Gjest vimselot Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 (endret) VAr ute i går, og nå finner jeg ikke mobilen... har hustelefon, men den har jeg sperret for utgående samtaler til mobil og sextelefoner osv...så jeg kan ikke ringe min egen mobill... Ja, har letet, men den er ikke noen steder, ikke i senga engang. Må jeg ringe tele2 og be de sperre min mobil, den er faen ikke her, hjemme, og jeg har vel plikt til å melde fra så raskt som jeg oppfatter at den er borte? Eller kan jeg vente til i morgen tidlig? Jeg håper jo at ingen har stjelt den, at jeg bare har surret og lagt den vekk, men jeg har letet, men nå fant jeg den gitt, den lå i jakkelommen min. Er takknemlig for ingen verken stjal eller ranet meg i går, selv om jeg ble full... Trur det var jeg som ranet dvs ¨fuck my as, nå finner jeg ikke visakortet mitt...var det derfor taxisjåføren smilte så fint til meg? Må ringe banken, men først må jeg flytte penger, til en konto som jeg ikke har penger på... Ang hvorfor jeg hqr nicname vimeslot, er det rart, jeg vil helst finne visakortet i suppa el. lign. Ikke at det bare er blitt stjelt... Jada, jeg husker selv om jeg ble full. Jeg brukte visa, også når jeg tok taxi hjem...husker at jeg slet for å få av meg en sko, og gadd ikke mer, sov med en sko på, men bank-kortet mitt, den er vel i bilen til han sjåføren? Hva gjør jeg da, uten å ringe banken? Hva kan en tjuv gjøre med mitt visakort? Hvis jeg ikke har rotet det bort etter at jeg kom hjem i natt, men det har jeg ikke, mobilen ok, den kan jeg skyve eller dytte bort, men ikke visa... Hva gjør jeg...? Har tre kontoer, går jeg inn på nettbank nå og flytter pengene som er i bruk på den kontoen, over til en annen konto, der kort ikke er tilgjenglelig...? Trur det var en fandens neger jeg tok taxi med hjem (vet det, han lignet faktisk chavez---), jeg trur jeg huska på å ringe fra utestedet, puben jeg var på, så han kan jeg lett spore opp, kanskje... Men hva gjør jeg nå? Jeg vil ikke anklage noen, før jeg har letet og letet... Er natt til mandag nå, og jeg trenger kortet mitt, har f.eks. mangel på sjampo... Jeg kan gjemme ting, men hvor har jeg i så fall g jemt visakortet, vet jeg ble full i går, og sov (dvs våkna med skoene på, en sko...) Vet jeg har plikt til å ringe banken, men jeg bør kanskje lete litt først... Når evt tjuver ikke kan koden, hva skal de da med mitt kort? ---fant kortet, hvor? I veska i lommeboka, men ikke der det vangigvis bruker å være... Denne tråden kan slettes, men spørsmålet var jo, hva man gjør i slike situasjoner, dvs om kortet (elller...mobilen) er blitt borte Endret 22. oktober 2007 av vimselot
Gjest Nedfall Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Når evt tjuver ikke kan koden, hva skal de da med mitt kort? ---fant kortet, hvor? I veska i lommeboka, men ikke der det vangigvis bruker å være... Denne tråden kan slettes, men spørsmålet var jo, hva man gjør i slike situasjoner, dvs om kortet (elller...mobilen) er blitt borte Tja.. hvis ingen vet kortkoden din (ikke har kikka overskuldra når du slår koden, koden er ikke skrevet ned noen plass osv), så er det vel ikke noen mulighet svjv, for noen å få tak i koden fra kortet. (Det er jo en grunn til at tjuvpakket setter opp kamera over minibanken, det er ikke nok å kopiere magnetstripen). Men, har du kredittkortdel på kortet, kan de jo natulrligvis benytte seg av denne..
Gjest vimselot Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Jo men jeg fant det jo, jeg hadde bare lagt det på feil sted i lommeboka mi... Koden kan de aldri få, verken via kamera el. annet, men har hørt mye rart om hva man kan gjøre om man har et person-nummer... Takk for svar forresten, det var et helvete å lete etter først mobilen, deretter kortet...og å våkne opp med en sko på, selvsagt hadde jeg buksa på det benet også...
Gjest Nedfall Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Jo men jeg fant det jo, jeg hadde bare lagt det på feil sted i lommeboka mi... Koden kan de aldri få, verken via kamera el. annet, men har hørt mye rart om hva man kan gjøre om man har et person-nummer... Skal de ha koden til kortet ditt må de nesten ringe deg opp og be om det ihvertfall, se opp for telefoner fra banken eller politiet, som spør etter koden til minibankkortet ! Takk for svar forresten, det var et helvete å lete etter først mobilen, deretter kortet...og å våkne opp med en sko på, selvsagt hadde jeg buksa på det benet også... Ok, jeg skal ikke legge meg så mye opp i dette her, tror jeg.. Fint du fant kortet ihvertfall !
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Hadde noe vært borte hadde det sikkert vært Jom som hadde tatt det.
Gjest vimselot Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Tak for svar damer. jeg hadde ikke på meg sko, men slike støvletter med snøring ...og hvilken promille jeg hadde, aner jeg ikke, men vet jeg var full... Jeg vimser litt uten å ha drukket, men er eksttrem treg når jeg har drukket litt for my..
Bokormen Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Med kortet kan man vel fint kjøpe ting på div nettsider uten pinkoden? Man bør ringe og sperre med en gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå