Gå til innhold

Manlig ekspeditør på damebutikk

Fremhevede innlegg

Gjest Scwarze Katze
Skrevet

I vår by har vi en mannlig ekspeditør på en damebutikk hvor man får kjøpt hudpleieprodukter, sminke, klær, undertøy og vesker. Når jeg kommer inn i butikken og ser han stå bak disken, rygger jeg ut igjen. Var der etpar ganger og ble ekspedert av ham, skulle kjøpe hudpleieprodukter og feststrømpebukser. Det var så utrolig feil å bli veiledet av en mann om disse produktene og jeg følte at det var rett og slett ekkelt. Nå kan jeg ikke handle der mer.

Hva mener dere andre jenter. Er jeg helt på bærtur eller føler dere det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd at menn gir like god, om ikke bedre, service enn kvinner.

Kan ikke se at det skal være noe ille?

Skrevet

Jeg er jente og har jobbet på jernvareforretning blant skrutrekkere, slagbor og skiftenøkler. Huff og huff, det var virkelig helt upassende.....

Smak og behag, jeg rygger ut av noen butikker fordi jeg ikke liker trynet på ekspeditørene der. Det er så forskjellig hva man reagerer på.

Men sannsynligvis har ikke jentene som jobber der noe mer peiling på produktene enn han fyren har....

Skrevet

Jeg synes ikke kjønnet på ekspeditøren har noen ting å si når jeg handler. Det viktigste er at personen veit faget sitt.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
I vår by har vi en mannlig ekspeditør på en damebutikk hvor man får kjøpt hudpleieprodukter, sminke, klær, undertøy og vesker. Når jeg kommer inn i butikken og ser han stå bak disken, rygger jeg ut igjen. Var der etpar ganger og ble ekspedert av ham, skulle kjøpe hudpleieprodukter og feststrømpebukser. Det var så utrolig feil å bli veiledet av en mann om disse produktene og jeg følte at det var rett og slett ekkelt. Nå kan jeg ikke handle der mer.

The Body Shop i Stavanger?

Jeg synes det er helt i orden å handle slikt av menn. :)

Skrevet

Skjønner det godt. Jeg skulle kjøpe fliser her forleden og snakket med en mannlig ekspeditør om farver og mønstre og slikt. Likte det ikke noe særlig. Det verste er at om han hadde hatt litt "gay-tendenser", tror jeg at jeg hadde syntes det vært greit. Men det hadde han ikke. Det ble bare snålt.

Skrevet

Synes det er gøy når våre oppfatninger av kjønn blir utfordret på denne måten. Vi kvinner skriker vel opp og krever vår plass i typiske mannsyrker, så jeg synes det er bra at gutter inntar jenters 'arena'.

Hadde reagert positivt, jeg! Og som et tillegg - gutter er jo ofte av de flinkeste frisørene... Har hvertfall brukt noen mannlige frisører som jeg har vært veldig fornøyd med!

Skrevet

Hehe...jeg jobber på Jernia og opplever det motsatte, menn vil ikke handle verktøy og maling av en jente - jeg har faktisk opplevd at en mann ba meg holde meg i kjøkkenavdelingen "der jenter hører hjemme", og skaffe ham en mann med peiling på el-verktøy. Synd for ham at eneste hannkjønn som var på jobb den kvelden var avdelingsleder kjøkken som ikke har snøring på verktøy...

Skrevet

Tja.

Her en dag gikk jeg inn på Dressmann med sønnen for å kjøpe et par nye boksere, og ble møtt av en pen ungjente. Skulle hun liksom stå der og legge seg opp i hva slags plagg han bruker under buksene? Nei fysj, så utidig!

Nei seriøst, du er nok på bærtur. Er det noe brukbar bær igjen i tuene? :)

Skrevet
Synes det er gøy når våre oppfatninger av kjønn blir utfordret på denne måten. Vi kvinner skriker vel opp og krever vår plass i typiske mannsyrker, så jeg synes det er bra at gutter inntar jenters 'arena'.

:klappe:

Godt sagt!

Skrevet

Men hallo. Hva hadde dere sagt om dere skulle kjøpe BH og han skulle stå der og sjekke om du trenger en størrelse mindre? Eller om du trenger en hold-in strømpebukse til nyttårsfesten! Hadde han nå enda vært et flott mannfolk, men en halvgammel, litt lurvete, mindre pen fyr. Uff!

Skrevet

Så det er greit hvis du kan tenke deg en date med fyren?

Du dater vel mange damer du, da, tenker jeg. ;)

Skrevet
Men hallo. Hva hadde dere sagt om dere skulle kjøpe BH og han skulle stå der og sjekke om du trenger en størrelse mindre? Eller om du trenger en hold-in strømpebukse til nyttårsfesten! Hadde han nå enda vært et flott mannfolk, men en halvgammel, litt lurvete, mindre pen fyr. Uff!

Da har det ikke lenger med kjønn å gjøre, men person!

Gjest Gjest_sussi_*
Skrevet

Det eneste som får meg til å rygge ut av butikker er dårlig service, uansett kjønn.

Gjest Silmarill
Skrevet

Om vedkomende er mann eller dame er meg knekkende likgyldig så lenge h*n kan faget sitt!

En mann kan faktisk ha peiling på hudpleieprodukter og klær såvel som en dame.

En dame kan ha peiling på verktøy og maling like bra som en mann!

Sånne fordommer du kommer med trådstarter er en dårlig holdning!

Skrevet

Hmm, og der mistet du i alle fall min aksept av ditt standpunkt. Som det ble skrevet over; da er det personen du har noe imot, ikke kjønnet.

Selv er jeg veldig begeistret for mannlige ekspeditører slike steder, de er ofte over gjennomsnittet interessert i produktene ifht sine kvinnelige kolleger. Nå er jeg ikke av den som har med ekspeditøren inn i prøverommet uansett, men vil ikke egentlig tro at kjønn hadde gjort noen forskjell der. Skjønner dog at noen synes det, og er enig i at på butikker med undertøy, som er av typen der man kan forvente assistanse i prøverommene, burde man ha ekspeditører av begge kjønn.

Og uansett: Så mye som mange kvinner skriker om at man blir diskriminert på mannens domener, burde vi da juble når mennene vil ta likestillingen den andre veien også!

Skrevet (endret)

-

Endret av Melania
Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg om det var en mann eller ei dame som ekspederte meg når jeg skulle handle verken hudpleieprodukter, sminke, vesker eller slikt.

Hadde typen vært en jeg syntes var kjekk eller sjarmerende, kunne jeg muligens syntes det var litt "flaut" å skulle kjøpe undertøy hos ham... men da skulle han være fin på en måte som faktisk gjorde at jeg kunne tenke meg å sjekke ham opp. ;-)

det som vel er vesentlig, er om den som står der kan gjøre en god jobb, og det kan en mann så vel som en kvinne.

Er det en forretning der ekspeditørene skal kunne svare inngående om alle de forskjellige produktene de har, ha faglig kunnskap om alt de selger, så regner jeg faktisk med at den mannen som jobber der kan dette i like stor grad som hvilken som helst kvinnelig ekspeditør de har der.

men stort sett tror jeg ikke de som jobber i butikker som selger ett så bredt spekter varer, har den kunnskapen uansett hva slags kjønn de er. Jenter kan nok mene og synes masse om både hudpleie, vesker og undertøy, men det er jo bare deres personlige smak, noe som ikke akkurat er fagekspertise.

Gjest StockDama
Skrevet

Butikken der jeg handler undertøy er det som regel en mann som jobber når jeg er der....plager meg ikke i det heletatt. Og nei, han er hverken ung eller pen =p Men så går jeg ikke å leter etter butikker der de ansatte er pene heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...