Gå til innhold

Sicilia


Jentemamma

Anbefalte innlegg

Er det noe sted å oppleve tror dere? Hvor bør man i såfall bo? Hva koster ting der? Er det trygt? Hva med å ta barn med dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på "cruise" i middelhavet for et par år tilbake (cruise og cruise, var mer som danskebåten :ler: ). Der var vi innom Sicilia èn dag, og jeg fikk noen timer på meg til å utforske Messina, som er Sicilias tredje største by.

Fikk et veldig positivt inntrykk, det eneste var at det var MYE trafikk i sentrum. Vi hoppa på et lite turisttog, fikk en svipptur gjennom byen, og avsluttet på en iskiosk med ekte italiensk is :D

Jeg synes det var en kjempefin øy, absolutt verdt et besøk.

Det er visstnok mye småkriminalitet i hovedstaden, og det er jo kjent som en "Mafia-øy", men jeg følte meg iallefall ganske trygg i Messina, og mafiaen så jeg ikke noe til :ler:

Kanskje ikke den aller mest barnevennlige øya du kan dra til, men det kommer an på hvor på øya du drar tror jeg. Messina var en fin by, men skulle jeg valgt nå, ville jeg dratt til en spesiell gammel by som heter Cefalu, med kilometerlang, barnevennlig strand.

alt i alt fikk jeg (til tross for et kort opphold) et inntrykk av at det var en øy med særpreg, som er verdt å få med seg.

Har ingen erfaring med hoteller, priser osv. I og med at jeg var der så kort, og at det er noen år siden (så husker ikke så godt..hehe). Men fant en side på nettet: http://www.ticket.no/no/guide/dest_CP00095...lia_Italia.html

der kan du jo lese litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...