Gå til innhold

Jeg vil opp i vekt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har bra tips til hvordan jeg kan legge på meg noen kilo?

Pga matintoleranser av ymse slag, har jeg gått ned veldig mye. Jeg er helt fin fysisk nå, men jeg er blitt for tynn. Og den maten jeg tåler er så latterlig sunn, at jeg legger jo ikke på meg noe!

Så da lurer jeg på; noen tips? Har hørt (men er ikke sikker) at hvis man spiser RASKE karbohydrater og fett samtidig, så lagres mer av kaloriene.

Jeg prøver å spise kaloririk mat (som f.eks. nøtter), og alltid litt for mye, slik at kaloriinntak overgår forbrenningen. Men hjelper det???? Nei! Jeg klarer ikke lenger ta tak på magen min, for det er ingenting å ta tak i. Hoftebena står ut.... Jeg vil ha tilbake den gamle kroppen min. Var mye mer komfortabel med meg selv når jeg hadde et par - tre kilo ekstra.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med et kosttilskudd, for å bygge muskler? De legger seg fort som noen kilo ekstra, så lenge du ikke trener mye.

Ellers får du også tak på shaker som er stappet av næring, som er designet for formålet. F.eks for å vedlikeholde vekt under hard medinsinsk behandling. (ex cellegift)

De har altså ingen medisinsk virkning, kun for å få i seg næringen. De er også snille med magen din.

Skrevet

De "gamle" rådene jeg har lest er ting som:

smør på skiva, tre skiver i stedet for to, stor porsjon middag i stedet for liten osv. '

Ikke mer chips og sjokolade i stedet for, altså. ;)

Gjest anetten
Skrevet

kosttilskudd som proteinpulver og weightgainer. tren styrke! blir ofte mer sulten av trening og du legger på deg fine muskler og ikke slappt fett. ikke stapp i deg usunne ting som sjokolade, men kaloririk mat som laks, nøtter, avokado etc (=

Gjest Fi fi la Belle
Skrevet

varm sjokolade med pisket krem!

Skrevet

Proteinshake....

Og å spise ofte slik som når man slanker seg. Det er jo sankk om å stabilisere her?

Skrevet

Jeg har tenkt på proteinshake og sånn.. Men det er veldig vanskelig å finne noe jeg tåler.

Ikke kan jeg ha smør på skiva, for jeg tåler ingen av delene.

Jeg blir så lei!!!!!

Uansett kunne jeg godt ha lagt på meg litt i "slapt fett", for nå kan jeg telle alt av ribbein. Og buksene mine har jeg måttet sy inn for å ikke miste de når jeg går. Jeg klarer ikke ta tak på magen min med mindre jeg sitter, da får jeg tak i hud.

Fett? JA TAKK

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg har tenkt på proteinshake og sånn.. Men det er veldig vanskelig å finne noe jeg tåler.

Det finnes slike proteinshaker for oss som ikke kan spise melk. De er ofte basert på egg. Gå i en velutstyrt sportsforretning som spesialiserer seg på styrke og kampsport (altså ikke den vanlige g-sport eller MX'en). I Bergen f.eks. finner du en slik forretning på toppen av Kløverhuset, de heter Better Bodies.

Skrevet

På apoteket finnes det mange forskjellige næringsdrikker. De brukes vel mest av gamle med nedsatt matlyst, men de funker sikkert på deg også ;) Vet om en som heter Calogen, den har ca 500 kalorier per 100 ml. Drikker du noen sånne om dagen er du vel nesten garantert å gå opp i vekt.

Lykke til!

Skrevet

Mener å huske at de fleste proteinpulvere er både gluten- og laktosefri til tross for at de somoftest er basert på myse og kasein.

Hvis det viser seg at jeg faktisk lyver nå, så er jeg ganske sikker på at jeg ikke lyver når jeg sier at det finnes laktosefrie proteinpulvere.

Alternativt er jo egg, tunfisk, kylling, svin og nøtter svært proteinrikt.

For å gå opp i vekt ville jeg trent styrke, og passet på at jeg spiste flere kcal enn jeg brukte.

Gjest Blondie65
Skrevet
Mener å huske at de fleste proteinpulvere er både gluten- og laktosefri til tross for at de somoftest er basert på myse og kasein.

Det er mulig de er laktosefri - men de er ikke fri for melkeprotein. Så hvis man ikke tåler det så kan man ikke spise dem.

Men det finnes altså melkeproteinfrie også.

Skrevet
Det er mulig de er laktosefri - men de er ikke fri for melkeprotein. Så hvis man ikke tåler det så kan man ikke spise dem.

Men det finnes altså melkeproteinfrie også.

Det er sant, de fleste er basert på myse og kasein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...