Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Synes det er rart at folk med en interesse skal se ned på folk som har andre interesser jeg. Jeg har faktisk hatt utrolig mye læring gjennom dataspill, og har det tildels fortsatt. Dette gjelder da spesielt engelsk og tysk kunnskaper (noen ganger installerer jeg spill på tysk bare for å få trening i språket), der man lærer termer innenfor mer spesifikke områder enn det man gjør i engelsk opplæringen ellers.

Så lenge man har dataspilling som en hobby, og den ikke tar overhånd, syns jeg det er greit at man spiller jeg. I perioder spiller jeg kanskje hver dag, mens jeg i andre perioder ikke gidder. Sånn er det med mange andre av de aktivitetene jeg bedriver også.

Skrevet

Det er egentlig ganske interessant at det er langt mer sosialt akseptert å glane på "Sex og singelliv" enn det er å spille dataspill...

Skrevet

For meg blir det min form for underholdning i stedet for TV. Jeg kan ikke se forskjellen mellom å sitte en hel kveld og se tv eller en hel kveld og spille.

Skrevet

Om det er barnslig eller ikke, synes jeg er uinteressant, folk har vel de hobbyene de vil, enten det er Ibsen eller dataspill.

Men med min ex var dataspill helt klart et problem. Han murte seg inne med PCn hvert ledige minutt, ettermiddag, helg, natt, ikke fordi han var avhengig av spill, men fordi han ikke ville være sammen med familien. Kjipt. Alt med måte.

Skrevet
Det er egentlig ganske interessant at det er langt mer sosialt akseptert å glane på "Sex og singelliv" enn det er å spille dataspill...

Det synes jeg også. Dataspill er ikke mere barnslig enn å glane på tv, spille fotball eller skru bil, og jeg synes ikke det er noe galt med noen av delene. Folk må få lov å gjøre det de trives med på fritida si.

Selvsagt er det negativt om noen av disse interessene tar av, så de går utover sosiallivet, jobben ol, men da synes jeg ordet "avhengighet" er mere dekkende enn "barnslig".

Skrevet

Jeg er 32 og mannen er 35. Han elsker å spille på nett,- spes cod. Innimellom kan det bli litt mye, da kan han ikke hjelpe til med ungene eller noe..

Men jeg sitter jo mye her inne da, så det er helt greit at han spiller litt, men kanskje ikke flere timer hver eneste kveld...Men så lenge det ikke går ut over ungene og vårt familie liv,- er det greit!!

Og så digger vi å spille guitar hero på playstation... Gleder oss vilt til gh3 kommer!!!! Da er vinteren reddet... :fnise:

Skrevet

Man er ikke voksen før man tørr å være barnslig.

Kvinnebryst er vel ment for små barn det også, men MANGE voksne som setter STOR pris på dem uten at de blir kalt barnslige?

-barnslig-

Skrevet

Jeg synes at menn som nærmer seg 30 og sitter i timesvis foran pcen og spiller spill som kun dreier seg om krig eller slåssing har noe patetisk over seg.

Sikkert fordi jeg aldri har interessert meg for sånt selv.

Skrevet

hva skulle de ellers gjøre?

Så lenge ikke kjæreste, hus og evt barn blir nedprioritert er det vel ingen skade?

Personlig tar jeg all min "data-tid" fra min "tv-tid" og ser virkelig ikke noe stor forskjell.

Må også få legge til at mange såkalte "krig og slossespill" inneholder mye taktikk, tenking og planlegning, og er veldig intlektuelt utfordrende.

Gjest Gjest_Kira_*
Skrevet
Jeg synes at menn som nærmer seg 30 og sitter i timesvis foran pcen og spiller spill som kun dreier seg om krig eller slåssing har noe patetisk over seg.

Sikkert fordi jeg aldri har interessert meg for sånt selv.

Jeg synes folk som rakker ned på andre menneskers interesser har noe patetisk over seg.

Personlig liker jeg ikke å drive med shopping i timesvis og har aldri interessert meg for det. Men det betyr ikke at det er noe patetisk eller galt med shopping. Folk liker simpelthen forskjellige ting. Hvem hadde trodd det?!

Skrevet

Nå synes jeg ikke dere skal ta dere så voldsomt nær av det dere finner her på skråblikk og generaliseringer heller da...

Kan jo bare være at de jeg kjenner som har sånne spillevaner er veldig sære og ikke "den typiske" dataspilleren?

Skrevet
Kan jo bare være at de jeg kjenner som har sånne spillevaner er veldig sære og ikke "den typiske" dataspilleren?

40% av befokningen spiller dataspill ofte, så da er i så fall nesten halve befolkningen "veldig sære". Stusser egentlig i det hele tatt litt på hvem du kjenner. De fleste mennesker jeg kjenner spiller dataspill i hvert fall en gang i blant (både kvinner og menn), og bekjentskapskretsen min består av veldig forskjellige typer mennesker.

Skrevet

Jeg har en samboer som spiller dataspill i flere timer hver kveld etter jobb. Jeg har funnet ut at han trenger disse timene til å hente overskudd og være den blide mannen som jeg er så glad i. Løsningen for meg er å skaffe meg egne hobbyer.

Skrevet

Jeg synes ikke dere skal fremstille det som at "alle" gjør det. Da er det i tilfelle utrolig at ingen i min nærmeste krets gjør det? Hvor har du tallet 40% fra? det må jo også inkludere dem som svært sjelden spiller. Og det er jo ikke den gruppen TS sikter til. En av eksene mine og hans kompiser var opptatt av sånt. En ganske asosial gjeng, som kunne sitte i timesvis, gjerne om natta.

Hvis samboeren min hadde dette som hobby i flere timer hver kveld, så hadde det vært problematisk for meg. Det er da jeg og samboeren snakker ut om dagens hendelser. (Nei, vi ser ikke mye på tv) Jeg har egne interesser og hobbies, men ikke i timesvis hver kveld. Men vi er alle forskjellige.

Skrevet (endret)
Da er det i tilfelle utrolig at ingen i min nærmeste krets gjør det?

Det er fordi du åpenbart er en del av en veldig moden og voksen vennekrets.

Det synes jeg er fint. Så kan vi andre kose oss med dataspillet vårt...

Endret av Paradokset
Annonse
Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

Det er ikke sikkert alle utbasunerer sin forkjærlighet for dataspill. Jeg snakker ikke om dataspill med venner og bekjente, men allikevel spiller jeg en del.

Dessuten er det jo latterlige å gå fra at "det er patetisk at menn spiller dataspill" til plutselig at "det ville vært et problem hvis han spilte for mye". Selvfølgelig er det et problem hvis man gjør noe for mye, det gjelder jo alle ting.

Skrevet
Gjør ikke jeg heller. Paradishopping er en fysisk aktivitet som bedrer koordineringsevnen, styrker hele kroppen, forhindrer hjerteproblemer, gir frisk luft, er gratis, bidrar til et godt nabolag osv.

Dataspill derimot. :sprettoy:

Dataspill derimot hjelper på reaksjonsevne, stimulerer hjerneaktivitet og hukommelse, og kan forebygge alzheimers hvis jeg ikke husker helt feil (ja, jeg ser ironien der :P)(og dette kommer jo selvfølgelig an på hva slags spill det er snakk om)

Ps. Nei, jeg gidder ikke finne link

Skrevet
Hvis samboeren min hadde dette som hobby i flere timer hver kveld, så hadde det vært problematisk for meg. Det er da jeg og samboeren snakker ut om dagens hendelser. (Nei, vi ser ikke mye på tv) Jeg har egne interesser og hobbies, men ikke i timesvis hver kveld. Men vi er alle forskjellige.

Men hva om man ikke spiller timesvis hver kveld da? mange kan spille uten at det er hver kveld. Selv spiller jeg bare i perioder, og absoludt ikke hver hveld, heller ikke hver måned. Noen gang ermye, ilange perioder ingenting.

Men er dataspill en mindreverdig hobby? Hva om du bruker 4 timer i uka på din hobby og jer 4 timer i uka på min (som vi nå kan si er spilling) har det da noe å si?

Skrevet

Joda, er sikkert mange som klarer å ha et fornuftig forhold til det også. Kanskje jeg egentlig vet for lite om emnet til å uttale meg? Har bare dårlig erfaring :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...