juliane Skrevet 17. desember 2011 #15141 Del Skrevet 17. desember 2011 Nei, du blir ikke gjort narr av. Du blir beundret for at du orker å gjøre ting skikkelig, i motsetning til sånne som meg som både "lager" marsipan og "baker" kaker på Rema... What she said! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #15142 Del Skrevet 18. desember 2011 Nei, du blir ikke gjort narr av. Du blir beundret for at du orker å gjøre ting skikkelig, i motsetning til sånne som meg som både "lager" marsipan og "baker" kaker på Rema... Den skjønte jeg. Det var derfor jeg la på en også. Takk, forresten! Så kult at du lager marsipan selv! Jeg kjøper Odense marsipan i butikken. Håper du har en fin lørdagskveld. Det er første gang jeg prøver meg på dette. Det er min søster som har dette som en tradisjon, og i år tenkte jeg at jeg og skulle prøve. Men jeg lurer på en ting ... Hvorfor tørker du mandelmassen etter å ha malt den? Forestiller meg at den da blir, ja, rett og slett tørr? :klø: Skjønner hvorfor du tørker mandlene etter å ha skoldet dem, det må man jo, ellers får man ikke malt dem engang, men å tørke dem mellom hver gang man maler dem har jeg ikke hørt om før. Jeg vet egentlig ikke, men jeg tipper det er for at mandler inneholder en del olje og om ikke den tørker mellom hver kverning blir marsipanen ganske "blaut" for den var overraskende "våt" som nykvernet. Men det er bare litt gjetting fra min side. **** Pappa og frua og E var på pizza igår. Når man inviterer pappa trenger man ikke være redd for at de blir hele kvelden. De kom 16.50, pizzaen stod på bordet 17.20, 19.00 var de ute av døra. Det der er helt typisk pappa, men litt kjipt noen ganger. Men igår var det kanskje like greit, vi var trøtte alle tre hjemme og TM var i seng til kl 20, jeg sovnet på sofaen 21.30, og kom meg i seng kl 23. Andrè satt ved PCen, for det var det eneste som holdt ham våken. Og så begynte en travel natt... *Da klokka var 2.15 våknet jeg av at Andrè kjefta på ene katten som ville kvesse klørne på sofaen. Vi har en 70m2 leilighet så slik våkner jeg av siden jeg sover lett i utgangspunktet. Jeg gikk på do, og han la seg. Vi og jeg tenkte at nå får jeg sove godt, og klokka var 2.45. *Kl 3 våknet TM og var sulten. Jeg bannet inni meg og mot bedre viten fikk hun en yoghurt. Kanskje ikke det smarteste, men 6 timer til frokost og natta var bare halvveis så... Etter yoghurten var spist gikk jeg i seng. Sovnet. *Kl 3.20; -mamma, jeg er tørst! Så jeg hentet vannflaska hennes. Og tok henne på do. Jeg la meg igjen. Sovnet. *Kl 4; -mamma, jeg er våken! Jeg gikk inn, pakket dyne rundt, koste og kysset natta. Gikk og la meg. Sovnet. *Kl 5: Gråt fra barnerommet. TM hadde drømt og var redd. Jeg roet, pakket dyne rundt, koste og kysset natta. Jeg la meg igjen. Sovnet. Våknet 6.30. TM og Andrè sover enda. Herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #15143 Del Skrevet 18. desember 2011 Fin artikkel! http://www.dagbladet.no/2011/12/17/tema/klikk/samliv/helse/19460859/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. desember 2011 #15144 Del Skrevet 18. desember 2011 Uffameg for en natt. Håper du får en fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 18. desember 2011 #15145 Del Skrevet 18. desember 2011 At du henger sammen, så lite søvn som du får, det fatter jeg ikke. Jeg er helt vrak etter en natt med for lite eller for dårlig søvn. Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. desember 2011 #15146 Del Skrevet 18. desember 2011 Det er første gang jeg prøver meg på dette. Det er min søster som har dette som en tradisjon, og i år tenkte jeg at jeg og skulle prøve. Jeg vet egentlig ikke, men jeg tipper det er for at mandler inneholder en del olje og om ikke den tørker mellom hver kverning blir marsipanen ganske "blaut" for den var overraskende "våt" som nykvernet. Men det er bare litt gjetting fra min side. Ok, hvis det er første gang du gjør det og bare følger noens oppskrift kan jeg jo skjønne at du ikke vet det ja. Ble bare overrasket, for jeg har aldri hørt noen som tørker mandelmassen mellom hver gang. Moren min lager marsipan stort sett hvert eneste år, og hun tørker den aldri mellom hver gang. Marsipan skal jo være saftig og den blir fort nok tørr når man oppbevarer den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 18. desember 2011 #15147 Del Skrevet 18. desember 2011 Jeg beundrer deg som gjør alt på natten og morgenen selv når det kommer til TheaM - her får mannen også ta sin del av ansvaret både om natten og på morgenen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #15148 Del Skrevet 18. desember 2011 Jeg beundrer deg som gjør alt på natten og morgenen selv når det kommer til TheaM - her får mannen også ta sin del av ansvaret både om natten og på morgenen Og gjett om jeg får mye "kjeft" for det av andre! Men, greia er at skal han ta det om natta så må jeg først begynne og vekke Andrè og få ham våken. Innen det er gjort har jeg fått snuppa til og sove igjen.... Skal innrømme at jeg er så trøtt at det gjør nesten vondt i kroppen idag. Det hadde vært SÅ deilig og lagt seg rett ned på sofaen, men istedet har jeg jaget mann&barn ut av huset og opp til svigers. Andrè skal hjelpe faren sin med en pressening som skal over båten etter at den gamle blåste istykker eller no sånt... Selv har jeg satt i gang med Den Store Julevasken. ...også er det litt hysj-hysj enda, men det ser ut til at det går mot en julegave til oss i år. Lån innvilget, bilen skal bare på en liten service for sjekk osv først. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31208989 Men ikke si det til noen. Ny bil, ikke dumt siden vår er en '96 modell og lider under alderen. Ikke at rusthull og startproblemer hindrer den i og gå, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 18. desember 2011 #15149 Del Skrevet 18. desember 2011 Fin bil! Håper du kommer deg greit gjennom dagen. Sånne netter er pyton! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. desember 2011 #15150 Del Skrevet 18. desember 2011 Det kaller jeg fin julegave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #15151 Del Skrevet 18. desember 2011 Det er fint og rent her nå. Andrè og TM har kommet hjem, TM med to tykke halser og en ullgenser. Godt og ha dem hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 18. desember 2011 #15152 Del Skrevet 18. desember 2011 Dere fortjener virkelig en fin julepresang til dere selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 18. desember 2011 #15153 Del Skrevet 18. desember 2011 Bare innom for å si hei! Fin julegave! Det fortjener dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #15154 Del Skrevet 19. desember 2011 Må bare klargjøre en ting ang TM, Andrè, netter, morgener osv.... Ja, jeg har tatt det som er av nattevåk, i 99% av tilfellene. Det er rett og slett fordi jeg våkner MYE lettere enn Andrè, jeg kan våkne av ingenting. Da synes jeg det er rett og rimelig at jeg tar nettene når det er jeg som våkner av henne. For det blir for dumt og måtte vekke ham, mens jeg først er våken. Det samme gjelder for morgener og. Jeg våkner som regel i 6-tida av meg selv. Og selvom jeg selv ønsker og sove lengere klarer jeg det aldri. Så da er det bare like greit at jeg står opp med TM om morran i helgene. Da kan jeg og sette henne forran barneTV og kose meg med en chocka mocca og PC i fred og ro mens jeg våkner. Hadde det ikke funket for meg, hadde vi heller ikke hatt det slik. En annen ting er at Andrè står opp mellom 8 og 8.30 i helgene han har fri, det betyr og at jeg kan legge meg igjen om jeg trenger det. Noen ganger har han tvunget meg til og legge meg igjen for og slappe av. Slikt har kanskje ikke kommet så godt fram, derfor ville jeg bare skrive det ned. INGEN har skrevet noe negativt om noen ting, men ser at måten jeg har fremstilt tingene på, kanskje er litt skeve. 'Så da ville jeg bare fortelle dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 19. desember 2011 #15155 Del Skrevet 19. desember 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 19. desember 2011 #15156 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg synes og man skal gjøre sånn som det passer inn i forholdet(gud for en dårlig setning) Det jeg mener er at alle forhold er forskjellig og at man må slutte å forhåndsdømme andre for hvordan de velger å gjøre ting. Ikke det at jeg sier at noen her har gjort det i ditt tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 19. desember 2011 #15157 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Skal ikke hive meg ut i den diskusjonen en gang jeg. Hadde en heftig diskusjon med en venninne som har en baby på 4 måneder nå, angående om hvem som skulle stå opp med babyen om natta. Der måtte jeg ikke komme med egne meninger om hva som var best før jeg hadde fått barn selv! Eh...jeg må vel få lov til å ha meninger om hvordan jeg og kjære har lyst til å gjøre det den dagen vi får barn selv vel? Endret 19. desember 2011 av Frigg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #15158 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg synes og man skal gjøre sånn som det passer inn i forholdet(gud for en dårlig setning) Det jeg mener er at alle forhold er forskjellig og at man må slutte å forhåndsdømme andre for hvordan de velger å gjøre ting. Ikke det at jeg sier at noen her har gjort det i ditt tilfelle Jeg kunne virkelig ikke vært mer enig. Også SÅ vanskelig det er.... Skal ikke hive meg ut i den diskusjonen en gang jeg. Hadde en heftig diskusjon med en venninne som har en baby på 4 måneder nå, angående om hvem som skulle stå opp med babyen om natta. Der måtte jeg ikke komme med egne meninger om hva som var best før jeg hadde fått barn selv! Eh...jeg må vel få lov til å ha meninger om hvordan jeg og kjære har lyst til å gjøre det den dagen vi får barn selv vel? Her hos meg er det lov. Selvom ikke alle er enige. **** Sliten! Har en kilo hjemmelaget marsipan i kjøleskapet. Marsipan smaker pjuk, men snakk om flinkisfølelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #15159 Del Skrevet 20. desember 2011 God morgen alle sammen! Gjett om TM er klar for nissefest i barnehagen idag! Med rød kjole som "virker til også snurre med" som hun sier, noe som betyr at skjørtet løfter seg litt når hun snurrer rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 20. desember 2011 #15160 Del Skrevet 20. desember 2011 Og SÅ søt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg