billie Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Har akkurat kjøpt oss leilighet. Så nå er det nymalt og nesten alle møblene er på plass.. Vi er råfornøyd! Så lurer vi veldig på hva slags bilder o.l vi skal ha på veggene i stua og evnt soverom. Trenger litt inspirasjon rett og slett! Så hva har dere for slags bilder og stæsj på veggene hjemme?
Brunhilde Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har forskjellige malerier, trykk og pasteller. Ingen plakater og ingen reproduksjoner.
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Svært lite for øyeblikket faktisk. Kjøpte oss også leilighet for noen måneder siden, og ting tar tid. Men, vi har er stort bilde hengende over spisebordet. Det var originalkunst fra samboers foreldre, som var kombinert innflytnings- og forlovelsespresang. Motivet er halvveis abstrakt, i svart og hvitt, og det forestiller en stor og trist mann. Jeg liker melankolske motiver på veggen, og samboeren syns det er ok så lenge det ikke er for mørke farger. Dette falt vi helt for da vi var og så. Og så har vi en stor kalender på kjøkkenet med fotografier av Robert Doisneau. I den forrige leiligheten hadde vi noen kunstplakater av Chagall og Dali, samt et par bilder samboeren har malt. Jeg har en tante som stadig skifter ut bildene på veggen. Hun har for øyeblikket flere bilder som har henholdsvis fine stoff og papir som motiv. Altså, hun har klippet ut passende stoff eller papir som hun har satt i ramme. Har lyst til å la meg inspirere av det.
Gjest puselabb Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 I stua har jeg har to svart-hvitt bilder av Marilyn Monroe, ett blomsterbilde fra Ikea, to sepiabilder av Marilyn Monroe og James Dean og en vegglysestake. På kjøkkenet har jeg en søt knaggrekke og en kalender.
No Shorty Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 I stua har vi to bilder jeg tegnet med kullstift i vår, et fagbrev og et nordkappsertfikat fra de samboeren var liten. På gangen henger et stort puslespill med en trollmann og en drage, et bilde av titanic og en tegning av thomas-toget, på kjøkkenet henger pondus-kalenderen, og på soverommet skal det henges opp tre bilder fra ikea (Oransje savnne-aktige plakater i solvramme)... Jeg skulle gjerne hatt mere sammenheng mellom de foskjellige bildene, men vi er nysammenflyttet så det er mye fra her og der, så det ser kanskje rotete ut, men det er en fin sammenblanding av oss begge, utenom at jeg ikke ville thomas-toget på gangen, men jeg må vel gjøre noen små oppofrelser...
Mini_me Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Vi har malerier og bilder vi har samlet gjennom årene.... vi er begge to med i kunstklubber på jobben, og derfor får vi bilder..... i tillegg har vi bilder av ungene og et stilig familiebilde på lerret.... det er ganske så fullt...
Gjest Tulipa Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har malerier, kullstifttegninger og litografier på veggene - massevis, for vi har samlet kunst i mange år.
Gjest Eurydike Skrevet 21. oktober 2007 #8 Skrevet 21. oktober 2007 Mye vinduer og en og del skråtak hos meg, men på veggene i stue og spisestue henger det grafikk (stort sett kjøpt på utstilling), pluss et veldig stilig (synes jeg ) François Ghost/Philippe Starck-speil med bred ramme i gjennomsiktig polykarbonat.
Knøttet Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 Vi har: -bilder mannen har tatt -bilder pappa har tatt -bilder en venn av mannen har tatt -et bilde kunstlæreren min ga meg -to bilde jeg har malt -et bilde svigerinna har malt -et bilde tante har malt (hun er kunstner) -navnet mitt skrevet på kinesisk, fra da jeg var i Kina Ellers har vi lamper, høyttalere, sommerfugler, en pyntetallerken jeg fikk fra en praksisplass, en pyntetallerken fra mannens farmor + mye dill
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #10 Skrevet 21. oktober 2007 Siden mannen min er fotograf har vi mest fotokunst på veggene. Store bilder, så vi har ikke så mange. Så har vi et par malerier som er originale, dog ikke verdifulle. Men jeg setter pris på ekte ting, som ikke er kopier.... Ja og et par portretter av meg da.
Gjest Frysepulver Skrevet 21. oktober 2007 #11 Skrevet 21. oktober 2007 På kjøkkenet har jeg et stort fat og endel egenprodusert decoupage-lerretskunst. I gangen har jeg en gammel plakat fra et show i Paris for ca 100 år siden. I stuen har jeg et stort gammeldags speil over sofaen og et bilde malt av min tante på den ene veggen. Skal supplere med to andre bilder jeg vil kjøpe av henne - jeg fikk det første. I trappegangen har jeg et bilde av Audrey Hepburd og noen malerier jeg fikk av en elev. I tillegg har jeg fem egenproduserte rammer jeg skal ramme inn noen gamle kort i, samt at jeg har innrammede, gammeldagse 50-tallskort som skal opp på veggen. Har også kjøpt gamle filmkort som skal rammes inn og henges på badet - blant annet av Marlon Brando i Gudfaren.
Gjest Helen Parr Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 Vi har noen malerier og noen litografier, samt en moderne veggklokke. Kunsten har vi samlet over flere år, og det har til tider vært ganske tomt på veggene.
Gjest -eline- Skrevet 22. oktober 2007 #13 Skrevet 22. oktober 2007 Vi skal henge opp endel bilder i dag faktisk, har kjøpt etpar litografier på nettauksjoner, og i tillegg så har søstra mi malt et bilde som skal opp på veggen. Har og tenkt å henge opp noen vegglamper, og når jeg bare får kjøpt rammer så kommer det opp noen naturfotografier som vi har tatt i løpet av de årene vi har vært sammen. Vi har og endel speilemaljefat i forskjellige størrelser som jeg vurderer å henge opp på en vegg, men har ikke funnet oppheng som ikke er hvite, så dette leter jeg fremdeles etter.
Umuriel Skrevet 22. oktober 2007 #14 Skrevet 22. oktober 2007 Vi har et digert maleri av Ola Strand over sofaen. Dessverre bare til låns, det eies egentlig av en kompis av kjæresten. Hadde gladelig betalt noen tusen for det. Over spisestuemøblementet har vi et stort innrammet speil, og ellers har vi stort sett hjemmelagde malerier på veggene. Skal kjøpe et par vegglamper etterhvert, og så har vi et par smijernslysestaker på veggene.
LilleLy Skrevet 22. oktober 2007 #15 Skrevet 22. oktober 2007 Vi har litt forskjellig, men det har tatt tid å bo seg inn i leiligheten. Har et maleri (uten ramme, sånt "tykt" lerret), en tegning og et bilde jeg har laget selv, som er en fin tapet som jeg har lagt på en tykk sponplate. Vi har ikke tatt oss råd til så mye mer enda, derfor ble den siste egenprodusert. Også fordi vi ikke har funnet akkurat det vi ønsker oss. Ble veldig fornøyd med resultatet, fordi tapeten tar opp de fargene vi har i stuen fra før. Rundt ellers i leiligheten er det også litt forskjellig, noen gamle plakater med kjøkkentema, noen bilder mv. Jeg så et kjempestilig bilde her en dag, noen som hadde forholdsvis store sort/hvittbilder av barna sine i gangen som de hadde hengt opp litt ut fra veggen om du forstår. Det gav masse dybde, syntes jeg. Men må selvsagt være gode og enkle bilder. Speil er også et must, iallfall i entreen og på soverommet, ev. der du synes det passer best. Ellers er jeg på utkikk etter gode råd selv også!
Amalie_85 Skrevet 22. oktober 2007 #16 Skrevet 22. oktober 2007 Vi har veldig lite på veggene nå fordi jeg er så treg med å ordne det jeg skal! Men jeg har en gammel ramme som er kjempe fin som bare er hengt på veggen, med to lysestaker i! Har skaffet en masse rammer i forskjellige størrelser, som jeg skal ha bilder av oss i. Eller bare natur. Altså meg, sambo og hans sønn! Og andre ting som betyr noe for oss. Tror alle bildene skal være i sort/hvit. Ellers har jeg et bilde av Tore Hansen, og skal male ett bilde til å ha på den siste veggen. (har forresten 6 vegger til å ha noe på)
Arkana Skrevet 22. oktober 2007 #17 Skrevet 22. oktober 2007 I stuen har vi et oljemaleri fra Paris og to malerier av en naken mann og en naken kvinne samt en klokke i polert Altaskifer med navn og bryllupsdato (bryllupsgave). I kjellerstuen har vi to bilder jeg har malt selv. I gangene har vi to litografier. Vi er ikke så veldig glad i overfylte vegger (og vi liker heller ikke fotografier på veggene), så det blir kun et minimum.
LilleLy Skrevet 22. oktober 2007 #18 Skrevet 22. oktober 2007 Oi: liker ikke fotografier...! Jeg kan forstå det når det gjelder familiebilder (som jeg nevnte over her.. har ikke det på veggen vi heller, ikke soverommet engang), men må si at jeg virkelig elsker fotografier, eller foto, som kunstform!
Arkana Skrevet 22. oktober 2007 #19 Skrevet 22. oktober 2007 Oi: liker ikke fotografier...! Jeg kan forstå det når det gjelder familiebilder (som jeg nevnte over her.. har ikke det på veggen vi heller, ikke soverommet engang), men må si at jeg virkelig elsker fotografier, eller foto, som kunstform! Hmm, jo, jeg mente nok familiebilder (burde sikkert presisert). Jeg kan virkelig ikke fordra forstørrede bryllups- eller barnebilder på veggene.
LilleLy Skrevet 22. oktober 2007 #20 Skrevet 22. oktober 2007 Hihi.. jeg er egentlig helt enig med deg, vi har ikke det i det hele tatt selv.., og kommer ALDRI til å ha det i stuen! De bildene jeg nevnte over synes jeg likevel var noe av det finere jeg har sett av barnebilder, da de nærmet seg kunstfoto i stil... (sikkert en merkelig måte å uttrykke det på, men likevel..) Jeg kjenner noen som har et voldsomt forstørret (da mener jeg voldsomt) over spisestuebordet.. det er litt Dallas-preg over det spør du meg Jeg ønsker meg virkelig noen kunstfotografier etterhvert... men tar tid å finne det perfekte bildet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå