Gå til innhold

Zeenas vei til et kommende liv.


Zeena

Anbefalte innlegg

Litt skummelt å dele alle tanker og info om noe så stort å lage et nytt menneske.

Jeg er så spent på når jeg blir mamma igjen.

Er utrolig heldig som har et barn fra før.

En gutt født i 2005. Så håper på et 2008 barn.

Er så lenge jeg har gått og vært verpeklar.

Vi hadde nok prøvd før om det ikke hadde vært for at vi giftet oss i år. Passet ikke før nå.

Jeg må si at jeg i noen måneder har vært veldig ivrig og tenkt dag ut og dag inn om å bli gravid.

Trodd det skulle gå så fort. Da jeg har klart å bli gravid veldig lett to ganger tidligere.

Klart jeg var jo yngre så det har nok noe å si.

Vet ikke hva jeg skal ha med i denne dagboken enda.

Men jeg vil skrive litt i ny og ned.

Koselig å få noen hyggelige medinger fra dere også :jepp:

Er flott å vite at vi er flere som gjennomgår dette samtidig.

Syns det er så fint at det er flere av oss som er i samme bås og venter på å få barn.

Jeg kommer ikke til å prøve aktivt her.

Mannen min vil ikke ha sex ofte bare for at vi skal bli gravide.

Men skal nok prøve å forføre ham etter hvert ja :) Men ikke bare for at jeg skal bli gravid da.. hehe

Men litt sengekos må vi nok ha og mer enn hva vi har hatt.

:sengekos:

Men vi lever et hektisk liv så vi får ta det som det kommer.

Sluttet med prevensjon i juli. Så har fått mensen nå i tre måneder. Hadde vært så flott å blitt gravid innen 2008 er omme.

Men skal si til meg selv at det ikke haster.

Syklusen min er veldig ustabil. Så her gidder jeg ikke finne ut når jeg har eggløsning og sånt.

Er ei frisk jente og ikke hatt problemer heldigvis med underlivet eller noe. Men tar ikke for gitt at vi vil bli raskt gravide nå.

Det skjer når det skjer.

Runder av med å si at jeg ønsker dere prøvere LYKKE TIL videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen! :)

Jeg er også ny her og som prøver. Spennende er det!! :) Jeg har ikke barn fra før som deg, så jeg vet ikke hva jeg går til...

Jeg har ikke fått mensen igjen etter jeg sluttet med p-piller, så nå er jeg veldig utålmodig fordi den lar vente på seg... :frustrert:

Vi driver heller ikke med temping eller eggløsningstester. Vil gi det litt tid og se om det ikke heller ordner seg av seg selv! :)

Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maja :)

Takk for svar i dagboka mi. Jeg håper det vil klaffe for deg snart.

Vi har en spennende tid i møte.

Håper mensen kommer snart for din del.

Jeg fikk mens tilbake regelmessig to måneder på rad. Så var den plutselig veldig uregelmessig nå sist jeg fikk mensen.

Første måned hadde jeg 31 dager, neste hadde jeg 30 dager og denne måneden hadde jeg 40 dager.

Så derfor regner jeg at jeg får mensen igjen om 40 dager rundt den 27 november.

Nå er jeg inne i min såkalte 4 prøveperiode.

Er spent på hvor lang tid det vil ta.

Jeg har en mann som står på mye. Han går på skole og jobber samtidig. Så han blir sliten om dagen. Når vi da i tillegg er småbarnsforeldre, er vi ikke alltid like opplagte til sex.

Men jeg er naturligvis veldig spent på om vi får det til i november.

Jeg kan jo si litt om oss. Jeg er 28 år og mannen 31 år.

Vi har vært sammen i snart fire år. Et barn på to og et halvt år .

Vi jobber i helsesektoren begge to.

Ellers er det vel ikke til å unngå at jeg har graviditet litt i bakhodet om dagen. Har slutta å snakke og tenke på det hele tida da. :sjenert:

Må jo nevne at det hadde vært gøy om det hadde blitt min tur snart da en av mine bestevenniner er gravid. Hun er snart ferdig med første trimester. Om vi kunne gått litt hjemme sammen i permisjon hvertfall.

Har ei annen veninne som også planlegger å bli gravid snart.

Tidligere har jeg for morro skyld plottet inn på babyverden når jeg eventuelt skulle hatt eggløsning.Noe som ikke har stemt for meg.

Men har lest på nettet at det kan ta tid før kroppen blir normal igjen etter å ha brukt p-piller.

Får ta tiden til hjelp. Synd jeg har så lange sykluser som den siste da syns jeg det tar lenger tid før jeg kan eventuellt teste.

Testet nå denne måneden da den var så forsinka. Følte meg såå gravid. Uff... Derfor kommer jeg nå framover ikke til å gidde å niteste før det går ekstra lang tid før jeg får mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo si litt om oss. Jeg er 28 år og mannen 31 år.

Vi har vært sammen i snart fire år. Et barn på to og et halvt år .

Vi jobber i helsesektoren begge to.

Ellers er det vel ikke til å unngå at jeg har graviditet litt i bakhodet om dagen. Har slutta å snakke og tenke på det hele tida da. :sjenert:

Må jo nevne at det hadde vært gøy om det hadde blitt min tur snart da en av mine bestevenniner er gravid. Hun er snart ferdig med første trimester. Om vi kunne gått litt hjemme sammen i permisjon hvertfall.

Har ei annen veninne som også planlegger å bli gravid snart.

Tidligere har jeg for morro skyld plottet inn på babyverden når jeg eventuelt skulle hatt eggløsning.Noe som ikke har stemt for meg.

Men har lest på nettet at det kan ta tid før kroppen blir normal igjen etter å ha brukt p-piller.

Får ta tiden til hjelp. Synd jeg har så lange sykluser som den siste da syns jeg det tar lenger tid før jeg kan eventuellt teste.

Testet nå denne måneden da den var så forsinka. Følte meg såå gravid. Uff... Derfor kommer jeg nå framover ikke til å gidde å niteste før det går ekstra lang tid før jeg får mensen.

Hei igjen! :)

Uff.. Ja det er virkelig kjedelig med lange sykluser!! Nå har jo ikke jeg fått mensen etter jeg sluttet med pilla, og det har vel snart gått 50 dager nå siden første dag i siste mens... :kjefte:

Kan godt se for meg at hverdagen deres er hektisk ja, med alt dere har å gjøre..

Jeg synes det er travelt nok bare med skole.. :fnise:

Jeg er 24 og studerer på heltid, mens samboeren min på 27 jobber og tar noen kurs i tillegg. Vi har ingen barn fra før, og ble derfor enig om at det nå var på tide! :)

Vi får bare krysse fingrene våre og håpe det går raskt og smertefritt for oss begge!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke så aktiv her men er så ny her på Kvinneguiden.

Vil heller ikke at det å få barn skal bli en for stor del av livet mitt.

For jeg blir så skuffa og lei meg når tante rød atter en gang kommer. Er en utålmodig sjel.

Denne gang tar jeg det mer med ro og tar ikke like mye av.

Men er mer spent denne gang om mensen vil komme.

For nå har vi prøvd mer enn tidligere.

Vi har hatt jevnlig nå en periode om jeg vil ha 31 dagers syklus, men så har mannen min hatt så mye og gjøre osv at den siste uka har vi ikke fått kosa oss om dere skjønner..

Så tviler da på om vi klarte det denne måneden om jeg har en lengre syklus.

Har kun merket at jeg har kjent litt mensenmurringer i to uker nå..

Men er vel bare psm.

Så kommer ikke til å gidde å teste eller noe før 1 desember eventuelt.. Så får vente og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da var det nok mensen igjen da. :gråte:

Er så uvant og få mensen så forsiktig over to dager før den virkelig kommer av full kraft. Så uvant i forhold til den blødningen jeg fikk av pillen. Så da ble det ikke noe juli barn nei.

Ble vel egentlig lei meg og skuffa ja. :sukk: Sikkert for det at jeg ønsker meg så sterkt et barn til.Hadde aldri ant at det skulle være så vanskelig. Føler at jeg er en erfaring rikere og har medsympati med andre som bruker lang tid på å få barn.

Skjønner at det kan virke sytete for kanskje andre som har brukt over 1 år på å få barn. At da høres ikke fire måneder så mye ut.

Men for meg føles det like skuffende ut.

At herregud klarer jeg ikke noe så enkelt som å lage barn..Noe det tydeligvis ikke er for meg denne gang.

Tok det så for gitt de andre to gangene...

Men klart var jo i begynnelsen og midten av 20 åra så vet ikke om det har noe å si..

Får vel tenke at det er en mening med alt og at jeg forhåpentligvis blir gravid en gang.. :sjenert: Men må innrømme at jeg ikke liker å føle at jeg nå har satt meg fåre og bli gravid på en så alvorlig måte. For da føler jeg det som at det er sentrum i livet mitt nå.. OG det at jeg ikke fikk det til gjør at jeg tenker at er det noe galt med meg.. En årsak.Da blir det så stort det å ikke få det til da på en måte... Om noen forstår.

Har lurt på om jeg skal begynne med å måle temp hver dag. For å få en oversikt over når jeg har eggløsning. Er litt negativ til det for liker ikke å bli så "besatt" på en måte. Blir fort at jeg tenker nå at når vi har sex så blir jeg mer bevisst på at kanskje vi lager et barn... Har nok ikke slappet helt av.

Men siden jeg er nysgjerrig på nye ting så kunne jeg for morro skyld sett om jeg klarte å fullføre i en hel måned sånn temping. Tror ikke jeg klarer det. Men da hadde jeg for morro skyld sett om det fungerte. Men føler at jeg snart vil legge denne prøvingen på hyllen. For er litt sånn nå at vi tenker at nå MÅ vi ha sex selv om vi ikke er så opplagte til det. Og da blir det så feil med en gang.

KOm det litt tankespinn fra meg i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er så rart.. når jeg har fått mens så slapper jeg veldig av. Men så går det en tid og da blir jeg spent og lurer på når jeg har eggløsning og at det blir spennende om vi fikk det til denne måneden.

Må si at forrige måned klarte jeg å være rolig og tok det med knusende ro. Men nå denne måneden her så er jeg så oppgira. :fnise:

Jeg har begynt å lese mye om eggløsning og alt som har med det og gjøre.. At jeg kjenner på meg selv nå at jeg kommer til å bli skuffa om jeg får besøk av tante rød denne måneden.

For av en eller annen grunn har jeg mer forhåpninger.

Da jeg mener jeg så at jeg hadde eggløsningslim og så har vi klart å ha jevnlig sex rundt den tiden vi skal ha forhåpentligvis..

Tror at jeg vil prøve meg på sånn eggløsningstest snart om det ikke skjer noe snart.

For jeg ønsker meg så høyt et barn til. Det hadde vært så flott om vi ble en familie på fire. Tror jeg gir meg da.

Men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves heter det.. :fnise:

Men kanskje jeg skal begynne å mosjonere om det ikke skjer noe.

For da gjør jeg noe for at det kanskje vil lykkes mer.

Er ganske nytt for meg å gå slik og være prøver..:)

Så dette barnet vil også være ekstra etterlengtet.

Derfor har jeg tenkt til å ikke skrive så mye nå om dette eller lese mer for jeg blir så besatt merker jeg.. Mulig jeg da ikke slapper av. Selv om vi har hatt deilig og avslappende sengehygge :love: :) Dette blir min 5 måned siden jeg slutta på pillen .

Forrige mens hadde jeg en lenger og mer normal syklus enn jeg noen gang har hatt siden jeg sluttet.

Så skriver her når jeg vet hva det blir i midten/slutten av desebemer... :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...