Gjest Jente17 Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Heisann, I slutten av juli en gang, rett etter at mensen var over, hadde jeg ubeskyttet sex med typen. Dagen etter på morgenen (dagen før var på kvelden) tok jeg Norlevo.. Typen min bor ikke veldig nærme, og det var en søndag og vi hadde ikke kondomer. Dette var to dager senere, og dagen etter tok jeg enda en Norlevo... Vi glemte å kjøpe kondomer, men drev på samme kveld alikvel. ("Det funker i opptil 72 etterpå, hvorfor ikke litt senere også..) Noen dager senere hadde jeg blødninger i tre dager. Fem uker senere hadde jeg mensen, men etter dette har jeg ikke hatt mensen... Jeg er veldig nervøs nå, og vet ikke helt hva jeg skal tro og tenke. Det verste er vel at jeg skaffet meg p-piller like etter første mens etter denne episoden for å ikke gjenta det, men mensen er jo ikke der... Og typen skal sove her i to uker nå igjen.. :love: Bare måtte få det ut til andre enn han..
Saeria Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Ofte kan det bare være det at du er så nervøs at kroppen din ikke lar mensen starte. Du kan ta en graviditetstest og avklare om du er gravid eller ikke. Det kan virke som om du ikke er det, men når du får det bekreftet av en test vil en ofte slappe såpass av at mensen "plutselig" kommer. Det kan hende at bruken av Norlevo har forstyrret syklusen din litt, hvis du da hadde en veldig stabil syklus fra før. Husk at selv om Norlevo kan tas inntil 72 timer etter, så avtar effekten etterhvert som tiden går og en kan faktisk bli gravid selv om en tok denne pillen innen tidsfristen. Selv ikke denne er en 100%garanti for at et befruktet egg ikke fester seg.
Crash Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Du kan starte på p-piller utenom mensen også, men da må du bruke ekstra beskyttelse i noen uker.
Gjest Jente17 Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Du kan starte på p-piller utenom mensen også, men da må du bruke ekstra beskyttelse i noen uker.Er det slik ved alle p-piller? (jeg har yasminelle og det stod og jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta det ved første dag jeg har mens). Dessuten burde jeg vel ikke ta det hvis angrepillen ikke faktisk funket? Tusen takk for at dere svarer, var ikke sikker på hvor jeg skulle spørre..
Crash Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Vil anbefale deg å ta en test, jeg:) Endret 14. oktober 2008 av Miros
Gjest Jente17 Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Tok to angrepiller, siden jeg ikke ville ta for mange på kort tid. Visste ikke på det tidspunktet at en ikke burde ta mer enn en per syklus, men fant jo ut av det litt senere.. >_> Også en test.. Uff, vet ikke om jeg tør. Kjøpe det, og ha foreldre som kanskje finner ut at jeg har tatt det.. De må jo starte å lure fælt da..
Saeria Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Kjøp testen og ta den på et offentlig toalett om du føler du må. Det er bedre å få visshet enn å være nervøs.
Gjest Jente17 Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 Ok, jeg bestilte test idag.. Ellers blir jeg vel så redd at jeg feiger ut på apoteket.. Får jeg vel bare håpe på et positivt svar (det vil si at testen er negativ! =P)
Gjest K Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 Håper det går bra da Det kan hende det er fordi du venter på den/ er stresset. Det skjedde med meg og den kom samme dag som jeg klarte å slappe av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå