Gå til innhold

Mensen?!? :(

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje litt off-topic, men det er jo (dessverre) bryllupsrelatert da...

Har alltid hatt regelmessig mens og var veldig glad da jeg for 1 1/2 mnd siden regnet meg frem til at jeg burde slippe mens både på bryllupsdag og reise (vi reiser et par uker etter bryllupet).

Den siste mnd ble den derimot plutselig kraftig forskjøvet, og nå kommer jeg antageligvis til å ha mensen på bryllupsdagen og få den midt i bryllupsreisen! icon_frown.gif *boe hoe!!*

Fikk for en stund siden p-pillen Yasmin av legen men har ikke tort å begynne på dem så nærme bryllupet (om 2mnd) siden jeg er redd for alvorlige bivirkninger. Venter derfor med de til etterpå.

Har hørt om noe som heter Premolutt (?!) som kan brukes til å utsette mensen.. noen som kjenner til dette og har brukt det? Hvordan virker de og er det noen bivirkninger?

Dette ble langt, men håper noen gidder svare meg. Takk skal dere ha!

NN idag

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

hei!

Jeg har brukt å få litt bivirkninger ved bruk av p-piller, spesielt når jeg har utsatt mensen med dem. Jeg går nå på Yasmin; ingen bivirkninger og ikke noen problemer ved å utsette mensen med disse p-pillene. Kjempe fornøyd.

Lykke til

Hilsen Pus

Gjest Anonymous
Skrevet

Huff huff, for et problem.

Selv har jeg ikke mensen på bryllupsdagen heldigvis. Men om ma har det, er det egentlig noen krise? MÅ man ha sex denne natten? Jeg er usikker hvor mye man klarer å nye det denne natten, da man sikkert er totalt utslitt etter dagen og all planleggingen. Om det skulle vise seg at jeg fikk mensen under bryllupet hadde det ikke vært noen krise, vi kunne ha koset oss på andre måter. Og man må ikke ha sex for å få en fin bryllupsnatt!

Kanskje ikke noe hjelp eller svar på spørsmålene dine, men men...

Skrevet

Hmm....jeg får samme problem.

Jeg vurderer to løsninger:

1. Starte på p-pillen igjen (Yasmin) og regulere med den, eller...

2. Høre med legen min om det er mulighet for å utsette mensen med andre piller.

Jeg tror jeg går for den første løsningen, for da kan jeg forskyve hele syklusen min. Jeg vil nemnlig også få mensen på bryllupsdagen og på sydenturen mnd etter icon_eek.gif

Sist jeg startet på Yasmin fikk jeg ingen bivirkninger, men etter fire mndr begynte jeg å sippe så fælt, så jeg slutta med de.

Nå spørs det da, om ikke jeg skal prøve igjen, men bare for en kort periode, ettersom vi jo gjerne vil starte på prøvingen etterhvert icon_smile.gif

Lykke til hvertfall12

Skrevet

En liten kommentar til Anonym:

Det er ikke sex`en jeg først og fremst tenker på , men smertene og den konstante usikkerheten med hvit kjole og sitting i flere timer under middagen, oppblåsthet i kroppen osv osv.

Om man ikke har sånne plager og hensyn å ta, er det jo "greit"...Jeg ønsker hvertfall å nyte dagen min, og det gjør jeg ikke første mensdag icon_frown.gif12

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har tatt slike piller for å utsette mensen da jeg var i syden..

du tar da 1 pille 3 ganger daglig.. det fungerte helt fint for meg... topp løsning!

Skrevet

du trenger ikke bruke p-piller for å utsette mensen.du kan bruke primolut,det har jeg brukt flere ganger.jeg har ikke fått noen bivirkninger av det ,men du kan jo høre med legen din om det finnes noen.p-piller er også greit å bruke,jeg brukte det sist.apropos bryllupsnatta:jeg har hørt fra flere at man ikke skal ha altfor høye forventninger om bryllupsnatta,fordi man stort sett bare er veldig glad for å kunne legge seg å sove.spesielt gutta har vel store forventninger med dette.ikke for at vi begynner å bli kjedelige,men når man har vært sammen i 7 år,så er vel ikke det det viktigste for meg akkurat den natta.det var noe annerledes i gamle dager,da de fleste ikke hadde hatt sex før bryllupsnatta.dette ble jo mye mer enn det jeg hadde tenkt å skrive.fort gjort!men du har vel kanskje fått svar på noe av det du lurte på.lykke til! icon_biggrin.gif

Gjest gjest 0
Skrevet

Hei!

Jeg føler det nesten som at jeg reklamerer for yasmin.. men iallefall: De pillene synes jeg er helt supre. Har ikke hatt noen bivirkninger overhodet! (jo jeg har gått litt ned i vekt!) Det er en annen tråd her inne da dette ble nøye diskutert så hvis du søker på yasmin eller p-piller tror jeg du finner utrolig mye god informasjon om dette.

Men du kan selvfølgelig bruke piller for å forsyve mensen, men de har jeg ingen erfaring med. og da kommer det jo an på da hva du tør ta sjansen på. Hør med legen din!

12

Gjest Anonymous
Skrevet

P-piller er ypperlig til å forskyve mensen med. Har gjort det selv med stort hell.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei hei.

Jeg har brukt et p-pille-merke som heter Synfase i ca 1 år nå og har ikke opplevd noen bivirkninger! Det kan anbefales på det sterkeste. Men tar du en tur til legen finner dem et merke som passer til deg!

Gjest gjest 0
Skrevet

anonym:

jeg vil bare komme med egen erfaring av synfase, den var forferdelig...uregelmessig mens osv... Legen min sa at det er en pille som kan være vanskelig12

Skrevet

Selv bruker jeg trionordiol (p-piller) og de funker det helt greit å forsyve mensen med.

Jeg har også prøvd å utsette mensen med egene piller for dette, før jeg begynte med p-piller. Det funket veldig bra de dagene jeg utsatte mensen. Men da det endelig kom igjen var det helt kaos. Jeg blødde veldig kraftig (så ille at nattbind ikke var tilstrekkelig), det gikk bare 14 dager mellom hver gang jeg fikk det i mange måneder og jeg hadde mensen i opp til 12 dager i strekk. Det var virkelig ille. Dette gikk jo over etter en 3 måneders tid, men jeg vil i allefall aldri ta slike piller igjen!!!

Men alle kan jo reagere forskjellig så det er vanskelig å si hva som er best for deg!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg brukte Trionetta og Synfase for å regulere mensen

Synfase - ble trøtt og sliten av dem

Trionetta - ble skikkelig hissig og sur

Bruker ingenting nå og har aldri følt meg bedre icon_smile.gif12

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar.. men det er ikke noen flere som kan fortelle meg om disse Premolut pillene?!

Jeg har en pakke med Yasmin liggende som jeg hentet nylig, men er så redd for bivirkninger... selv om mange sier de ikke har fått det av Yasmin, så vet man jo aldri.. har aldri brukt p-piller før, så vet ikke hvordan kroppen min vil reagere, og det er jo forferdelig om jeg plutselig nå går opp i vekt rett før bryllupet...

Er heldigvis ikke særlig plaget av menssmerter og sånt, men det hadde jo vært deilig å slippe da.. man føler seg liksom ikke alltid 100% på de dagene...

NN idag

Gjest KristinK
Skrevet

Jeg har brukt Synfase en stund og har ikke noe negativt å si om denne pillen. Er forsåvidt ganske trøtt og sliten, så det kan kanskje være derfor. Ellers er jeg veldig fornøyd og har ikke noe å si på denne. 12

Skrevet

Jeg bruker Yasmin nå, og er veldig fornøyd. Greie til å forskyve mensen med også. Men jeg vet ikke om jeg ville begynt med p-piller sånn rett før bryllupet hvis du ikke har brukt dem før! Man er aldri trygg for bivirkninger, og de kan være ekstra ille de første månedene man bruker pillen. Bivirkninger jeg har opplevd med p-piller er voldsomme humørsvingninger, kvalme og at sexlysten forsvinner. Har ikke merket dette med Yasmin, men kroppen min samler fortsatt opp vann de siste dagene før mensen. Merkes på klær og vekta.12

Skrevet

Hei, Anonym!

Jeg har prøvd primolut. Blødde mer enn jeg noen gang har blødd. Disse bør nok prøves før en sånn stor dag som bryllupet ditt slik at du vet du ikke får bivirkninger av dem.

Jeg har også gått på Yasmin. Flotte p-piller. Ikke et gram opp i vekt, ikke migrene og ikke humørforandringer utenom det vanlige. Jeg tror jeg ville valgt p-pillene fremfor primoluten, sånn personlig i alle fall.

Det som skal vites om Yasmin er at de ikke inneholder de samme hormonene som andre p-piller. De er laget av vanndrivende stoffer som har vist seg å stoppe eggløsning. De fleste som begynner på Yasmin opplever faktisk å gå ned i vekt. Pga. at det ikke er de 'vanlige' hormonene i dem gir de heller ikke de samme bivirkningene. (dette siste avsnittet er det jeg fikk høre av både gynokologen min og legen min).

Maggie!

Skrevet

Jeg har faktisk det motsatte å si om Yasmin.

Jeg har gått opp i vekt, ofte småkvalm, ømme bryster, humørsvingniger.

Jeg skal gå over til Diane.

Vet det er sagt og skrevet mye negativt om dem, men jeg har vært kjempefornøyd med dem.

Alt er jo så individuelt på hvordan kroppen reagerer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en glass med disse premolut (?(. Resept hos legen. Jeg går ikke på p-piller til vanlig, og får mensen på b.dagen. Skal begynne på tablettene 3 dager før ventet mens og skal ta de max 10 dager. Jeg er litt usikker på hvor lenge jeg skal ta dem Er det noen som vet hvor fort en får tilbake mensen etter at en slutter på disse tablettene?

Skrevet

Hei

Jeg skriver ikke for å skremme, men du ville jo ha erfaringer: Jeg har brukt yasmin og fikk bivirkninger: kvalm og mistet sexlysten. Gikk ikke ned i vekt heller... Primolutt har jeg brukt etpar ganger før sydenturer, men er ikke særlig fornøyd. For meg er det akkurat som mensen, bare uten blodet: Hoven,øm og akkurat som om jeg skal "eksplodere i blodbad" nedentil: "Nå begynner det, nei nå, nei nå.." Måtte liksom sjekke hele tida, men det kom jo ikke da.. så de virker jo.

Nå skal det sies at jeg har reagert på alt av hormoner/ p-piller/sprøyter/spiraler. Måtte slutte med prevensjon, og er nå dømt til et liv med kondom...blæh.

lykke til12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...