Gå til innhold

Kondomet sprakk


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min brukte kondom igår, men den sprakk jo.... Er sånn ca 5 dager til jeg skal ha mensen. Kan jeg bli gravid da? Er ikke dette en såkalt sikker periode?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom syklusen din er stabil, og du venter mens om 5 dager er det en ganske så "sikker periode" ja. Ikke sånn at du bør belage deg på å benytte sikre perioder som prevensjon, men det er nok ganske usannsynelig å blir gravid da. Gravid kan du kun bli om sædcellene treffer en eggcelle, og egget er "tilgjengelig" ca to uker før mens. Så 5 dager før mens bør du være trygg.

Men du kan jo evt ta en angrepille da? Det reduserer risikoen ytterligere, dersom syklusen din av en eller annen grunn var forsinket denne måneden, eller noe sånn.

Gjest Gjest_Gina_*
Skrevet

Jeg lå med en venn. Kondomen sprakk jo selvfølgelig. Dette vat sånn to uker etter mensen.

Før dette, sånn dagen jeg var ferdig med mensen, var han inni meg litt. Gud, jeg har en dårlig følelse altså!

Gjest vimselot
Skrevet

Det finnes ingen sikre perioder, men fem dager før mens bør gå bra. Anbefaler ikke angrepillen, det er kraftige saker....

Tar cirka par til fire dager (er litt usikker men) før sædcellene har svømt opp og evt. møter en klar eggcelle.

Jeg har vært plaget med at mensen hopper litt, av flere grunner, ferie f.eks. så for meg finnes det ingen s.k. sikre perioder.

Vet ikke hva jeg ville gjort, men jeg er skeptisk til p-piller og angrepillen.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noen "sikker periode". Hvis du regner med at det går bra, så kan det gå andre veien og... Ta en angrepille for og være sikker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...