Gå til innhold

caldo verde og for lite pølse...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage caldo verde i morgen - fikk endelig slått kloa i grønnkål -, men så kjøpte jeg bare med meg 80 gram chorizo; i oppskriften står det 200 gram :( Jeg kan selvsagt lage suppa med mindre pølse, men går det an å fylle på med en annen pølsetype (tenker litt på pepperoni e.l)? Den eneste søndagsåpne butikken har garantert ikke chorizo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurydike

Det tror jeg sikkert går fint. :)

Bare pass på å få med alt fettet i pannen fra stekingen av chorizoen (hvis det dreier seg om en oppskrift med chorizo som skal stekes før den går i gryten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Det står at grønnkålen må forvelles før man har den i suppa - men bør jeg snitte den i frisk eller forvellet form?

(spinat og sånt hakker man jo gjerne i forvellet tilstand, men det er jo et poeng å få til finstrimlet kål her, ikke bare mos...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Jeg snitter den før den forvelles (raskt i fosskokende vann). Fjern stilken i midten, rull/press bladene sammen og snitt så fint som mulig.

Endret av Eurydike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppa ble kjempegod, virkelig en ny favoritt om vi bare får tak i grønnkål litt oftere. Ellers er det nok mulig å lage noe med liknende smak av spinat?

Men det ble veldig mye grønt; mer som en stuing enn suppe, nesten :klø: Hvor mye væske pleier man å ha oppi? Vann til det dekker potetene, står det, men jeg hadde i ca 1 l, og reduserte oppskriften ellers med ca 1/5 (400 gr poteter i stedet for 500 osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...