Gå til innhold

Å kjøre med parkeringslys


Gjest kenneth

Anbefalte innlegg

Gjest kenneth

Det er en god del folk som kjører med parkeringslys (i stedet for kjørelys). Møter jeg en bil uten lys, og blinker til vedkommende, kommer som oftest lysene på i en fei. Gjør jeg det samme med folk som kjører med parkeringslys, har jeg ennå ikke opplevd at det skjer noe.

Det er da litt pussig, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:Nikke: Jeg kjørte med parkeringslys en eller to turer før jeg ble blinket på, og skjønte hva jeg hadde gjort feil.

Det er ulovlig å kjøre med parkeringslys.

Jeg blinker også om folk kjører uten lys, mangler lys eller har parkeringslyset på. Fin måte å gjøre folk obs på eventuelle feil.

Endret av Advena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at de vet at parkeringslysene står på, og så lenge de har lys på så tenker de ikke over det..

Blir frustrert når andre kjører bilen min og skal på død og liv stille inn på lysene når de stopper den, og når jeg har ingen rutine på å sjekke at lysene er på, fordi jeg alltid lar de stå på , så er det jeg som kjører uten lys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Jøss, har aldri blinket på de som kjører med parkeringslys før jeg, trodde lys var lys :klø:

Blinker som regel til de uten lys. Er jo mange biltyper hvor dette ikke går automatisk på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det litt andre veien med ene bilen min. Den har automatiske kjørelys fra fabrikk, og posisjonen på disse er helt ytterst for hovedlysene, der mange biler har sine parkeringslys/blinklys. De gir full påbudt lysstyrke som kjørelys på dagtid, og allikevel er det en hel del som blinker i et sett til meg når disse er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...