Androide Skrevet 27. desember 2011 #15221 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg ser jeg kan bli med i det gode selskap, for vi skal også ha laks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 27. desember 2011 #15222 Del Skrevet 27. desember 2011 Fisk til middag her også, men min er torsk som har ligget i lut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #15223 Del Skrevet 28. desember 2011 God morgen! Jeg har ferie, det samme har TM men tro ikke at det og ligge lenge i senga er prioritert av henne! Så langt derifra... Nesten litt ufint! Fisk igår var kjempe deilig, har følt meg tung i magen siden julaften, så fisk var et deilig avbrekk. Egentlig kunne jeg spist fisk mange ganger i uka, men Andrè er en sånn mann som rynker på nesa av fisk og grønnsaker ( ) så det blir ikke så ofte som jeg skulle ønske. Lutefisk har jeg aldri prøvd sauen og sant og si frister det ikke heller. Men, blir jeg tilbudt en bit vil jeg nok takke ja, bare for og ha prøvd det. TM på skøyter igår var koselig! Vi begynte med og holde henne i hver hånd, så i en så slapp jeg like godt taket og jaggu kom hun seg ikke framover på egen hånd! Hun var så flink at mora måtte svelge en klump i halsen. Vi hadde med kakao på termos og hjemmelagde sjokoladekjeks så vi koste oss ordentlig. Vi reiste etter nesten to timer, da klokka var 12.30 for Andrè og faren skulle ut på hytta for og se hvordan det stod til etter vær og vind de siste månedene. Alt var heldigvis bra. I går kveld/natt var Andrè på "romjulsbord" med drosjene så han var i seng litt over 3. Etter lukta på soverommet og dømme skal han få sove lenge idag... Derfor skal TM og jeg på biblioteket idag og hygge oss der. Hun synes det er SÅ stas og leke i barneavdelinga der, og kunne få spille Knerten på PC.Jeg ser muligheten til og sitte og lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #15224 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) *dobbelt opp* Endret 29. desember 2011 av MarianneE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 28. desember 2011 #15225 Del Skrevet 28. desember 2011 Høres ut som du har en fin romjul selv om du ikke får ligget så lenge om morgenen. Du er så flink til å ta med deg TM ut på ting synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #15226 Del Skrevet 29. desember 2011 Høres ut som du har en fin romjul selv om du ikke får ligget så lenge om morgenen. Du er så flink til å ta med deg TM ut på ting synes jeg. Takk, så fint av deg og si. Idag er Andrè på jobb etter og hatt fri hele uka. Så nå sitter TM og jeg i stua og spiser frokost og hun ser en Ole Brumm film. En sløv start på dagen. Vi stod "seint" opp idag; 7.15 etter og ha lest en bok om Elias, den lille redningsskøyta. I dag får vi koselig lunchbesøk av søsterG og barna og venninneJ. SøsterG har med vafler, og jeg skal lage ostemuffins. I kveld er det en tur på Elixia (og det er leeeenge siden sist....) og så ut og spise wokmat med annaB og søsterG. Kjenner jeg trenger og lufte meg litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 29. desember 2011 #15227 Del Skrevet 29. desember 2011 Fine planer for dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 29. desember 2011 #15228 Del Skrevet 29. desember 2011 Skal se om jeg får skrevet brev til deg idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #15229 Del Skrevet 29. desember 2011 nei... man får vel begynne og lage ostemuffins og rydde det siste på kjøkkenet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 29. desember 2011 #15230 Del Skrevet 29. desember 2011 Skal si dere lå og dro dere lenge i dag morges! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #15231 Del Skrevet 30. desember 2011 Skal si dere lå og dro dere lenge i dag morges! Ja.... Jeg ble sittende og prate med annaB og søsterG om det der igår. De mener at det er unormalt med det søvnmønsteret TM har. Hun legges 19.30 og våkner så aaaalt for tidlig. Klokka var 4 i dag. De mener at hun ikke får nok søvn og at det er ikke er vanlig at 4åringer sover 8-9-10 timer men at hun burde sove lengere. Og at hun faktisk ikke burde våkne på natta. Kanskje de har rett? Jeg vet bare det at det føles som om ikke jeg har sovet ordentlig på 5 år og at jeg kan sovne sittende på kommando. De mente jeg burde notere ned når hun legges og når hun våkner, og så kontakte fastlegen for og prate med ham. Men jeg trodde det var vanlig at unger våknet tidlig jeg. Eller er det bare jeg som er har levd med dette så lenge at ikke jeg ser hva som er rett og galt lengere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. desember 2011 #15232 Del Skrevet 30. desember 2011 Når ungene er så store som TM så bør hun begynne å sove mer jevnt. At hun våkner tidlig og midt på natta bør høre til unntakene, ikke være regelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grapefrukt Skrevet 30. desember 2011 #15233 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg er enig med Enigma, forøvrig kan det tenkes at TM ikke trenger å sove fra 19.30 til feks 7, at hun rett og slett er våken klokken 4, og dermed heller må legges noe senere. Hvertfall hvis mønsteret er slik natt etter natt, det høres helt ekstremt ut og måtte stå opp 4-5 morgen etter morgen når TM er såpass gammel som hun er. Jeg ville skrevet ned og tatt med til fastlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 30. desember 2011 #15234 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg heller synes ikke søvnmønsteret til TM høres helt riktig ut... Jeg har en lillebror på fire, og han må som regel vekkes i halv syv-tiden for å komme seg i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #15235 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg er enig med Enigma, forøvrig kan det tenkes at TM ikke trenger å sove fra 19.30 til feks 7, at hun rett og slett er våken klokken 4, og dermed heller må legges noe senere. Hvertfall hvis mønsteret er slik natt etter natt, det høres helt ekstremt ut og måtte stå opp 4-5 morgen etter morgen når TM er såpass gammel som hun er. Jeg ville skrevet ned og tatt med til fastlegen. vi har prøvd og legge henne senere, med det resultatet at hun ble overtrøtt og ikke klarte og sovne. Det er jo ikke hver dag hun våkner SÅ tidlig. Normalen ligger på 5.30-6. Takk for innspill, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 30. desember 2011 #15236 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg har jo ikke barn og har ikke peiling, men må innrømme at jeg googlet "4-åring søvn" etter å ha lest dagboka di for noen uker siden, for det har slått meg flere ganger at det ikke virker helt normalt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 30. desember 2011 #15237 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg føler ikke at jeg har så mye å komme med når det gjelder søvnvaner til barn. Så jeg velger bare å gi deg en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #15238 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg har jo ikke barn og har ikke peiling, men må innrømme at jeg googlet "4-åring søvn" etter å ha lest dagboka di for noen uker siden, for det har slått meg flere ganger at det ikke virker helt normalt... Vet du... Da synes jeg du burde sagt noe! Hadde ikke tatt meg nær av det- overhodet ikke. Jeg har rydda ut av klesskapet til TM og pakket ned MASSE klær som skal til venninneSA sin datter. Tror jeg halvverte innholdet i skuffene, b.la 7 par bukser ble pakket ned, 10 t-skjorter, tunikaer osv.... Veldig godt og få det gjort! Og godt at jeg kan gi det til noen, istedet for at jeg hadde måtte kaste det. Vi har vært i butikken, TM kjøpte seg film om Tingeling for sine egene penger så den er sett nå mens jeg har lest bok og drukket kakao. Stille og rolig hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 30. desember 2011 #15239 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg lover jeg skal si fra neste gang! Men tenkte nå bare at jeg ikke hadde peiling, har jo hverken barn eller tantebarn eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #15240 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg lover jeg skal si fra neste gang! Men tenkte nå bare at jeg ikke hadde peiling, har jo hverken barn eller tantebarn eller noe... **** Igår gikk jeg i seng 21.45 da var jeg dautrøtt. Andrè var i byen og så på en Liverpoolkamp og skulle ikke bli sein siden jeg sa at han kunne stå opp først med TM idag. Det var ikke noe problem sa han. Så... jeg var ikke så veldig imponert da jeg våknet 2.30 av at han kom og la seg. Han skulle jo komme tidlig hjem, men så møtte han jo svogerØ, og så traff han noen drosjekollegaer og prata med dem. Og så måtte han ha en kebab, også skulle en kollega kjøre ham hjem så hadde de blitt sittende i bilen og prate og... Det lyste dårlig samvittighet lang vei! (og det hadde han jo godt av...) Så istedet skal jeg få legge meg nedpå litt seinere idag noen timer (eller "så lenge du vil jenta mi" som han sa). Greit nok, våknet av meg selv rett før kl 6, 5 minutter før TM. http://www.kjendis.no/2011/12/30/kjendis/kjendisaret2011/karinger/oslo_fashion_week/19523707/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg