Gå til innhold

Åland


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt å leie sommerhus på Åland i sommer, men vet ikke så mye om stedet. Har noen av dere vært der og kan fortelle litt om Åland, hvor det er fint å bo, hvor man kan få leid hus og hva man kan gjøre der? Vi har to barn 8 og 9 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tenkt å leie sommerhus på Åland i sommer, men vet ikke så mye om stedet. Har noen av dere vært der og kan fortelle litt om Åland, hvor det er fint å bo, hvor man kan få leid hus og hva man kan gjøre der? Vi har to barn 8 og 9 år.

Vi har vært der og det er en nydelig øy.. Eller rettere sagt - mange øyer..( Det er der Tjorven filmene er innspilt, fikk jeg høre).

Det var mye mer skog der enn vi så for oss, men nydelige svaberg og sandstrender også.

Vi var der kun et døgn - en pakketilbuds tur. Skulle gjerne hatt mye mer tid der..

Mariehamn er den eneste byen der, og det er jo greit å ligge i nærheten av den. Det var en koselig by. Fikk litt følelse av at vi var litt "i gamle dager" der..

I Mariehamn ligger Mariebad. Et nytt innendørs bade"land". Veldig rent og delikat. (Ikke så stort) Men du kan svømme både ute og inne..

Det er utrolig mange brosjyrer med tilbud for barnefamilier. Vi rakk desverre ikke å teste ut noe av dette. Dessuten er det mange sykkelruter - som anbefales i brosjyrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der med familien for en del år siden. Vi bodde på en campingplass. Vi var der i sommerferien, men det blåste en del og havet var iskaldt, så det ble lite bading.

Husker egentlig ikke så mye av hva vi bedrev tiden med, men det var hyggelig å vandre rundt i sentrum og vi var også innom noen museer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koslig på Åland. Men jeg hadde ikke reist og bodd en uke der med mine barn på 10, 8 og 6 år.

Mannen og jeg var der for mange år siden. Vi bodde tre døgn der. To i telt like ved Mariehamn. Koslig å vandre rundt i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...