Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Hallais!, den forrige spinningssykkelen jeg hadde gikk i stykker så nå trenger jeg en ny en. Har dere noen tips til hvilken jeg bør skaffe. Tenker primært på å skaffe en fra G Sport, har dere noen erfaringer med noen av disse modellene? http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt...ri.aspx?id=6348
~Mocca~ Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Og så må du finne ut om du vil ha med fast eller fritt nav. Den ene er at pedalene går rundt sammen med hjulet, den andre så kan du slutte å trø uten at pedalene går rundt. Husker ikke helt hva som var hva. Jeg vil anbefale at pedalene ikke følger hjulet. Har den til 4999kr fra g-sport og er veldig fornøyd med den. Men den til 7500kr er sikkert enda bedre.
Gjest Gjest_smiley_* Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Og så må du finne ut om du vil ha med fast eller fritt nav. Den ene er at pedalene går rundt sammen med hjulet, den andre så kan du slutte å trø uten at pedalene går rundt. Husker ikke helt hva som var hva. Jeg vil anbefale at pedalene ikke følger hjulet. Har den til 4999kr fra g-sport og er veldig fornøyd med den. Men den til 7500kr er sikkert enda bedre. Dersom pedalene ikke følger hjulet er det ikke en spinningsykkel, men en ergometer sykkel....... Jeg vil faktisk anbefal er ordentlig spinningsykkel istedet for ergometersykkel.
Gjest Helen Parr Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Dersom pedalene ikke følger hjulet er det ikke en spinningsykkel, men en ergometer sykkel....... Jeg vil faktisk anbefal er ordentlig spinningsykkel istedet for ergometersykkel. Dette er feil. Det finnes også spinningsykler med fritt nav (som det heter hvis ikke pedalene følger hjulene). Jeg har fritt nav på grunn av at jeg har barn, og dersom de bruker den (som er umulig å unngå) kan det være farlig med fastnav. Dette er en spinningsykkel. Imidlertid er jeg enig i anbefaling om spinning- istedet for ergometersykkel.
~Mocca~ Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Dersom pedalene ikke følger hjulet er det ikke en spinningsykkel, men en ergometer sykkel....... Jeg vil faktisk anbefal er ordentlig spinningsykkel istedet for ergometersykkel. Hvis du ser på linken som er lagt ut og på svaret mitt så ser du også at det er SPINNINGSYKLER vi snakker om her.. Og det finnes med begge deler, ikke noe ergometer sykkel nei. På treningsenterene bruker de med fritt nav, det er det beste..
Gjest Helen Parr Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Hvis du ser på linken som er lagt ut og på svaret mitt så ser du også at det er SPINNINGSYKLER vi snakker om her.. Og det finnes med begge deler, ikke noe ergometer sykkel nei. På treningsenterene bruker de med fritt nav, det er det beste.. Akkurat der trodde jeg det var omvendt - men det er mulig at jeg tar feil. (Det vil si jeg mener at de bruker nav som følger pedalene, og det kalles fastnav)
~Mocca~ Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Alle spinningsykler jeg har syklet på forskjellige treningsentere har vært med pedaler som ikke følger hjulet, at du kan slutte å trø og så går hjulet rundt. Er det ikke det som er fritt nav? Der som pedalene følger hjulet har man jo ikke bremse på spinningsykelen, der var ihvertfall ikke på den som jeg ført fikk levert hjemme. Selgeren sa det var lite forskjell mellom fast eller fritt, og når jeg fikk den med pedaler som følger hjulene så vil jeg ikke si meg enig, synes det var grusomt...
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Husk å kjøpe en med ekstra brede håndtak og svært sete, så du har noe å henge klær og annet rot på når du blir lei... Neida, jeg bare tuller. Ønsker meg spinningsykkel selv, så disse tipsene var fine!
Gjest Helen Parr Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Her står det at det er fastnav som benyttes på treningssentre, men det er sikkert variasjoner. Jeg har aldri opplevd frinav på noen av de 5-6 sentrene jeg har vært innom de siste ti årene.
~Mocca~ Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Ja, det stemmer.. Jeg bare roter, det er selvfølgelig fast nav som jeg har, og da går jo ikke hjulet rundt. Uff.. Jeg bare tenkte helt feil her..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå