Gå til innhold

Mensen?!? :(


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke brukt p-piller til å forskyve mensen, siden en ikke vet helt sikkert hvordan en reagerer på de.

Når det gjelder Primolut-n, så har jeg brukt dem en gang, da vi var i syden. En tabelett tre ganger til dagen opp til 14 dager (ikke mer!!)

Jeg brukte de nemlig en og en halv dag over tiden, men om det var derfor at jeg fikk litt kluss etterpå skal jeg la være usagt.

Normalt sett så reagerer jeg på alt som har med p-piller og sprøyter, men det eneste som skjedde var at syklusen var litt uregelmessig et par måneder.

Mens jeg gikk på tabelettene fikk jeg litt vondt i magen da det var på tide å ta ny tabelett. -En god påminner til å huske de... Litt ømme bryst i begynnelsen, men det gikk over.

Når en slutter med kuren, så går det to til tre dager før mensen kommer.

Og en begynner (hvis jeg ikke husker helt feil) tre dager før forventet mens.

Legen skriver ut resept til deg hvis du sier at du venter mensen når du skal gifte deg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg bruker p-pille som heiter Diane.

Den er eg så fornøyd med, men det er opphold i 7 dager. 21 dager på et brett.

Og eg får mensen nøyaktig på hver 4 uke og på lørdags morgen.

Kunne ikke blitt bedre icon_smile.gif

Og ved det p-pille merket så har eg fått finere hud, ikke mere kviser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt fraråde Primolut. Først gikk jeg rundt og var nervøs pga. de store hormonmengdene jeg fikk i meg samt mulige bivirkninger av disse. Det står litt om disse på diverse legesider her på nett. Jeg følte også jeg gikk rundt og var premenstruell hele tiden jeg gikk på disse pillene.

Etter jeg hadde tatt ferdig kuren med Primolut, hadde jeg de verste blødningene jeg noen sinne har hatt.

Jeg bruker ikke selv p-piller og kan derfor ikke si noe om å forskyve mensen på den måten.

Lykke til med bryllup uansett - mens eller ikke icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en sak på nettavisen nå og da kom jeg til å tenke på denne tråden her....

Det gjelder p-pillen Yasmin.

Jeg legger inn link (prøver i alle fall) til saken i Nettavisen, så kan de som er interessert se:

http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=2&item=208519

Dette er ikke for å skremme noen. Det er alltid noen som reagerer på noe som det store flertallet ikke gjør. Men det er jo greit å vite om ting...

Jeg går selv på p-piller (Trinordiol) og har gjort dette i snart 10 år og har aldri hatt noen problemer.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Et råd ikke hør på andre her inne om hvile p-piller de synes er bra. Vi er alle forskjellige. De jeg har brukt har jeg reagert på mens andre fungerer de helt greit på igjen. Ta turen til legen - det er ham man skal konferere med. Uansett på bryllupsnatten kommer du sikkert til å være så pudding at dere neppe orker sexen icon_smile.gif Men om du sliter med kramper - gå til legen...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...