Ephemera Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Vi droppet ullundertøy sist vinter, siden babyen ble født i februar og lå i vogge med lammeskinn og i vogn med voksipose. I ettertid tenker jeg at det kanskje hadde vært lurt med pyjamaser i ull, men hun lå godt og varmt innpakket i helseteppe og dyne om natta. Denne vinteren, derimot, tenker jeg å bruke ullundertøy på henne. Dvs. bodyer og strømpebukser i kløfri ull. Butikken Nøstebarn har akkurat åpnet her i byen, og jeg har blitt anbefalt å kjøpe deres pyjamaser i ullfrotte. http://nostebarn.no/sites/webbutikk/Enterp...373812671093750 Disse skal holde babyen varm selv om dyna sparkes av, noe som skjer hele tiden nå... Men jeg må si jeg ble litt forskrekket over prisen. En pyjamas i ullfrotte i str. 86 koster kr. 408,-/kr. 448,- avhengig av farge. Er det bare jeg som synes dette er litt dyrt? Jeg mener, de vokser jo så fort og jeg hadde jo tenkt å kjøpe mer enn èn? Det jeg skulle frem til er om dette er nødvendig? Eller holder babyen seg like god og varm i en pyjamas i "vanlig" kløfri ull? Hun gjør vel det? Og er det noen som har tips til hvor man får kjøpt gode pyjamaser? Gjerne med fot.
Gjest Blondie65 Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Sparkjøp har serien "Tom & Trine". Disse er veldig fine og lages av Janus fabrikken (tror jeg). God kvalitet, lav pris. Her er et eksempel. Se forøvrig Sparkjøp.
Susan Sto Helit Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Vi bruker Janus sin pysj. (Den er uten fot, men vi bruker ullfrottesokker i tillegg.) Det har vi vel gjort siden han var bitteliten.
Lillepusen Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Janus (eks fra Bogerud) har ullpysj/lekedress i merinoull til 300,- Eller så kan man jo godt bare bruke vanlig (merino)ullbody og -stilongs fra H&M til 80,-/60,-. Lindex har tilsvarende ulltøy og prisen, men pass på at det er ren ull, og ikke bomull inners og ull ytterst. Ren ull holder mye bedre på varmen hvis det skulle bli vått, klamt eller svett. Lykke til!
Fjellrypa Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Vi har Bånsull-pysj. Samme prinsipp og samme pris som Nøstebarn. Poenget med disse er at det er ubehandlet ull. Det betyr at de tåler veldig mye før de må vases, om de for eksempel blir litt fuktige av tiss kan de bare henges til lufting og så forsvinner lukt og de kan fortsette å brukes. Helt sant! Det er lanolinen i den ubehandlede ulla som gir den egenskapen. Derfor trenger man færre plagg. Vi har to pysjer fordi vi har arvet, men kunne godt klart oss med en og så hatt body/strømpebukse som nødløsning når vi en sjelden gang må vaske. Vi er veldig fornøyde!
Bollefisen Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Vi har Bånsull-pysj. Samme prinsipp og samme pris som Nøstebarn. Poenget med disse er at det er ubehandlet ull. Det betyr at de tåler veldig mye før de må vases, om de for eksempel blir litt fuktige av tiss kan de bare henges til lufting og så forsvinner lukt og de kan fortsette å brukes. Helt sant! Det er lanolinen i den ubehandlede ulla som gir den egenskapen. Derfor trenger man færre plagg. Vi har to pysjer fordi vi har arvet, men kunne godt klart oss med en og så hatt body/strømpebukse som nødløsning når vi en sjelden gang må vaske. Vi er veldig fornøyde! Skriver under på dette! Ubehadlet ull fra Nøstebarn eller Bånsull er det desisert beste. Man trenger strengt tatt bare en pysj, for den vaskes sjelden (ofte er det nok med lufting om dagen). Siden de er så dyre, anbefales det å kjøpe stor størrelse, og bruke sokker utenpå i begynnelsen. Fisen har hatt sine pysjer leeenge! Det er mye bedre å ha EN skikkelig pysjamas og noen gode bodyer, enn en haug med billigere utgaver.
Ephemera Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. oktober 2007 Takk for svar! Da tror jeg kanskje vi går for pyjamas i ullfrottè fra Nøstebarn likevel. Vi trenger jo ikke å kjøpe mer enn en eller to. Jeg tenkte å kjøpe dem litt store og ha sokker i ullfrottè utenpå. Ephelille er nå 74 cm. og da tenkte jeg å kjøpe str. 86 - eller kan vi kanskje ha de enda større? Jeg får se hvor store de ser ut i butikken
Chiquita Skrevet 21. oktober 2007 #8 Skrevet 21. oktober 2007 Nøstebarn anbefaler at en kjøper pysjen 10-15 cm større enn barnets lengde. Dersom hun er 74 cm nå, kan dere jo kjøpe 86 uten problemer. 92 blir kanskje litt stort? Her har alle mine tre hver sin nøstebarnpysjamas. Men jeg må si at jeg liker pysjene uten fot bedre enn de med fot. I allefall til minstemann her, så er det "upraktisk" med fot, synes jeg. For, han må jo ha sokker utenpå alikevell, og det blir da litt "klompete", synes jeg. Lurer da på om det ikke hadde vært bedre for ham også å hatt pysj uten fot, og så gode ullsokker i tillegg (det har de to store) Men det er vel smak og behag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå