manducabulla Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Legen påviste nettopp at jeg hadde fått kyssesyken. Og jeg har selvfølgelig da blitt frarådet å trene osv. Men hun gav meg ingen informasjon om hvordan jeg skulle "behandle" forholdet mitt For det er vel egentlig det som bekymrer meg mest, ikke at jeg har blitt smittet, selv om det er ganske.. kjedelig. Kjæresten min bor langt unna meg, og vi sees hvert 2.5 uke. Han kommer om litt over en uke og.. Jeg frarådet han å komme, men siden legeerklæringer ikke fungerer på han, har han bestemt seg for å komme selv om jeg er syk. :rødme: Problemet er at jeg vil så gjerne kysse han, ha sex med han, kose med han og alt det.. Er det noen som har erfaring med det? For kyssesyken smitter ikke gjennom sex? Sikkert litt dumt spørsmål siden det smitter gjennom spytt, men ingen spørsmål er for dumme når jeg aldri har hørt noe om dette slemme viruset Og dermed kommer spørsmålet om kyssinga.. Jeg var hos han når jeg begynte å bli syk, og vi kysset mye da. Er det noen vits i å la være å kysse ettersom han enten er imun mot viruset eller kanskje allerede har fått viruset? (For han har ikke vist noe tegn på symptomer enda og det har gått ca 2 uker).. Takk på forhånd for alle svar. Mvh fortvilt liten sjel
manducabulla Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 16. oktober 2007 Ingen som har erfaring med det? Uf.
Gjest frulou Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Siden dere har kysset etter at du begynte å bli syk, er sjangsen for at han allerede er smittet ganske stor. Nå er inkubasjonstiden for kyssesyke (tiden fra du blir smittet til du blir syk) ca en mnd, så det vil ta en stund før dere vet sikkert. I tillegg er det ikke alle som blir smittet hvor viruset slår ut som kyssesyke, ganske mange får bare en lettere influensasak og vet ikke at det er kyssesyke de egentlig hat hatt. Jeg fikk kyssesyken for 3 år siden, var sengeliggende i 1 mnd, og rekonvalesent i 3/4 år, så det er forskjell på hvordan sykdommen slår ut hos en, som nevnt. Jeg hadde ikke det minste lyst på verken kyssing eller sex, men siden dere allerede har kysset mens du var iferd med å bli dårlig, så tror jeg ikke det gjør noe om dere "gjør det", så lenge du føler at du ikke blir helt gåen i kroppen. Jeg tror jeg ville tatt det litt med ro,og unngått de mest akrobatiske øvelsene.
manducabulla Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg ble syk etter bare en uke, så jeg tror at inkubasjonstiden er ganske individuell vil jeg tro. Hm
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Det er det nok ikke. Den som smittet deg var smittefarlig lenge før h*n selv ble syk.
manducabulla Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2007 Nei. For vi ble smittet på samme fest. Og det er 3 uker siden. Hun ble syk etter et par dager og jeg etter en ukes tid. Og før det hadde ikke jeg vært ute av huset nesten pga jeg hadde så mye å gjøre.
manducabulla Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2007 På forskjellige steder står det forskjellig tid, så jeg står fortsatt fast på at det er en individuell inkubasjonstid
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Inkubasjonstiden er vanskelig å sette på kyssesyke har jeg hørt. Den kan ligge latent i kroppen lenge? Det er det jeg har hørt. Og så har jeg hørt at om du har hatt det får du det ikke igjen. Og at det smitter før det bryter ut slik at man kan bli lurt av det. Jeg har hatt kyssesyken så svakt at jeg nesten ikke merket det, men dro til legen allikevel og det viste seg at jeg hadde lungebetennelse i tillegg. (Det var den jeg kjente) Bodde da sammen med samme mann som nå, og han har aldri hatt kyssesyke. Og da kunne det ikke smittet den gangen i alle fall.. Hadde vel kanskje vært litt forsiktig allikevel...
manducabulla Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg forstår alt dette med inkubasjonstiden, men det er ingenting jeg bryr meg om egentlig, når man først er syk, så er man syk Er det mulig at viruset ikke smitter over på alle? For det er jo mange virus i lufta rundt oss hele tiden, og alle "plukker" jo ikke opp disse.
wondergirl Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Det er i hvertfall veldig varierende hvor syk man blir. Jeg har visstnok hatt kyssesyke (iflg. min øre-nese-hals-lege), men alt jeg merket, var et par dager med vondt i halsen. Men det smitter jo på samme måte som en forkjølelse, så kjæresten din er jo i faresonen.
Gjest lillagubban Skrevet 16. oktober 2007 #11 Skrevet 16. oktober 2007 Han kan ta en tur til legen og sjekke om han hatt det fra før, hvis han ikke vet han har hatt? Har man hatt det en gang, får man det ikke igjen. Ellers hadde kjærsten til venninna mi kyssesyken, ganske alvorlig tilfelle, og selv om venninna mi og han bodde sammen og var sammen hele tiden som vanlig, ble ikke hun syk så hun merket.
FantasDick Skrevet 17. oktober 2007 #12 Skrevet 17. oktober 2007 Mononukleose (teit navn) smitter ikke alltid, og det er størst sjanse for smitte under inkubasjonstiden. Hvis kjæresten din har hatt kyssesyken tidligere kan han ikke få det igjen, og da er det iallefall bare å kjøre på - det du orker iallefall. Jeg har hatt kyssesyken og følte meg influensa-syk i flere uke før vi skjønte hva som var på gang. Deretter var jeg sengeliggende og så å si bevisstløs i tre uker mens det stod på som værst. Så var jeg influensa-syk i ukesvis, og ble ikke friskmeldt før 10 mnd etterpå. De indre organene svulmer ofte opp, og ved trening/fysisk aktivitet kan det være farlig. Jeg klarte ikke holde meg unna sprangridningen, og milten min var faretruende nær ved å sprekke. Dette er altså ikke en sykdom man kødder med.
Lilo85 Skrevet 17. oktober 2007 #13 Skrevet 17. oktober 2007 Min nåverende kjæreste fikk påvist kyssesyken rett etter at vi ble sammen. Han hadde visst hatt det i nesten en mnd før han ble skikkelig syk. Uvitende om dette var vi mye sammen og kysset masse=) Etter 4 år sammen har jeg vel egentlig ikke vært syk mer enn en gang og det var ikke kyssesyken. Så det kan hende kjæresten din rett og slett ikke kommer til å bli syk i det hele tatt=)
manducabulla Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg håper ikke at han blir syk ettersom han studerer.. Men kan man virkelig sjekke om man har hatt kyssesyken tidligere? takk for alle svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå