Gjest gjest-- Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Noen som har gode råd mot kviser. Har lenge gått på diane p piller men er sluttet å nå kommer det en del kviser tilbake Såg en reklame for noen piller fra helsekost som skulle hjelpe mot kviser, men finner den ikke igjen og fikk ikke med meg hva de heter..noen som har prøvd de?? Og ellers andre gode tips..???
Sans Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Sjekk om det er noen matvarer du ikke tåler. (haha - jeg gir det rådet til alle!!) Poenget er det at jeg var veldig plaget av kviser før. Men hvis jeg holder meg unna den maten jeg ikke tåler, så er jeg så godt som kvisefri, bortsett fra et par-tre stykker rundt mensentider. Ei venninne av meg får kviseutbrudd hvis hun får i seg hvetemel.
Saeria Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Hvilken type kviser har du? Hvor får du dem? Jeg vil i første omgang kjøpt basiron wash på apoteket. Den er reseptfri. Ellers kan du ta deg et kjapt søk på forumet og mange linker vil dukke opp. Samme kan du gjøre på velværeforumet.
Gjest Mirina Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg vil i første omgang kjøpt basiron wash på apoteket. Den er reseptfri. Fungerer den bedre enn kremen?
Gjest Mea Culpa Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Dette funker veldig bra for meg.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Dette funker veldig bra for meg. Funker virkelig dette???
Saeria Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Fungerer den bedre enn kremen? Det skal jeg ikke si sikkert. Wash skal sitte på i 2-5 minutter før en vasker av. Ser at kremen ikke trenger å vaskes av, så kan hende kremen har lengre effekt?!?
Gjest Mea Culpa Skrevet 21. oktober 2007 #8 Skrevet 21. oktober 2007 Funker virkelig dette??? Ja. Hva er det som er så sjokkerende med det? Det er bare snakk om å rense huden med en antibakteriell rens morgen og kveld, påføre Basiron e.l på kvisene og deretter fuktighetskrem.
SnillMito Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 Ja. Hva er det som er så sjokkerende med det? Det er bare snakk om å rense huden med en antibakteriell rens morgen og kveld, påføre Basiron e.l på kvisene og deretter fuktighetskrem. Tull. Kviser er stort sett hormonelt betinget, og kremer har minimal effekt. Hvis alt dette faktisk virket, ville ingen hatt kviser.
Fotgjengeren Skrevet 21. oktober 2007 #10 Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Tull. Kviser er stort sett hormonelt betinget, og kremer har minimal effekt. Hvis alt dette faktisk virket, ville ingen hatt kviser. Hvor mange ser man med kviser egentlig??? Ikke mange. Jo, basiron fungerer fint det. Jeg hadde hele pannen full i tenårene pluss i ansiktet. Forårsaket av hormoner. Jeg smurte på basiron, og de ble helt borte. Så ikke si at det er tull. Ser man folk med kviser er det ligger det ofte i at de ikke gidder å rense huden, eller at det er snakk om uvitenhet, som i at: 'kremer, de funker da ikke.' Hudpleiere kan også gjøre mye for de med uren hud. Det koster, men det fungerer. Endret 21. oktober 2007 av Fotgjengeren
SnillMito Skrevet 21. oktober 2007 #11 Skrevet 21. oktober 2007 Hvor mange ser man med kviser egentlig??? Ikke mange. Jo, basiron fungerer fint det. Jeg hadde hele pannen full i tenårene pluss i ansiktet. Forårsaket av hormoner. Jeg smurte på basiron, og de ble helt borte. Så ikke si at det er tull. Ser man folk med kviser er det ligger det ofte i at de ikke gidder å rense huden, eller at det er snakk om uvitenhet, som i at: 'kremer, de funker da ikke.' Hudpleiere kan også gjøre mye for de med uren hud. Det koster, men det fungerer. Jo, det er tull. Slik midler kan kanskje hjelpe marginalt, men noen reell effekt er uhyre sjeldent. At du som et isolert tilfelle mener du fikk et godt resultat er irrelevant.
Saeria Skrevet 21. oktober 2007 #12 Skrevet 21. oktober 2007 Der må jeg si meg litt enig med Mito. Kremer funker ikke på alle typer kviser. De tar gjerne pustler som ofte er kviser som er dannet etter en, eller i forbindelse med en hudorm (komedon). Kremer tar ikke de som ligger dypt til. De tar ikke nodulocystisk acne og andre mer "alvorlige" varianter av acne vulgaris. Da må man faktisk over på tetracykliner eller i verste fall isotretinoin. Grunnen til at mange opplever mindre småkviser med kremer, renser og masker er at de ofte løser opp disse hudormene som fungerer som små propper hvor pustlene kan utvikle seg i fred og ro. Fjerner man hudormene, fjerner man også levekårene for disse små pustlene. Da opplever man en god bedring i huden. For oss andre må det oftest sterkere lut til.
Gjest Mea Culpa Skrevet 21. oktober 2007 #13 Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Tull. Kviser er stort sett hormonelt betinget, og kremer har minimal effekt. Hvis alt dette faktisk virket, ville ingen hatt kviser. Det virker for meg, og jeg er skeptisk til alle disse revolusjonerende kviseproduktene. Kommer sikkert helt an på kvisene også, jeg får heldigvis ikke de underjordiske lenger. Jeg sier ikke at man aldri får kviser igjen, for det gjør jeg, men de forsvinner fortere. Så det er rett og slett bare en måte å bli kvitt kvisene på når de først er der. Og jeg skrev da vitterlig at det funker for meg. Endret 21. oktober 2007 av Mea Culpa
Wonders Skrevet 22. oktober 2007 #14 Skrevet 22. oktober 2007 du har ikke beskrevet om du har små kviser, som knappenål. Eller store conger, på str m tommelen din.( tviler på at du har det) Om de er veldig vonde og betente eller bare litt røde...Dette har mye å si for behandlingen Jeg er veldig øm å tåler ikke mye, så jeg gikk på Tetrasyklin, men bivirkningene var for sterke! Så jeg kuttet det ut. Etter 3 uker var jeg full av disse helvetes byllene og kvisene. De er vonde!!! Så fikset de litt på molokylet, å laget Tetralysal, den holder alt i sjakk, og jeg merker ikke noe. Har bittelitt kviser på ryggen, å det kan jeg leve med. Fikk på resept hos lege, sammen med DALACIN, det er ett vann man påfører kvisene, ok effekt sammen med medisinen.
Abraxas Skrevet 22. oktober 2007 #15 Skrevet 22. oktober 2007 (endret) ..... Endret 18. juni 2009 av Abraxas
Gjest kvisa Skrevet 19. mai 2009 #16 Skrevet 19. mai 2009 er det noen som går eller har gått på isotretinoin / roaccutan som kan si meg når det forventes bedring? Har bare godt på de en uke men har ikke merket noen ting, har heller ikke merket noe til bivirkningene.. (kun en bitteliten sprekk i leppa)
Saeria Skrevet 19. mai 2009 #17 Skrevet 19. mai 2009 Det gikk noen uker (4-6?), før jeg merket bedring. Først ble jeg litt verre, noe som er helt normalt.
Gjest Gjest_annonym_* Skrevet 19. mai 2009 #18 Skrevet 19. mai 2009 Jeg tror at det er der problemet ligger.. En skal helst ikke gå på p-piller og andre piller for å unngå kviser. Bare husk å vaske ansiketet noen ganger for dagen, men husk: IKKE SKRUBB, for det gjør at kvisene blir irriterte, så bare husk å ikke bruk kremer og piller for å få fjernet kvisene. Men bruker du brunkrem, pudder og andre klissete ting i ansiktet så bør du slutte med det. Jeg har omtrent ingen kviser i ansiktet... (om det var i ansiktet du hadde de kvisene da)
Saeria Skrevet 19. mai 2009 #19 Skrevet 19. mai 2009 Da må jeg si til deg, gjest, at du virkelig ikke har peiling. Acne er klassifisert som en hudsykdom! Ikke noe som kan skrubbes bort og fikses med kremer. Hadde du visst hva som i det hele tatt skal til for å få Roaccutan, hadde du aldri i verden funnet på å uttale deg så flåsete! Det er slike uttalelser som du kommer med, som fører til at mennesker med hudproblemer stigmatiseres og lever i årevis med skam og skyldfølelse. Dessuten går det an å få acne andre steder enn bare i ansiktet. Jeg blir helt matt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå