Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Mystery shopping, noen som har vært borti dette? http://www.zett.no/firmaannonser.html?companyId=486021 Noen som vet hva dette er? Høres litt for bra ut til å være sant og er ikke helt sikker på om jeg tør å søke på dette som en biinntekt fordi jeg er redd for at det kanskje er noe useriøst.
Gjest lissi32 Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Jepp, du får drittlønn for å stikke på mcdonalds eller shell for å sjekke renhold, service osv. Feks 80 kr, så får du dekket 40 kr til en burger eller noe. Lykke til.. Ofte koster reisevei, du må være der på et spesielt klokkeslett.
Gjest hewt Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg jobber som sånn, og får aldri så lite som 80 kr i lønn for en jobb. Da blir man snyltet, kanskje vurdere å bytte firma? Og det er alltid mer fleksibelt enn svaret ovenfor gir inntrykk av: jobbene kan gjennomføres iløpet av for ex en ukesperiode, og da når som helst i butikkens åpningstid. Du får så klart dekket alle reiseutgifter og event kjøpsutgifter.
Gjest Tigerjente Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Vi bruker sånne mystery shopper på jobben. Det hjelper oss ansatte å heve service ytelsen noen hakk. Vi kan aldri vite når eller om de kommer, derfor er det bra å alltid være smilende glad og prøve å hjelpe kunden best mulig. Men, siden vi har disse innom noen ganger, og jeg er forferdelig nysgjerrig, måtte jeg søke på en av de og se hvordan det var. Og det varierer veldig fra firma til firma. Joda, det er lønn helt ned i 80kr, som bare skal dekke det du kjøper hos enkelte, men det finnes også bedre tilbud. Desverre syns jeg de som har bedre tilbud ikke har så mange oppdrag. To oppdrag ifylket i måneden, og jeg bor i ett stort fylke..
LilleKylling Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Hvor mye er det snakk om at man tjener på dette da? Eller får man kun dekket det man kjøper?
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 jeg har gjort dette litt, fikk helt vanlig timesbetalt, men måtte returnere varene igjen. grei jobb, men ble veldig usosialt for meg.
Gjest hewt Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 jeg har gjort dette litt, fikk helt vanlig timesbetalt, men måtte returnere varene igjen. grei jobb, men ble veldig usosialt for meg. Der jeg jobber får vi beholde evnt varer som vi kjøper på oppdrag. Anbefales nok ikke å ha dette som hovedjobb, men for å spe på vanlig jobb på kvelder el. i helger, el. om man er student f.ex. Hos mitt firma tjener man i snitt 150 kr pr oppdrag, og dekking av varekjøp kommer i TILLEGG til dette.
Gjest Eir Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Jepp, du får drittlønn for å stikke på mcdonalds eller shell for å sjekke renhold, service osv. Feks 80 kr, så får du dekket 40 kr til en burger eller noe. Ofte koster reisevei, du må være der på et spesielt klokkeslett. Jeg jobber også med dette, og det du sier stemmer ikke med min erfaring. Der jeg jobber ender man opp med en timelønn på minimum 120,- pluss kjøregodtgjørelse, og at man beholder produkter man evt kjøper. Men ofte blir det mere også, siste oppdragene jeg hadde endte jeg opp med en timelønn på rett over 300,- Hvor mange oppdrag man får varierer selvsagt, men dette er jo i utgangspunktet en deltidsjobb, og man kan jo også si nei til oppdrag man ikke ønsker eller har mulgihet til å ta.
Gjest Jenna88 Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 Det er jo omtrent umulig å melde seg av de der greiene! Jeg ble overtalt av en venninne til å jobbe sammen med henne noen ganger, for nesten to år siden, og det var greit nok det. Forøvrig syntes jeg det var irriterende å få fyllt opp e-posten med masse spam, (ledige oppdrag), som jeg ikke hadde noen interesse av. Jeg tok kontakt med firmaet ved flere anledninger, og bad om å bli slettet fra listene deres. Jeg fikk aldri svar på mailene jeg sendte, og de sender fortsatt ut e-post den dag i dag. Til tross for at jeg har lagt flere av adressene deres til som "spam", popper mange nye e-poster opp i innboksen.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 Der jeg jobber får vi beholde evnt varer som vi kjøper på oppdrag. Anbefales nok ikke å ha dette som hovedjobb, men for å spe på vanlig jobb på kvelder el. i helger, el. om man er student f.ex. Hos mitt firma tjener man i snitt 150 kr pr oppdrag, og dekking av varekjøp kommer i TILLEGG til dette. Kan noen av dere som faktisk er fornøyde med dette, fortelle meg hvilke firma dere er under. Hadde behøvd en bi-jobb
Gjest Huldali Skrevet 19. oktober 2007 #11 Skrevet 19. oktober 2007 Ja, hvordan er det man får seg en slik jobb? Aldri sett en stillingsannonse om dette.
Gjest Rannva i.i. Skrevet 20. oktober 2007 #12 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg jobber for betterbusiness.se Er fornøyd med det, men tar ikke så mange oppdrag. Bare dersom det er steder jeg skal uansett.
Gjest Mystery... Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 Jeg jobber for Seeyou.no og er veldig fornøyd. Jeg får velge selv hvilke oppdrag jeg vil ha selv, og når jeg ønsker å gjøre det innenfor et visst tidsrom (eks 1 eller 2 uker). Du får en case som du skal sette deg inn i, eller en rolle kan vi også si Det er variabelt arbeid som krever nøyaktighet og øye for detaljer. Jeg får betalt 140,- ca per sted jeg besøker + at jeg stort sett får beholde varene jeg er pålagt å kjøpe. Samtidig dekker bedriften utgifter som fremkomst, varen du beholder m.m Noen ganger besøker man en spesiell bedrift, andre ganger kan man få i oppdrag og ringe, eller kanskje sende e-post. Etter en observasjon fyller du inn et ferdig skjema på hvordan du som kunde føler besøket i sin helhet var Spør gjerne igjen om noe er uklart
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Å fylle ut skjema etter et oppdrag er ok, men blir man også oppringt eller må ringe til f.eks SeeYou? Har ikke så lyst til det. Skal man liksom gjenta alt som man har skrevet på skjemaet da liksom..?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #15 Skrevet 13. april 2008 Å fylle ut skjema etter et oppdrag er ok, men blir man også oppringt eller må ringe til f.eks SeeYou? Har ikke så lyst til det. Skal man liksom gjenta alt som man har skrevet på skjemaet da liksom..? Skjønner hva du mener, jeg også syntes det hørtes skummelt ut. Men det gikk veldig greit. Eneste gangen du blir oppringt er før du er ansatt. Da ringer de etter at du har foretatt en testobservasjon for dem. En testobservasjon som jeg nevner er en selvvalgt observasjon du selv utfører for så å fylle inn et skjema slik at de kan se hvordan du tenker, og da ringer de deg for å bli kjent med deg..fortelle hva som var bra/mindre bra med det du fylte inn og lære deg hvordan du blir en best mulig mystery shopper.. men dette blir jo som et helt vanlig jobb intervju der de snakker litt med deg før de sender deg ut på ekte oppdrag...og da ringer de deg ikke igjen. Da er det bare skjemaene som gjelder Spør gjerne igjen..skjønner at det her er et litt uoversiktlig svar
Gjest Hegepege Skrevet 13. april 2008 #16 Skrevet 13. april 2008 Skjønner hva du mener, jeg også syntes det hørtes skummelt ut. Men det gikk veldig greit. Eneste gangen du blir oppringt er før du er ansatt. Da ringer de etter at du har foretatt en testobservasjon for dem. En testobservasjon som jeg nevner er en selvvalgt observasjon du selv utfører for så å fylle inn et skjema slik at de kan se hvordan du tenker, og da ringer de deg for å bli kjent med deg..fortelle hva som var bra/mindre bra med det du fylte inn og lære deg hvordan du blir en best mulig mystery shopper.. men dette blir jo som et helt vanlig jobb intervju der de snakker litt med deg før de sender deg ut på ekte oppdrag...og da ringer de deg ikke igjen. Da er det bare skjemaene som gjelder Spør gjerne igjen..skjønner at det her er et litt uoversiktlig svar Jeg kunne godt ha tenkt meg dette, men ser man må fylle inn personnummer, hva i all verden skal de med det? Blir litt skeptisk til sånne ting, for det er noe jeg ikke fyller inn på nettet iallefall..
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #17 Skrevet 13. april 2008 Jeg kunne godt ha tenkt meg dette, men ser man må fylle inn personnummer, hva i all verden skal de med det? Blir litt skeptisk til sånne ting, for det er noe jeg ikke fyller inn på nettet iallefall.. Hmmm...det er jeg ikke sikker på. Men jeg søkte ihvertfall på nettet og har ikke opplevd noe tull med nr. Men forstår godt at du er skeptisk. Kanskje må de ha det for å se at du er den du utgir deg for å være? (Ettersom de aldri treffer deg på noen intervju men kun gjennom den ene tlf samtalen?)
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #18 Skrevet 13. april 2008 Blir man ofte spurt om oppdrag? Kommer kanskje litt ann på hvor flink du er men.. lurer litt da:) Er det nærmere 1 gang i uka eller 1 gang i mnd?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå