Gå til innhold

På jobb med bronkitt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk konstatert bronkitt hos legen, men han sa ongenting om å sykemelde meg.. Føler jeg blir sliten bare av å gå opp en trapp. Har en fysisk krevende jobb. Hvagjør jeg? Tror ikke jeg klarer å jobbe nå.. :( Kanskje han glemte å sykemelde meg rett og slett? Hvor lang tid før brinkitt går over forresten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vinduskarmen
Skrevet

Da ville jeg ringt han og hørt om du kunne fått en sykemelding.

Varihet på bronkitt er veldig forskjellig. Når man får behandling kan det gå relativt fort over. Jeg gikk med bronkitt i en mnd da jeg var liten men da fikk jeg ikke behandling før på slutten.

Skrevet

Jeg har aldri vært sykmeldt pga bronkitt (hatt det mange ganger). Men har du tungt fysisk arbeide så blir det noe helt annet. Da sier det seg nesten sjøl. Også varierer "styrken" på bronkitten også.

Kan man kalle det styrke :klø: :fnise:

Ring legen du.

Du fikk vel antakelig en pille-kur, og den bør virke etter et par-tre dager. De pillene jeg får når jeg har bronkitt er 10-dagers kur, og da bruker jeg å være mye bedre etter et par-tre dager (noen ganger merker jeg forbedring allerede dagen etter pille-start). Men jeg tar hele pille-kuren altså, selv om jeg føler meg frisk.

Skrevet

Jeg har hatt bronkitt mange ganger og de fleste gangene har jeg vært på jobb som vanlig. Noen ganger har jeg blitt sykmeldt, mest pga. dårlig nattesøvn når jeg er ekstra tett. (Har et snev av astma som gir seg utslag i svært tung pust i forbindelse med bronkitt.) Noen ganger har jeg hatt feber, og da blir jeg også hjemme.

Hvor dårlig allmenntilstanden er kan bare du vurdere. Dersom du føler deg for dårlig til å være på jobb, bør du ringe legen og be om sykmelding.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg hadde bronkitt/lungebetennelse og var på jobb som vanlig. Er ikke smittsomt og jeg fikk hostesaft som reddet nattesøvnen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...