Gå til innhold

Studere Thai?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest _Jennifer_

Har sett tidligere i forumet at det har vært noen som har studert arabisk,så det jeg lurte på var om noen vet om det er mulig å studere thai/språk/kultur osv her i Norge? I såfall hvor da?

Takknemlig for alle svar :)

Mvh Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg ikke sikker på hvordan situasjonen er i dag, men i hvertfall for 15 år siden var Danmark det nærmeste en kunne studere thai. Jeg var utvekslingsstudent i et år i Thailand for 15-16 år siden og møtte i den forbindelse ei annen norsk jente som hadde vært utvekslingsstudent der noen år tidligere og hun hadde studert thai i Danmark etterpå før hun dro tilbake til Thailand for videre studier. Men du kan jo sjekke opp med Universitetene om det er kommet noe tilbud i thai her i landet. Jeg vil i såfall tro at Oslo og Bergen er de mest sannsynlige universitetene for dette om noe skulle finnes. Lykke til. Thai er et vanskelig, men flott og morsomt språk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Jennifer_

Tusen takk for svar!

Har hørt litt om sånn utvekslings program,men har liksom ikke helt fått det helt med meg hvorden det egentlig er.Når du var i Thailand,gikk du på en helt vanlig thailandsk skole da,eller gikk du på engelsk,amerikansk skole?Kan språket ganske bra allerede(har thailandsk mor),men har et ønske om å kunne lære og lese og skrive også.Har tenkt endel på det og lurer egentlig på om det aller beste hadde vært å faktisk reist et år til Thailand,er vel den beste måten å lære det på...men,men får nå se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...