Gå til innhold

caldo verde og for lite pølse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage caldo verde i morgen - fikk endelig slått kloa i grønnkål -, men så kjøpte jeg bare med meg 80 gram chorizo; i oppskriften står det 200 gram :( Jeg kan selvsagt lage suppa med mindre pølse, men går det an å fylle på med en annen pølsetype (tenker litt på pepperoni e.l)? Den eneste søndagsåpne butikken har garantert ikke chorizo.

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet

Det tror jeg sikkert går fint. :)

Bare pass på å få med alt fettet i pannen fra stekingen av chorizoen (hvis det dreier seg om en oppskrift med chorizo som skal stekes før den går i gryten).

Skrevet

Tusen takk for svar :) Det står at grønnkålen må forvelles før man har den i suppa - men bør jeg snitte den i frisk eller forvellet form?

(spinat og sånt hakker man jo gjerne i forvellet tilstand, men det er jo et poeng å få til finstrimlet kål her, ikke bare mos...)

Gjest Eurydike
Skrevet (endret)

Jeg snitter den før den forvelles (raskt i fosskokende vann). Fjern stilken i midten, rull/press bladene sammen og snitt så fint som mulig.

Endret av Eurydike
Skrevet

Suppa ble kjempegod, virkelig en ny favoritt om vi bare får tak i grønnkål litt oftere. Ellers er det nok mulig å lage noe med liknende smak av spinat?

Men det ble veldig mye grønt; mer som en stuing enn suppe, nesten :klø: Hvor mye væske pleier man å ha oppi? Vann til det dekker potetene, står det, men jeg hadde i ca 1 l, og reduserte oppskriften ellers med ca 1/5 (400 gr poteter i stedet for 500 osv).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...