Rainbow Brite Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har kommet til den konklusjonen at, siden jeg har bodd i en annen kommune enn barndomslegen min i snart 7 år, jeg skal bytte fastlege til her jeg bor nå. Jepp, jeg er en racer! Men jeg lurer på en del ting... For det er jo ganske skummelt, selv om jeg egentlig ikke er fornøyd med legen jeg har, så er det jo "trygt" på en måte.. Hvordan foregår hele denne prosessen? Jeg går inn på sidene til nav.no og bytter, men hva skjer så? Det står at byttet gjelder fra første dagen i mnd etter registreringen, altså dersom jeg gjør det nå, fom 1.nov, riktig? Men kan jeg fortsette å gå til den "gamle" legen min frem til da? Vil han vite om det? Bør jeg si noen ting? Eller late som ingenting? Bør jeg kjøpe en blomst? Så til den nye legen. Blir jeg innkalt til en "hei, dette er meg" time? Eller må jeg gjøre det selv? Hva hvis jeg ikke liker den nye legen? Det er helt sikkert mange ting jeg ikke tenker på, siden jeg aldri har gjort dette før, så lurte på om noen kunne forklare meg dette, gjerne med spedbarnstskjeer.. Egne erfaringer er hjertelig velkomne! På forhånd takk for hjelpen
Gjest blåmobil Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har byttet fastelge ca 1 g pr år, de siste 3 årene, pga mye flytting. Jeg har ikke truffet alle, går sjeldent til lege. Du blir ikke kalt inn til en 1. gangs samtale hos legen.. Du treffer den 1. gang når du trenger han/henne 1. gang. og jeg har aldri blitt mottat på noe spesiellmåte, hverken ved 1. eller 3. lege besøk. Aldri hatt med noe avsjedsgave til gammel fastlege eller sagt noe til den. Det er vanlig å bytte lege, så de bryr seg ikke om det. Om du ikk er fornøyd er det bare å bytte til en ny lege. Du har nok 1-3 bytter av lege i året, og i tilegg ubegrenset dersom du bytter pga flytting. Det er ikke farlig å bytte fastlege. Det er ikke normalt å bestille lege time bar for å "bli kjent". Det oster da mye penger. men vil du det vil de sikkert ikke nekte deg. Står det at bytte gjelder fra den 1. i mnd etter gjør det det, Og du kan nok helt sikkert benytte den gamle fastlegen i mellomtiden. Ikke hatt bhov for det selv.. Håper du fikk svar på det du lurte på.
Rainbow Brite Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2007 Tusen takk, skal manne/kvinne meg opp til å bytte over helgen! Nå blir det legebytte!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå