Gå til innhold

Voksne menn og dataspill


Årets gjøk

Anbefalte innlegg

Er det ikke ganske barnslig å bruke masse tid på å spille dataspill når man er langt uti 20-åra, kanskje til og med over 30? Jeg syntes selv at dataspill var ganske morsomt da jeg var tenåring. Men å fortsette å leke på denne måten når man liksom skal ha blitt voksen, synes jeg er rart. Det blir litt som om 30 år gamle jenter skulle hoppe paradis i gatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer ikke helt å se sammenhengen med dataspill og å hoppe paradis, for det er to vidt forskjellige ting. Dataspill finnes i mange ulike varianter, og det er faktisk mange lærerike spill også.

Den dagen man har blitt så voksen at man syns all lek er for barn og unge, da har man allerede ene foten i graven.

Er det greit å spille brettspill, for det er jo lek det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Entertainment Software Association i USA har gitt ut en rapport som slår fast at den gjenomsnittlige spilleren i USA er 33 år gammel, og at 38% av alle spillere i landet er kvinner.

I Storbritannia slår en tilsvarende rapport fast at 38.2% av befolkningen spiller dataspill ofte, 51.2% av britiske menn og 25.1% av britiske kvinner. Den gjenomsnittlige kvinnlige spilleren er der 30-35 år gammel.

Så dataspill er ikke bare for smågutter nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Casual Player
Er det ikke ganske barnslig å bruke masse tid på å spille dataspill når man er langt uti 20-åra, kanskje til og med over 30? Jeg syntes selv at dataspill var ganske morsomt da jeg var tenåring. Men å fortsette å leke på denne måten når man liksom skal ha blitt voksen, synes jeg er rart. Det blir litt som om 30 år gamle jenter skulle hoppe paradis i gatene.

Jeg er veldig glad for at jeg ikke er sammen med en fordomsfull "voksen kvinne" som deg.. !

Hvis man ikke skal kunne tillate seg noe lek og moro i voksen alder med god samvittighet, da har man i sannhet ett fattig liv.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år og jeg elsker dataspill! Ser ikke tv, og bruker heller dataspill som min form for avslapning, underholdning og interesse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo - jeg synes det .. hadde ikke taklet å hatt en mann som satt og spilte på PC`en hver kveld ..

Jeg er også veldig glad for at jeg har en mann med andre interesser enn dataspill.

Ser jo bare her på forumet hvordan enkelte holder på - spiller i timesvis så det går utover sambo/kone og barn.

En ting er de som slenger innom et spill noen minutter en gang i blant, noe ganske annet er de som MÅ spille. De gjør avtaler med andre spillegale og kan sitte med dataspill i timesvis - skremmende.

Jeg er heldig, og setter pris på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tror man er voksen når man sier: "nei, lek har jeg vokst fra".

Men ER voksen når man sier: "man blir aldri for gammel til å leke".

De aller fleste jeg kjenner hadde en periode i slutten av tenåra, begynnelsen av 20-åra, der de skulle være så voksne og ansvarlige, og alt som luktet av lek var "barnslig".

Heldigvis gikk det over, og vi leker igjen... brettspill, plasker i søledammer, dataspill... kjempemorsomt!

(Men alt med måte selvsagt, det må ikke ta overhånd at lek og moro blir alt som betyr noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad for at jeg har en mann med andre interesser enn dataspill.

Ser jo bare her på forumet hvordan enkelte holder på - spiller i timesvis så det går utover sambo/kone og barn.

En ting er de som slenger innom et spill noen minutter en gang i blant, noe ganske annet er de som MÅ spille. De gjør avtaler med andre spillegale og kan sitte med dataspill i timesvis - skremmende.

Jeg er heldig, og setter pris på det. :)

Det var disse typene jeg tenkte på. Mener selvfølgelig ikke at å spille dataspill pr definisjon er teit. Men å ha det som sin hovedinteresse i år etter år tror jeg er ganske hemmende for den mentale utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Jo - jeg synes det .. hadde ikke taklet å hatt en mann som satt og spilte på PC`en hver kveld ..

Er det bedre at han sitter foran tv-en og ser på det i timesvis?

Såfremt man ikke burer seg inne og holder seg vekk fra alt sosialt liv pga dataspill men bruker det som avkobling en gang i blant synes jeg det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i alle dager da samboeren min som både spiller pc-spill, magic (kort spill ala pokemon) og warhammer (miniatyr figurer). :fnise:

Samme gjør jeg. Og som sagt over her, brettspill er jo også lek. Snøballkris er forresten også uhyrlig morro, samme er aking.. Men jeg blir jo sikkert bare sett på som barn siden jeg er 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å se sammenhengen med dataspill og å hoppe paradis, for det er to vidt forskjellige ting.

Gjør ikke jeg heller. Paradishopping er en fysisk aktivitet som bedrer koordineringsevnen, styrker hele kroppen, forhindrer hjerteproblemer, gir frisk luft, er gratis, bidrar til et godt nabolag osv.

Dataspill derimot. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre at han sitter foran tv-en og ser på det i timesvis?

Såfremt man ikke burer seg inne og holder seg vekk fra alt sosialt liv pga dataspill men bruker det som avkobling en gang i blant synes jeg det er greit.

Nei, selvssagt ikke - jeg hadde ikke taklet en mann som satt klistret foran TV heller ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo - jeg synes det .. hadde ikke taklet å hatt en mann som satt og spilte på PC`en hver kveld ..

Men om man enda liker dataspill når man er i 20-30 årene behøver man jo ikke å spille hver kveld for det. Stor forskjell der.

Jeg syntes det er positivt at man kan beholde barnet i seg jeg. Selv elsker jeg å spille også, og vi spiller også en del sammen. I perioder spiller vi mye (særlig nå på høsten) andre tider er vi leie og spiller ikke i det hele tatt. Jeg elsker også å spille kort, brettspill, dra på tivoli etc. Det å kunne ha det så kjekkt med slike enkle gleder er en fin egenskap mener jeg.

Sikkert bare noe jeg mener for å ikke ha dårlg sanvitighet for at leiligheta er rotete og jeg har heller spillt Zelda i fire timer i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mer voksen enn alle dere til sam

Folk over 20 mener jeg er såpass voksne at de ikke bør spille data eller tv-spill. De bør forresten heller ikke se på morsomme/spennende/bra programmer på tv. Film bør de også styre unna.

Har sett flere over 20 som faktisk går på kino - makan til tosker.

Tegneserier MÅ de ihvertfall ikke lese!

Jeg mener alle bør sette seg med en tragisk og trist bok. (ja, for man skal ikke ha det moro når man er voksen).

I fjor så jeg jaggu meg folk som var over 30 som spilte ishockey! Har aldri ledd så mye i hele mitt liv! De har ihvertfall ikke oppfattet at ungdomstiden er over.

Har også hørt rykter om at flere voksne er å se på ski i alpinbakker og på terrengsykkel i skogen!!!!!

Vet de ikke at de skal ha et trist og grått liv???

Nei, alle bør gjøre som meg, nemlig å sitte inne og drikke kaffe og lese Ibsen. Det er DET som er voksenlivet. Folk som har det moro når de spiller lever livet feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Jeg er over 30 og jeg spiller playstation. Synes det er kjempeartig jeg da..Mannen min er over 40 og han spiller dataspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far blir 50 neste år og han koser seg glugg i hjel med dataspill :ler:

Og min far har passert 60, og elsker å spille han også. :ler:

Gjerne strategispill. Og golf. Masse golf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...