Gå til innhold

Favorittoppskriften din..


Gjest ..........

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hei hå

Min favorittoppskrift er lapper:

3egg

ca 2 dl sukker

1 liter kulturmelk

2 ts natron

halv boks rømme

ca 8 dl hvetemel.

Naaam! :)

Og denne "oppskriften" er veldig god:

1 brødskive

snøfrisk

ruccola salat

skinke

jordbær

-Smør snøfrisk på skiven, ta på ruccola salat, skinke å jordbær på toppen.. Nam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stekte kyllingbiter i masse fantastisk krydder og en helt spesiell olje, servert med fiberpasta blandet med grønn pesto..NAM..både sunt og godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stekte kyllingbiter i masse fantastisk krydder og en helt spesiell olje, servert med fiberpasta blandet med grønn pesto..NAM..både sunt og godt

Mmmmmmm... vann i munnen,kunne du legge ut oppskriften?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

klabert=)

Til to pers:

Del opp 2 kyllingfileter i biter/strimler. Stek disse sammen med en halv oppkuttet løk, 1/4 squash, ukokt minimais og 2 fedd finhakket hvitløk. Dette blir best dersom du steker i en dyrere olje. Den jeg bruker selges i en spesialbutikk i byen jeg bor, og ingen andre steder i landet så vidt jeg vet desverre, men dersom du investerer i en olje som er god både til steking og i salater, har du en vinner. Tilsett så ca 2 klyper maldonsalt, vanlig salt, pepper, krydderblanding og chilipulver. Så koker du fiberpasta som du kjøper i vanlige butikker(all pasta går, men denne er sunnest). Etter du har silt av vannet rører du inn litt maldonsalt(bare litt) og grønn pesto på glass. Dette må smakstilsettes, men jeg bruker ca 2 store ss på pasta til to pers. Utrolig lett og lage, og samtidig relativt sunt og nyydelig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingbiter i fløte, i ildfast form med ost. Og taffelstiks på :fnise:

Servert med ris og salat. Nam nam nam!

Er favoritten til alle her i huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badiane

Jeg vil gjerne bidra med to gode oppskrifter:

- Gratinerte krabbeskjell etter Rick Steins oppskrift. Det er lurt å brekke av så mye av skjellet som mulig, slik at man får en størst mulig gratineringsflate. Siden vi naturlig nok ikke hadde Berkswell-ost, brukte vi en blanding av økologisk gouda og parmesan.

- Andeleverpostei fra Leiths Cookery Bible:

450 g andelever (eller kyllinglever, eller begge deler)

225 g smør

1 stor løk, finhakket

1 stort hvitløksfedd

1 ss konjakk

salt og pepper

Stek løken i halvparten av smøret på svak varme til den blir blank og myk. Tilsett finhakket hvitløk og la steke et par minutter til. Ha oppi leverne, og la dem bli gjennomstekte. Tilsett konjakk og la den koke inn. Tilsett salt og pepper. Avkjøl litt. Kjør i hurtigmikser sammen med resten av smøret til det blir helt glatt. Sjekk om det er passe salt, og tilsett eventuelt mer. Ferdig! :tommelopp:

Denne oppskriften er egentlig for kyllinglever eller 50/50 kyllinglever og andelever. Vi har imidlertid alltid bare brukt andelever, da kyllinglever ser ut til å være vanskelig å få tak i. Men den er veldig god med bare andelever! Jeg liker å blande inn en del grovhakket syltet grønn pepper.

I følge Leiths bør man helle klaret smør på toppen dersom man ønsker at den skal holde seg lenger enn 3-4 dager.

Endret av Badiane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...