Gå til innhold

Amsterdam


Marilla

Anbefalte innlegg

Mannen og jeg skal på kjærestetur til Amsterdam i november/desember. Vi kommer tidlig en fredag og drar hjem igjen tidlig om søndagen. Først av alt vil vi kose oss, shoppe, spise god mat og bare nyte livet. Men det er kanskje noe vi MÅ få med oss når vi først er der? Er det noen som har gode restauranter å anbefale (en av dagene prøver vi sikkert å finne en indisk restaurant), koselige kaféer, supre butikker osv.?

Alle forslag mottas med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta ein kveldstur med kanalbåt - prøv ei pakke som inkluderar vin, eller middag? Kanalene er så vakre med lys på i kveldsmørkret!

Gå for indonesisk mat - nesten rekna som nederlandsk tradisjonsmat. Kantijl en de Tijger ved Spuiplein i sentrum er rekna for å vere bra. Har ikkje vore der sjølv.

Kanskje ein spanande konsert medan de er der? På Leidseplein finn de eit billettkontor som har oversikt, program og tavler med det som skjer i byen på alle plan, frå teater og ballett til rock og klassisk.

Eller studer lokalbefolkningen over godt øl på ein av dei brune kafeane litt unna sentrum og turiststrøket.

Åh, eg vil òg på romantisk tur til Amsterdam :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ein kveldstur med kanalbåt - prøv ei pakke som inkluderar vin, eller middag? Kanalene er så vakre med lys på i kveldsmørkret!

Det hørtes flott ut! Det må vi prøve på. :)

Tusen takk for gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med gjest at indonesisk mat bør smakes når man er i holland. Og da: 'nasjonalretten' Rijsttafel. Dette er en samling av masse småretter og bestilles helst til to eller flere pers og smaker nesten uten unntak himmelsk :spise: Utover det: i sidegatene til Leidseplein kan du velge og vrake i mat fra alle verdenshjørner, uten å overdrive. Og A'dams brune vannhull kan by på et imponerende utvalg av øl, fra helt lyst til helt mørkt. Amstel er jo lokalølet over alle da og smaker faktisk helt fortreffelig. Men også Hoegaarden Witbier (lyst syrlig hveteøl) og mørkere deKonink er verdt turen alene :)

Deilig by. God tur :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mary_*

Kantjil en de Tigjer har den beste indonesiske maten. Jeg har spist hos de, bare på den restauranten de hadde i Rotterdam. Var min yndlingsrestaurant inntil de la den ned og bare opprettholdt den i Amsterdam. De har bra service, fin innredning, deilig mat, og greie priser. Virkelig verdt et besøk. Men det kan være lurt å reservere bor, de er populære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...