Gå til innhold

Kriseteam, skandaløs oppførsel


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var en utrolig slitsom side å lese, miniskrift og liten kontrast mellom tekst og bakgrunn, så jeg orker ikke å lese gjennom det. Ville bare si at familien min hadde besøk av kriseteam etter at et nært familiemedlem døde under dramatiske omstendigheter i forrige uke, og vi kan ikke få rost dem nok. De var fantastiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Trist hvis dere føler dere overkjørt av kristeteamet.

Men vanskelig for oss andre og gi noen tilbakemeldinger, da dette er skrevet av de aller aller nærmeste pårørende. Og altså ikke helt objektivt. (og det skal det heller ikke være)

Skjønner godt at dere føler for å skrive ned tanker og irritasjoner rundt sorgen deres.

Men husk nå, gutten deres får dere ikke tilbake uansett.. :klem:

De erfaringer som jeg kjenner til med kriseteam/akkutt psykriatisk er kun positive tilbakemeldinger.

Men selvfølgelig, det betyr ikke at deres opplevelser er feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var leit å lese at denne mamman syns hun fikk så dårlig hjelp fra kriseteamet. Jeg tenker uansett at foreldre som finner barnet sitt død i sengen, kommer i et kraftig sjokk og at noen kan reagere med å vende harme uttover mot noen. Kriseteamhjelp er et frivillig tilbud der det er viktig at medlemmene er vare ovenfor de pårørendes ønsker og behov, og at hjelpen gis på deres premisser, noe det virker som om ikke har skjedd i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Det blir vanskelig for oss å kommentere dette, siden vi ikke vet hva som faktisk har skjedd. Men foreldrene føler seg åpenbart overkjørt, og det må være vanskelig i en slik situasjon. Kan bare forestille meg hvordan det må være for foreldre å finne sitt barn dødt i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en utrolig slitsom side å lese, miniskrift og liten kontrast mellom tekst og bakgrunn, så jeg orker ikke å lese gjennom det. Ville bare si at familien min hadde besøk av kriseteam etter at et nært familiemedlem døde under dramatiske omstendigheter i forrige uke, og vi kan ikke få rost dem nok. De var fantastiske.

Her er en lettere utgave å lese, redigert:

Torsdag 8 mars: Da omsider tiden for minnestunden kom, ble det mildt sakt bare helvette. At folk kan oppføre seg slike disse menneskene gjorde, det skjønner jeg bare ikke, å kommer ALDRI til å forstå det heller. Det hele helvette startet da jeg ba om at lokket på kisten ikke ble lukker før vi hadde dratt, pga at den siste fadderen til kristian ikke kom før rett før begravelsen startet, å jeg følte det slik at da lokket var lukket, så skulle det ikke åpnes igjen. Dette forsto presten veldig godt, å sa at dette var jo selvfølgelig helt greit, å da slo jeg meg til ro med det. Men da 2 ifra kriseteamet hørte dette, ble det leven. De mente så absolutt at dette var bare tull. Vi skulle knekke sammen i dag, for det kunne vi jo ikke gjøre under begravelsn Hørt slik tull? Det virket virkelig på oss som de gjorde det de kunne for å knekke oss helt, å enda mer enn det. Jeg trodde virkelig at kriseteamet var der for å støtte, å ikkefor å knekke. Men toppen av kransekaken var da de prøvde det de kunne for å få oss til å kjøre kisten selv, i bagasjerommet på bilen, hva pokker er dette for en oppførsel, om jeg tørr spørre? Grunnen til dette var for at de mente det var for dyrt å betale egenandel på hele meg 1721 kroner, for at begravelsesbyrået skulle kjøre. Virket virkelig som de trodde vi var de sterkeste menneskene som var laget på denne jorden. Hvilke foreldre er det som føler seg i stand til å kjøre sin egen sønn i BAGASJEROMMET på sin egen bil, sil kirken? Ikke vi isåfall, det er helt sikkert. Da jeg svarte de ganske kraftig med at jeg heller ville huske han som at han satt i bilen å sov i setet sitt, begynte den ene å hisse seg opp. Presterte å si at vi måtte snart forstå at gutten var død.

Selvsagt opplever mennesker i sorg ting subjektvit, men dette høres for ille ut :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Trist hvis dere føler dere overkjørt av kristeteamet.

Men vanskelig for oss andre og gi noen tilbakemeldinger, da dette er skrevet av de aller aller nærmeste pårørende. Og altså ikke helt objektivt. (og det skal det heller ikke være)

Skjønner godt at dere føler for å skrive ned tanker og irritasjoner rundt sorgen deres.

Men husk nå, gutten deres får dere ikke tilbake uansett.. :klem:

De erfaringer som jeg kjenner til med kriseteam/akkutt psykriatisk er kun positive tilbakemeldinger.

Men selvfølgelig, det betyr ikke at deres opplevelser er feil!

Hei, det er ikke min historie, jeg har bare funent den og reagert på den. Jeg er svært glad dette ikke gjelder meg selv, for jeg tror jeg ville funnet den ene av dine kommentarer svært upassende, selv om den sikkert var godt ment. Noen ganger skal man bare holde munn :-) Hvilken kommentar? Denne:

"Men husk nå, gutten deres får dere ikke tilbake uansett.. :klem: "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Hadde noen oppført seg som de gjorde i begravelsen til min egen unge så tror jeg kanskje jeg ville funnet på å fly på de. Ikke at jeg har unge, men jeg blir veldig provosert av å lese det innlegget....Dama var i sorg for svarte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...