke får trent nok). Akkurat nå kjenner jeg meg slapp, ukonsentrert, har små-vondt i hodet og kjenner meg tett i/ved ørene. Svak smerte i panne. Wooo, det ble langt.. Noen som har greie på hva dette kan være for noe?
Rainbow Brite Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Tette bihuler? Bihulebetennelse? Prøv nesehorn, det funker kjempebra!
Bokormen Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Høres absolutt som bihulebetennelse ja. Presser det mer om du bøyer deg langt frem, gjerne med hodet mellom knærne? Det er i så fall også noe som peker mot bihulebetennelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå