Gjest Gjest_lille meg_* Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Hei! Har resept på p-piller for 3 år. Går på microgynon. Må man til legen hvert år for å sjekke at alt er i orden med kroppen? Eller kan jeg bare fortsette med pilla i alle 3 år, med mindre det skjer noe merkbart galt med kroppen?
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Grunnen til at man bare trenger å sjekkes hvert tredje år er at de da tar celleprøver for å sjekke for kreft. Så med mindre du har trøbbel med underlivet eller vil ta en sjekk ifm partnerbytte så er det ingenting å stresse med.
sweetdana Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Man skal bli innkalt til en ny kontroll etter en 3 mnd tid etter p-pille start for å sjekke blodtrykk og høre hvordan det har gått. Ellers er det ikke nødvendig med flere kontroller egentlig. Celleprøver taes fra man er 25 år (hvert tredje år), så hvis TS er under 25 er det vel ikke noen kontroller som er aktuelle.
Gjest trådstarter lille meg Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg er 20 år:) Takk for all hjelp! Ble litt bekymra et øyeblikk for om jeg burde vært på kontroll, men da er det ingenting å tenke på! Har jo ingen problemer med underlivet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå